Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

 

Oto efekt spotkania sportowego charakteru z duchem przygody: nowoczesne, dynamiczne linie, atrakcyjny terenowy wygląd i podwyższona pozycja foteli zapewniająca typową dla samochodu sportowo-użytkowego dobrą widoczność w każdym kierunku. Oto nowy Opel Grandland X — wyposażony w liczne najnowocześniejsze technologie oraz oferujący mnóstwo miejsca dla pięciu osób, a także ich bagażu i sprzętu sportowego. Dzięki tym cechom nowy Opel może śmiało rywalizować z innymi modelami w dynamicznie rozwijającym się segmencie pojazdów sportowo-użytkowych. Tylko w klasie kompaktowej udział SUV‑ów zwiększył się z 7 procent w 2010 roku do prawie 20 procent obecnie. Mierzący 4,48 metra długości Grandland X przyciąga wzrok wyrazistymi proporcjami i krótkimi zwisami oraz atletyczną sylwetką kojarzącą się z napiętymi mięśniami. Indywidualny styl tego kompaktowego SUV‑a można dodatkowo podkreślić opcją dwukolorowego nadwozia. Opel Grandland X będzie miał swoją światową premierę na tegorocznym Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym (IAA) we Frankfurcie (14–24 września 2017 r.).

 

Idealnie wyposażony i świetnie pozycjonowany Grandland X pojawi się na rynku jesienią jako trzeci Opel oznaczony symbolem „X” w nazwie. Dołączy on do krótszych o około 20 centymetrów krewniaków — Opla Crosslanda X i bestsellerowego Opla Mokki X. Jednocześnie Grandland X stanowi rozszerzenie obecności marki Opel w bardzo popularnym segmencie samochodów kompaktowych, do którego należą także modele Astra i Zafira.

 

„Stylowa nowość gotowa do ataku w dynamicznie rozwijającym się segmencie pojazdów sportowo-użytkowych — to właśnie nasz nowy Opel Grandland X. Jego nazwa oznacza przygodę, niezależność i komfort. Sportowa stylistyka sprawia, że Grandland X wygląda rewelacyjnie. Dzięki niemu marka Opel zyska nowych klientów. Grandland X został wyposażony nie tylko w funkcje charakterystyczne dla samochodu sportowo-użytkowego, ale także w najlepsze technologie, dzięki którym jazda nim jest bezpieczna i przyjemna. Firma Opel wprowadza na rynek stylowy, pożądany samochód sportowo-użytkowy” — powiedział dyrektor generalny firmy Opel, dr Karl-Thomas Neumann.

 

 

Grandland X reprezentuje najwyższą klasę pod względem wyposażenia w ultranowoczesne systemy wspomagające kierowcę i rozwiązania podnoszące komfort: Adaptacyjny tempomat z funkcją wykrywania pieszych, system automatycznego hamowania awaryjnego, system wykrywania senności kierowcy, zaawansowany asystent parkowania czy kamera 360° to tylko niektóre przykłady. Ergonomiczne fotele z atestem AGR (Akcji na rzecz Zdrowych Pleców), podgrzewana kierownica i podgrzewane fotele z przodu i z tyłu, a także klapa bagażnika otwierana ruchem stopy to rozwiązania zapewniające najwyższy komfort. Jak zwykle w przypadku Opla kierowca i pasażerowie Grandlanda X mogą korzystać z najlepszego wyposażenia w zakresie łączności dzięki systemom IntelliLink najnowszej generacji oraz osobistemu opiekunowi kierowcy Opel OnStar,który teraz oferuje także usługi rezerwacji pokoju w hotelach[1] oraz wyszukiwania dogodnego parkingu[2]. Indukcyjna ładowarka umożliwia bezprzewodowe ładowanie smartfonów[3]. Opel ponownie zaprezentował się jako lider technologii oświetlenia, wyposażając Grandlanda X w adaptacyjny system oświetlenia przedniego (AFL) z diodowymi reflektorami. Poszczególne funkcje, takie jak doświetlanie zakrętów, asystent świateł drogowych i automatyczne poziomowanie wiązki świetlnej, gwarantują optymalne oświetlenie drogi przed samochodem, zapewniając mnóstwo przyjemności z jazdy także nocą.

 

Przede wszystkim jednak Grandland X oferuje przyjemność z bezpiecznej jazdy przez cały rok, niezależnie od nawierzchni. Jest to zasługą między innymi opcjonalnego elektronicznego systemu Grip Control, który zwłaszcza w przypadku zastosowania opon błotno-śniegowych (M&S) zapewnia maksymalną przyczepność w różnych sytuacjach. Kierowca ma do wyboru cztery tryby jazdy. System dostosowuje rozkład momentu obrotowego na przednie koła, pozwalając nawet na buksowanie kół, gdy jest to konieczne. W egzemplarzach z automatyczną skrzynią biegów system koryguje także punkty zmiany przełożenia i reakcję przepustnicy. Zapewnia to najlepszą przyczepność i stabilność niezależnie od tego, czy Grandland X porusza się po zaśnieżonej, błotnistej, piaszczystej czy mokrej nawierzchni.

 

Zdecydowana stylistyka z dopracowanymi detalami: SUV także może być elegancki

 


 

4477 milimetrów długości, 1844 milimetrów szerokości i 1636 milimetrów wysokości — nowy Opel Grandland X jest atrakcyjnym, solidnie prezentującym się SUV‑em o sportowej sylwetce. Charakterystyczne elementy przodu to płyta osłaniająca elementy podwozia i wydatna osłona chłodnicy ze znakiem „blitz”. Chromowane listwy biegnące od logo marki w kierunku wąskich reflektorów LED z motywem podwójnego skrzydła optycznie poszerzają przód i podkreślają mocny i bezkompromisowy wizerunek Grandlanda X. Przetłoczenie na masce silnika wpisuje się w koncepcję stylistyczną Opla określaną jako „połączenie rzeźbiarskiego artyzmu z niemiecką precyzją”.

 

Profil to zestawienie surowego uroku SUV‑a z eleganckimi liniami. Muskularne, wydatne nadkola i osłony dolnych partii nadwozia nadają Grandlandowi X terenową estetykę. Dla odmiany minimalistyczne kontury i subtelne przetłoczenie w dolnej części drzwi wyraźnie identyfikują Grandlanda X jako samochód marki Opel. Dodatkowym elementem personalizującym konkretny egzemplarz może być opcjonalne dwukolorowe nadwozie z kontrastującym czarnym dachem. Płynne połączenie dachu z resztą nadwozia jest zaznaczone „przełamanym” słupkiem C, który dodaje dynamizmu w tylnej części samochodu. Każdy detal stylistyczny tyłu świadczy o tym, że Grandland X to rasowy SUV: szeroka sylwetka, srebrna osłona podwozia ze zintegrowanymi końcówkami wydechu z prawej i lewej strony, elementy ochraniające nadwozie, oraz wąskie diodowe tylne światła podkreślają sportowy i muskularny charakter nowości rynkowej.

 

„Nowy Grandland X to nowoczesny pojazd sportowo-użytkowy o wyjątkowej prezencji i śmiałej stylistyce, która nadaje mu kompaktowy, sportowy i muskularny wygląd. Udoskonaliliśmy naszą filozofię projektowania, by stworzyć samochód sportowo-użytkowy łączący sportowy charakter i elegancję. Tak powstał najbardziej przyciągający wzrok pojazd w swoim segmencie” — powiedział Mark Adams, wiceprezes ds. projektowania w firmie Opel.

 

 

Podobną estetyką charakteryzuje się wnętrze Grandlanda X: panel wskaźników i środkowa konsola z ekranem dotykowym są uporządkowane i dopasowane do poziomej linii wzroku kierowcy. Przyciski w środkowej części deski rozdzielczej zostały pogrupowane w trzech rzędach, zapewniając szybki i intuicyjny dostęp do sterowania systemem multimedialnym, klimatyzacją i funkcjami podwozia. Dobremu samopoczuciu kierowcy i pasażerów zasiadających w komfortowych fortelach sprzyjają także przyjemne w dotyku powierzchnie wykończenia wnętrza. Typowa dla samochodów sportowo-użytkowych wyższa pozycja foteli ułatwia wsiadanie i wysiadanie oraz zapewnia lepszą widoczność. Długi rozstaw osi wynoszący 2675 milimetrów sprawia, że kompaktowym SUV‑em może wygodnie podróżować nawet pięć osób. W bagażniku o pojemności 514 litrów, z możliwością powiększenia do 1 652 litrów, jest mnóstwo miejsca na bagaż i sprzęt sportowy. Dzięki tym wszystkim cechom Opel Grandland X może konkurować nawet z najprzestronniejszymi kompaktowymi kombi.

 

Źródło: Opel

 

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej