Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

Niezwykle oszczędny indywidualista z wygodną zmianą biegów — taki jest Opel ADAM ze skrzynią biegów Easytronic 3.0. Mały luksusowy Opel ze zautomatyzowaną przekładnią manualną najnowszej generacji zadebiutuje na Salonie Motoryzacyjnym w Stambule, który odbędzie się w dniach 22–31 maja. Pięciobiegowa skrzynia biegów Easytronic 3.0, dostępna w modelu ADAM od początku roku, łączy w sobie zalety komfortowego automatu z efektywnością właściwą manualnym skrzyniom biegów. Dzięki kompaktowej konstrukcji Easytronic 3.0 jest także lżejsza od konwencjonalnej przekładni automatycznej.

 

Opel Easytronic 3.0 to zautomatyzowana przekładnia manualna oparta na manualnej skrzyni biegów o obniżonym tarciu wewnętrznym, zoptymalizowania pod kątem współpracy z małymi silnikami. W trybie automatycznym za zmianę przełożeń i obsługę sprzęgła odpowiada elektryczno-hydrauliczny siłownik. Układ elektroniczny sterujący skrzynią biegów automatycznie wybiera przełożenie zapewniające najniższe zużycie paliwa w określonych warunkach jazdy, dzięki czemu eksploatacja samochodu jest niezwykle ekonomiczna. Układy hydrauliczne oraz elektryczno-hydrauliczne siłowniki zapewniają optymalną i szybką zmianę biegów. Przekładnia może pracować również w trybie półautomatycznym. Wówczas biegi zmienia kierowca, przesuwając dźwignię do przodu lub do tyłu. Ta zautomatyzowana przekładnia manualna uzupełniona o technologię Start/Stop zapewnia jeszcze większe ograniczenie zużycia paliwa, zwłaszcza w czasie jazdy po mieście. W połączeniu z wolnossącym silnikiem 1.4 o mocy 64 kW/87 KM skrzynia biegów Easytronic 3.0 przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa o 0,4 l/100 km w cyklu mieszanym w porównaniu z pięciobiegową przekładnią manualną. Odpowiada to ograniczeniu emisji CO2 o 10 g/km. ADAM 1.4 ecoFLEX w takiej konfiguracji i z systemem Start/Stop zużywa 4,7 litra paliwa na 100 kilometrów przy emisji CO2 na poziomie 109 g/km, co oznacza przejście z niemieckiej klasy efektywności energetycznej C do B.

 

Zautomatyzowana skrzynia biegów zwiększa także komfort jazdy. Przekładnia Easytronic najnowszej generacji imponuje krótkim czasem reakcji oraz szybszą i bardziej płynną zmianą biegów. Optymalizacja ta była możliwa dzięki zastosowaniu nowego siłownika oraz udoskonalonych czujników i układów sterowania, a także kompleksowej modyfikacji podstawowego mechanizmu manualnej skrzyni biegów. Inżynierowie firmy Opel opracowali specjalny zestaw kół zębatych do zautomatyzowanej przekładni. Długie przełożenia pięciobiegowej skrzyni biegów umożliwiają jazdę z niższymi obrotami silnika, który pracuje cicho nawet przy prędkościach autostradowych. Podobnie jak w przypadku tradycyjnych przekładni automatycznych, Easytronic 3.0 zapewnia tryb „pełzania” przydający się przy manewrach wykonywanych z minimalną prędkością.

 

Skrzynia biegów łącząca najlepsze cechy obu typów przekładni jest dostępna już za dopłatą 3 500 zł w stosunku do wersji samochodu z tradycyjną pięciobiegową przekładnią manualną (sugerowana cena detaliczna z VAT w Polsce).


Źródło: Opel Polska

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej