Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

 

Opel Corsa, który na przestrzeni 32 lat sprzedał się w ilości 12,4 mln egzemplarzy i może poszczycić się czterema generacjami wchodzi w nową fazę. Jak twierdzi GM to właśnie Corsa ma wyznaczać standardy w segmencie „mieszczuchów”.

 

Dominacja na rynku

 

Rüsselsheim. Opel Corsa oraz Astra przez wszystkie lata istnienia są najbardziej popularnymi modelami Opla. Jednocześnie stanowią ¼ rocznej sprzedaży niemieckiej marki. Corsa dostępna w wersji 3- i 5- drzwiowej zajmuje obecnie drugie miejsce w Niemczech oraz Wielkiej Brytanii, zachowując wyraźną przewagę nad konkurencją. W zakładach w Saragossie oraz Eisenach pod koniec roku rozpocznie się produkcja piątej już generacji popularnej Corsy. Małe auto Opla posiada wszystkie niezbędne cechy aby nadal odnosić sukcesy w segmencie B. Odświeżona stylistyka, zastosowanie nowych rozwiązań w podwoziu oraz zoptymalizowany układ kierowniczy mają dostarczać nowych doznań z jazdy.

„Opel Corsa zawsze cieszył się doskonałą opinią. Szczególnie wysoko ceniono sylwetkę i efektywne wykorzystanie przestrzeni tego kompaktowego samochodu” — mówi dr Karl-Thomas Neumann, dyrektor generalny Opel Group GmbH. „Jestem przekonany, że piąta generacja, dzięki zwiększonemu komfortowi, nowoczesnym rozwiązaniom wspomagającym kierowcę oraz systemom multimedialnym, będzie kontynuować dotychczasowe sukcesy tego modelu. Obiecuję, że wrażenia z jazdy nową Corsą pozytywnie zaskoczą każdego”.

 

Doskonała stabilność

 

Powiew świeżości dociera przede wszystkim z podwozia. Nowy Opel Corsa w podwoziu nie ma ani jednego elementu, który pochodziłby z poprzedniej wersji. Wszystko zostało zmienione. Dzięki obniżonemu środkowi ciężkości o 5 mm, wzrosła stabilność podczas jazdy na wprost oraz trakcie pokonywania zakrętów. Zastosowano także sztywniejszą ramę pomocniczą oraz zmieniono przednie przeguby co miało wpływ na geometrię zawieszenia. Poprawiono także szybkość reakcji układu kierowniczego oraz charakterystykę w zakresie podsterowności, a także ograniczono kołysanie. Nowa Corsa radzi sobie także lepiej na nierównościach dzięki zmienione charakterystyce amortyzatorów. Opracowanie instalacji elektrycznej pozwoliło na zastosowanie bardziej zaawansowanych systemów, które w połączeniu ze zmienioną geometrią układu kierowniczego i odpowiednią kalibracją oprogramowania sprawia, że wspomaganie układu kierowniczego zależne od prędkości działa precyzyjnie, co znacząco poprawia przyjemność i komfort prowadzenia.

 

Nowy silnik

 

Corsa zyska także nowy silnik, który znany jest z jeszcze mniejszego Adam’a. Trzycylindrowy benzyniak 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo to najnowocześniejsza małolitrażowa jednostka, której zaletami są niski poziom hałasu oraz wysoka kultura pracy. Dostępne będą w dwóch wariantach mocy – 90 KM oraz 115 KM. Obydwa spełniają normy
Euro 6. Do wyboru będą także czterocylindrowe silniki o pojemności 1.2 i 1.4 litra. Nowością jest turbodoładowany silnik o pojemności 1.4 litra i mocy 100 KM i momencie obrotowym rzędu 200 Nm. Dostępna będzie również jednostka wysokoprężna 1.,3 CDTI z różną mocą – 75 KM i 95 KM. Charakteryzować ma ją niskie zużycie – 3,2 litra na km, oraz równie niska emisja CO2 – do 85 g/km/.

 

Komfort i bezpieczeństwo

 

„Wraz z piątą generacją Corsy chcemy zaoferować w tej klasie samochodów nowe wrażenia z jazdy pod względem przyjemności, komfortu oraz bezpieczeństwa” — mówi dr Karl-Thomas Neumann. „Właśnie dlatego nasz bestseller wchodzi na rynek z tyloma nowymi technologiami”.

Tymi technologiami mają być: tryb City – zwiększenie siły wspomagania układu kierowniczego, dostępny przy niskich prędkościach, Opel Eye – przednia kamera drugiej generacji z funkcją rozpoznawania znaków, system ostrzegania o obecności innego pojazdu w martwym polu, biksenonowe reflektory z funkcją poprawy widoczności w łukach i zakrętach, asystent pasa ruchu, asystent świateł drogowych, układ monitorowania odległości pomiędzy samochodami oraz system ostrzegający o zagrożeniu kolizją.

Zastosowanie znajdzie także zaawansowany asystent parkowania, który sam rozpozna wolne miejsce do parkowania i wprowadzi auto na miejsce. Kierowca nie będzie musiał nawet dotykać kierownicy.

 

Źródło: General Motors

 

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej