Śledź nas na:     

Marka:
Wróć



W dzisiejszym artykule zaprezentuję Państwu małe, niepozorne autko rodzinne z piekielnie mocnym silnikiem pod maską. Bohaterem będzie jest Opel Meriva OPC z benzynowym silnikiem 1.6 Turbo o mocy 180KM.

Opis

Niebieska strzała
Najmocniejszą wersję Merivy, rozpoznamy przede wszystkim po jaskrawo-niebieskim kolorze nadwozia. Jest to kolor zarezerwowany, tylko i wyłącznie dla wersji OPC (Opel Perfomance Centre). Oprócz, tego charakterystycznymi elementami nadwozia są ciekawie zaprojektowane przednie i tylne zderzaki. Z tyłu, sportowego charakteru, dodaje mini dyfuzor z owalną końcówką układu wydechowego. Kolejnym elementem, zwracającym na siebie uwagę są siedemnastocalowe alufelgi, dostępne tylko w wersji OPC.

Z przodu ekstremalnie sportowo, z tyłu rodzinie
Opel Meriva OPC oferuje pięć miejsc. Jednak, w wygodnych warunkach może podróżować, tylko cztery dorosłe osoby plus małe dziecko. Przednie fotele skonstruowała słynna firma Recaro. Są bardzo mocno wyprofilowane, dzięki czemu rewelacyjnie trzymają nasze ciało w zakrętach. Z przodu przestrzeni jest pod dostatkiem. Nikomu nie zabraknie miejsca na nogi i nad głowami. Podobnie jest z tyłu, choć bardzo wysokim pasażerom może zbraknąć miejsca na nogi w momencie, gdy przed nimi zasiądą wysocy pasażerowie. Bez większych problemów, zapakujemy wszystkie potrzebne bagaże do 360 litrowej przestrzeni bagażowej, o całkowicie płaskiej podłodze. Dodatkowym atutem jest niski próg załadunkowy, który umożliwia zapakowanie cięższych bagaży.
Spójrzmy teraz na deskę rozdzielczą. Została zaprojektowana typowo w niemieckim stylu. Wszystko uporządkowane i ma swoje wytyczone miejsce. Obsługa poszczególnych funkcji jest prosta i intuicyjna. Podobnie jest z zegarami, które są miło dla oka podświetlone oraz czytelne w każdych warunkach.
Pora wspomnieć kilka słów o jakości wykonania wnętrza. Jak, już zdążyliśmy się przyzwyczaić w autach niemieckich panuje solidność spasowania, wykonania i bardzo dobra jakość wykorzystanych tutaj materiałów. Nie inaczej jest w prezentowanej Merivie OPC.


Nadmiar mocy
Pod maską, prezentowanego Opla Merivy znajduje się turbodoładowana, benzynowa jednostka napędowa o pojemności 1.6 i mocy aż 180KM! Dzięki niewielkiej masie (1255kg) auto pierwszą setkę osiąga już po ośmiu sekundach, zapewniając przy tym niesamowite doznania dla osób podróżujących nim. Prędkość maksymalna oscyluje w granicach 222km/h i trzeba przyznać, że robi wrażenie, jak na małe autko rodzinne. Silnik oferuje kierowcy 230Nm momentu obrotowego, który dostępny jest w zakresie 2200-5500obr./min. Połączenie sporej mocy i momentu obrotowego pozwala na przyśpieszanie w każdej chwili, kiedy tylko kierowca ma to ma ochotę. W momencie wciśnięcia pedału gazu, niezależnie od prędkości jesteśmy wgniatani w kubełkowe fotele. Niesamowite uczucie! Jednostkę napędową połączono z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów o krótkich i sportowych przełożeniach. Skrzynia pracuje bez żadnych zarzutów. Poszczególne biegi zawsze wiedzą gdzie ich miejsce i tam też wędrują.
Skupmy się teraz na zawieszeniu prezentowanego Opla Merivy OPC. Twardo i jeszcze raz twardo! Po prostu w tym modelu zawieszenie jest zestrojone ekstremalnie sportowo. Dosłownie każdą nierówność odczujemy na swoich plecach, więc pamiętajmy o tym kupując je. Jest i jednak zaleta tak twardego zawieszenia. Merivę OPC bardzo trudno wyprowadzić z równowagi, bo uwielbia pokonywać zakręty! Układ kierowniczy działa idealnie! Zaznaczam, że w tym modelu kierownicy nie wyrywa z rąk, podczas ostrego przyśpieszania!
Niestety, podróżowanie usportowioną odmianą Opla Merivy do tanich nie należy. W mieście, spalanie oscyluje w granicach 12.4 litra benzyny bezołowiowej na każde 100km. Podczas całego testu Opel Meriva OPC, średnio zadowalał się zużyciem paliwa na poziomie 9.8-10.0 litrów! Co przy pełnym baku daje możliwość przejechania, bez wizyty na stacji paliwowej około 500-set kilometrów.

Kompromis
Opel Meriva OPC jest "kompromisem" pomiędzy samochodem sportowym, a rodzinnym. Zapewnia bardzo dobre osiągi, a przy tym daje możliwość zabrania całej rodziny na wakacje. Owszem, taka podróż tania nie będzie, ale liczy się przede wszystkim przyjemność z jazdy. Aby, stać się posiadaczem prezentowanej Merivy OPC musimy wydać aż 92.350zł! I właśnie, wysoka cena powoduje znikomą ilość chętnych na szybkiego, niebieskiego minivana, czyli Opla Merivę OPC.

Plusy
+ Osiągi
+ Przestronne wnętrze

Minusy
- Spalanie
- Ekstremalnie twarde zawieszenie

Dane techniczne

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 1598ccm benzynowy (turbo)
Moc: 180KM przy 5500obr./min
Moment obr.: 230Nm przy 2200-5500obr./min
Skrzynia biegów: 6 biegowa manualna
Napęd: przedni
0-100km/h: 8.2sek.
Vmaks: 222km/h
Zużycie paliwa: 10.4/6.3/7.8 [12.4/8.3/9.8 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 53 litrów
Teoretyczny zasięg: 502 kilometrów
Wymiary: 4052/1694/1624 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1255kg
Ładowność: 530kg
Pojemność bagażnika: 360/[b.d.] l [po rozłożeniu siedzeń]
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 5/5

Wyposażenie: wersja OPC

Cena: 86.400zł. [wersja OPC] 92.350zł.[wersja testowana]

AUTOR (Tekst): Artur Ławnik
(Zdjęcia): Marcin i Artur Ławnik


Galeria

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej