W dzisiejszym artykule zaprezentuje Państwu typowo rodzinny samochód, a mam na myśli Opla Astrę w wersji kombi. Do naszej dyspozycji dostaliśmy odmianę Enjoy z wysokoprężnym silnikiem Common Rail o pojemności 1.7 i mocy 110KM.
Opis
WyglądSpoglądając na Astrę Kombi widzimy, że przód niczym nie różni się od jej pozostałych wersji. Mimo sporej wielkości reflektorów ksenonowych, mamy wrażenie że auto sympatycznie, uśmiecha się do nas. Ogólnie mówiąc Opel Astra Kombi, jest bardzo ładnym samochodem mimo, że to typowy przedstawiciel samochodów kombi.
Komfortowo
Wnętrze naszej Astry na pewno przypadnie do gustu osobom lubiącym prostotę, jednakże w dobrym wykonaniu, ponieważ materiały są dobrze spasowane, a co ważne mają dobrą jakość. Jednak wykończone są bez żadnych rzucających się w oczy dodatków, a to sprawia wrażenie wnętrza, trochę ubogiego.
Wszystko jest łatwo dostępne i niesamowicie proste w obsłudze. Zegary są bardzo czytelne i przejrzyste, mają fajne żółte podświetlenie. Dodatkowym udogodnieniem dla osób siedzących z przodu są mocno wyprofilowane fotele Recaro, które dają dobre trzymanie boczne, a po za tym zapewniają spory komfort nawet na długich trasach. Tył to, trzyosobowa kanapa zapewniająca przyzwoity komfort jedynie dwóm osobom. Jest tam sporo miejsca nad głowami, ale na nogi już go trochę brakuje, zwłaszcza gdy, przednie fotele cofniemy trochę do tyłu.
Muszę koniecznie wspomnieć o kierownicy. Leży idealnie w dłoniach, a w dodatku jest niewielkich rozmiarów co wpływa korzystnie na komfort prowadzenia auta.
Bagażnik ma 505 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy jego ładowność zwiększa się do 1590 litrów.
Silnik
Testowany model Astry wyposażono w silnik wysokoprężny 1.7, który maksymalnie osiąga 110 KM przy 3800obr./min oraz 260Nm momentu obrotowego uzyskiwanego przy 2800obr./min. Po za przyzwoitym spalaniem wynoszącym według producenta 5.5l na każde 100km ( średnie spalanie uzyskane podczas testu to 6.5l/100km ) nie charakteryzuje się niczym nadzwyczajnym. Do pierwszych 100km/h rozpędza się w 12 sekund, a jego prędkość maksymalna wynosi równe 185 km/h. Silnik zaczyna żyć powyżej 2000obr./min i wtedy zapewnia dobrą elastyczność, choć trzeba cały czas pamiętać, aby obroty utrzymywać na poziomie 2000-2500obr./min. Dopiero po wciśnięciu przycisku "Sport" auto zaczyna lepiej reagować na pedał gazu, niczym dostałoby kilkanaście, dodatkowych koni mechanicznych.
Astra Kombi prowadzi się dobrze, układ kierowniczy jest precyzyjny i pozwala na pewne manewrowanie nim, zarówno na miejskim parkingu, jak i podczas dalszych podróży. Skrzynia biegów jest sześciobiegowa i w zupełności wystarczy dla nawet dość wymagającego kierowcy, a do tego ma fajny krótki drążek. Zawieszenie jest sztywno zestrojone, ale w miarę komfortowe i nie odczuwamy jakiś większych wstrząsów, a do tego auto bardzo dobrze trzyma się drogi.
Rodzinny samochód
Opel Astra Kombi jest typowym autem rodzinnym oferującym dużo przestrzeni dla pasażerów i ich bagaży. Silnik 110-cio konny, może nie jest demonem szybkości ale zapewnia wystarczające osiągi dla samochodu typowo rodzinnego. Niestety, aby stać się posiadaczem tak wyposażonej Astry, trzeba naszykować aż 120tys.zł! A to już spory wydatek dla przeciętnego Kowalskiego
Plusy
+ Małe spalanie
+ Jakość wykonania
+ Zawieszenie
+ Duży bagażnik
Minusy
- Cena
- Mało miejsca na nogi z tyłu.
Dane techniczne
Dane techniczne:Pojemność silnika: 1686ccm turbodiesel (Common Rail)
Moc: 110KM przy 3800obr./min
Moment obr.: 260Nm przy 2300obr./min
Skrzynia biegów: 6 biegowa manualna
Napęd: przedni
0-100km/h: 12.0 sek.
Vmaks: 185 km/h
Zużycie paliwa: 6.8/4.7/5.5 [7.0/5.5/6.5 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 52 litrów
Teoretyczny zasięg: 800 kilometrów
Wymiary: 4515/1753/1500 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1318kg
Ładowność: 600kg
Pojemność bagażnika: 505/[1590] l [po rozłożeniu siedzeń]
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 5/5
Wyposażenie: wersja Cosmo
Cena: 79.600zł. [wersja Enjoy] 122.600zł. [wersja testowana]
AUTOR (Tekst): Grzegorz Białecki
(Zdjęcia): Artur Ławnik