Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

Wymiary: niezwykle kompaktowe. Silnik: bardzo oszczędny. Nazwa: po prostu KARL, Opel KARL. Światowa premiera tego pięciodrzwiowego samochodu będzie miała miejsce na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Genewie (5–15 marca). Nowy model Opla może być wyposażony w wyróżniające go, w segmencie najmniejszych samochodów, liczne rozwiązania techniczne podnoszące bezpieczeństwo i komfort. Opel KARL mierzący zaledwie 3,68 m długości i 1,48 m wysokości stanowi perfekcyjne połączenie przestronnego wnętrza z kompaktowymi wymiarami zewnętrznymi. Samochód jest napędzany trzycylindrowym silnikiem benzynowym najnowszej generacji o pojemności jednego litra, emitującym 99 gramów CO2 na kilometr.

„KARL to atrakcyjny podstawowy model w ofercie firmy Opel, uzupełniający trio małych samochodów, do którego należy także ADAM w różnych odmianach i nowa Corsa”, mówi dr Karl-Thomas Neumann, dyrektor generalny firmy Opel Group. „To idealna propozycja dla klientów zwracających uwagę na cenę i oczekujących połączenia codziennej funkcjonalności, komfortu, ekonomiki eksploatacji i nowoczesnych technologii”.

Oszczędna eksploatacja: nowy trzycylindrowy silnik 1.0 ECOTEC

Nabywcy KARLa mają do wyboru trzy poziomy wyposażenia: Essentia, Enjoy i Cosmo. Dostępnych jest 10 kolorów nadwozia, od fiołkowego „Night Violet” do zielonego „Kiwi Green”. Świetny wygląd to nie jedyny atut nowego modelu z Rüsselsheim. Po bliższym poznaniu ujawnia on jeszcze więcej zalet. Pod maską pracuje zespół napędowy najnowszej generacji. Skonstruowany przez firmę Opel nowy silnik 1.0 ECOTEC o mocy 55 kW/75 KM. Jest to wykonana w całości z aluminium trzycylindrowa jednostka benzynowa wyróżniająca się wysoką kulturą pracy i niskim zużyciem paliwa. Napęd jest przenoszony za pośrednictwem precyzyjnej pięciobiegowej przekładni manualnej. Podwozie i układ kierowniczy KARLa opracowano z myślą o wysokim poziomie bezpieczeństwa i komfortu oraz bardzo dobrych osiągach i maksymalnej przyjemności z jazdy. Najbardziej imponującą cechą modelu jest jednak to, że KARL z pakietem ecoFlex, obejmującym poprawiający własności aerodynamiczne spojler przedni i spojler dachowy, emituje tylko 99 gramów CO2 na kilometr. Spojlery przyczyniają się też do obniżenia zużycia paliwa do 4,3 litra na 100 kilometrów. W skład pakietu ecoFlex wchodzą także inne elementy, w tym specjalne opony o niskich oporach toczenia.

Rozstaw kół 1410 mm (z przodu) i 1416 mm (z tyłu) wraz z dużym rozstawem osi wynoszącym 2385 mm zapewniają wysoki komfort jazdy. Pięciodrzwiowy KARL jest bardzo lekki (939 kg), a przy tym oferuje sporo miejsca w środku. Asymetrycznie dzielona (40:60) i składana tylna kanapa (opcja w wersji Enjoy, standard w Cosmo) pozwala znacznie powiększyć przestrzeń bagażową. Po złożeniu tylnych siedzeń pojemność bagażnika KARLa do dachu wynosi blisko 1000 litrów.

Inteligentni pomocnicy

KARL jest wyposażony w liczne funkcje poprawiające bezpieczeństwo i komfort, zwykle niedostępne w samochodach z tej kategorii cenowej. Oprócz standardowego systemu ułatwiającego ruszanie na wzniesieniu, który zapobiega stoczeniu się pojazdu z pochyłości przy ruszaniu z miejsca, bezpieczeństwo zwiększa także system ostrzegania przed niesygnalizowaną zmianą pasa ruchu zintegrowany z przednią kamerą. System ostrzega kierowcę o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu za pomocą sygnału akustycznego i migającej żółtej ikony na panelu wskaźników.

KARL wyposażony jest również w przycisk uruchamiający tryb City (od wersji Enjoy) znany już z ADAMa i Corsy. Funkcja ta zwiększa siłę wspomagania, znacznie ułatwiając manewrowanie w ruchu miejskim. Z kolei opcjonalny asystent parkowania emituje sygnał ostrzegający przed przeszkodami w trakcie cofania. Tempomat z ogranicznikiem prędkości (w standardzie od wersji Enjoy) dba o to, aby kierowca nie przekroczył dozwolonej prędkości, co jest niezwykle przydatne w ruchu miejskim i w strefie zamieszkania, gdzie obowiązuje ograniczenie do 30 km/h. Światła przeciwmgielne zapewniają lepsze oświetlenie w niekorzystnych warunkach pogodowych, natomiast funkcja doświetlania zakrętów poprawia bezpieczeństwo kierowcy (oraz innych uczestników ruchu) podczas pokonywania zakrętów. Pakiet Enjoy Plus obejmuje światła przeciwmgielne i system ostrzegania przed niesygnalizowaną zmianą pasa ruchu, 15-calowe stylizowane obręcze kół oraz asymetrycznie dzieloną (40:60) i składaną tylną kanapę. Pakiet ten (z 15-calowymi obręczami kół ze stopów lekkich) jest standardową częścią wyposażenia wersji Cosmo.

Lista funkcji i rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo i komfort oraz wspomagających kierowcę dostępnych w modelu KARL jest niezwykle długa. Pakiet zimowy obejmujący podgrzewane przednie fotele i podgrzewaną kierownicę pokrytą skórą zapewnia przyjemne ciepło o tej porze roku.

KARL w wersji Cosmo jest wyposażony w radioodbiornik R300 BT z sześcioma głośnikami, gniazdem Aux-in i portami USB oraz modułem Bluetooth umożliwiającym korzystanie z telefonu w trybie głośnomówiącym i strumieniową transmisję dźwięku. Tradycyjnemu radiu może towarzyszyć tuner DAB+ (Digital Audio Broadcasting) oferujący znacznie większy wybór stacji radiowych i wyższą jakość dźwięku.

Najmniejszy Opel, który uzupełnia ofertę marki w segmencie małych samochodów, jest więc zarazem doskonale praktyczny i praktycznie doskonały – a to wszystko w przystępnej cenie.

Źródło: Opel Polska

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej