Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

W dzisiejszym artykule zaprezentuje Państwu typowo rodzinny samochód, a mam na myśli Opla Astrę w wersji kombi. Do naszej dyspozycji dostaliśmy odmianę Enjoy z wysokoprężnym silnikiem Common Rail o pojemności 1.7 i mocy 110KM.

Opis

Wygląd
Spoglądając na Astrę Kombi widzimy, że przód niczym nie różni się od jej pozostałych wersji. Mimo sporej wielkości reflektorów ksenonowych, mamy wrażenie że auto sympatycznie, uśmiecha się do nas. Ogólnie mówiąc Opel Astra Kombi, jest bardzo ładnym samochodem mimo, że to typowy przedstawiciel samochodów kombi.

Komfortowo
Wnętrze naszej Astry na pewno przypadnie do gustu osobom lubiącym prostotę, jednakże w dobrym wykonaniu, ponieważ materiały są dobrze spasowane, a co ważne mają dobrą jakość. Jednak wykończone są bez żadnych rzucających się w oczy dodatków, a to sprawia wrażenie wnętrza, trochę ubogiego.
Wszystko jest łatwo dostępne i niesamowicie proste w obsłudze. Zegary są bardzo czytelne i przejrzyste, mają fajne żółte podświetlenie. Dodatkowym udogodnieniem dla osób siedzących z przodu są mocno wyprofilowane fotele Recaro, które dają dobre trzymanie boczne, a po za tym zapewniają spory komfort nawet na długich trasach. Tył to, trzyosobowa kanapa zapewniająca przyzwoity komfort jedynie dwóm osobom. Jest tam sporo miejsca nad głowami, ale na nogi już go trochę brakuje, zwłaszcza gdy, przednie fotele cofniemy trochę do tyłu.
Muszę koniecznie wspomnieć o kierownicy. Leży idealnie w dłoniach, a w dodatku jest niewielkich rozmiarów co wpływa korzystnie na komfort prowadzenia auta.
Bagażnik ma 505 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy jego ładowność zwiększa się do 1590 litrów.

Silnik
Testowany model Astry wyposażono w silnik wysokoprężny 1.7, który maksymalnie osiąga 110 KM przy 3800obr./min oraz 260Nm momentu obrotowego uzyskiwanego przy 2800obr./min. Po za przyzwoitym spalaniem wynoszącym według producenta 5.5l na każde 100km ( średnie spalanie uzyskane podczas testu to 6.5l/100km ) nie charakteryzuje się niczym nadzwyczajnym. Do pierwszych 100km/h rozpędza się w 12 sekund, a jego prędkość maksymalna wynosi równe 185 km/h. Silnik zaczyna żyć powyżej 2000obr./min i wtedy zapewnia dobrą elastyczność, choć trzeba cały czas pamiętać, aby obroty utrzymywać na poziomie 2000-2500obr./min. Dopiero po wciśnięciu przycisku "Sport" auto zaczyna lepiej reagować na pedał gazu, niczym dostałoby kilkanaście, dodatkowych koni mechanicznych.
Astra Kombi prowadzi się dobrze, układ kierowniczy jest precyzyjny i pozwala na pewne manewrowanie nim, zarówno na miejskim parkingu, jak i podczas dalszych podróży. Skrzynia biegów jest sześciobiegowa i w zupełności wystarczy dla nawet dość wymagającego kierowcy, a do tego ma fajny krótki drążek. Zawieszenie jest sztywno zestrojone, ale w miarę komfortowe i nie odczuwamy jakiś większych wstrząsów, a do tego auto bardzo dobrze trzyma się drogi.

Rodzinny samochód
Opel Astra Kombi jest typowym autem rodzinnym oferującym dużo przestrzeni dla pasażerów i ich bagaży. Silnik 110-cio konny, może nie jest demonem szybkości ale zapewnia wystarczające osiągi dla samochodu typowo rodzinnego. Niestety, aby stać się posiadaczem tak wyposażonej Astry, trzeba naszykować aż 120tys.zł! A to już spory wydatek dla przeciętnego Kowalskiego

Plusy
+ Małe spalanie
+ Jakość wykonania
+ Zawieszenie
+ Duży bagażnik

Minusy
- Cena
- Mało miejsca na nogi z tyłu.

Dane techniczne

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 1686ccm turbodiesel (Common Rail)
Moc: 110KM przy 3800obr./min
Moment obr.: 260Nm przy 2300obr./min
Skrzynia biegów: 6 biegowa manualna
Napęd: przedni
0-100km/h: 12.0 sek.
Vmaks: 185 km/h
Zużycie paliwa: 6.8/4.7/5.5 [7.0/5.5/6.5 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 52 litrów
Teoretyczny zasięg: 800 kilometrów
Wymiary: 4515/1753/1500 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1318kg
Ładowność: 600kg
Pojemność bagażnika: 505/[1590] l [po rozłożeniu siedzeń]
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 5/5

Wyposażenie: wersja Cosmo

Cena: 79.600zł. [wersja Enjoy] 122.600zł. [wersja testowana]

AUTOR (Tekst): Grzegorz Białecki

(Zdjęcia): Artur Ławnik

Galeria

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej