Począwszy od stycznia 2012 roku Opel uzupełni ofertę Insigni o nowy, dynamiczny, a zarazem wysoce paliwooszczędny silnik diesla BiTurbo.
Jednostka napędowa CDTI o pojemności 2,0l nie tylko dostarcza moc o wartości 143 kW/195 KM i moment obrotowy o wartości 400 Nm, ale jej zużycie paliwa zaczyna się już od tak niskiego poziomu jak 4,9l na 100 km, a poziom emisji CO2 wynosi 129 g/km. Insignia BiTurbo jest zatem jednym z najbardziej paliwooszczędnych samochodów w swojej klasie.
Główną zaletą czterocylindrowego silnika Common Rail jest system sekwencyjnego, dwustopniowego doładowania, gdzie z dużą turbosprężarką współpracuje mniejsza.
Technologia ta była dotychczas dostępna w kilku droższych markach. Teraz Opel udostępnia ją dla szerokiego grona klientów. Nabywcy mogą skorzystać z możliwości połączenia nowego silnika z napędem na przednie lub wszystkie koła (AWD). Insignia z silnikiem 2.0 BiTurbo CDTI jest dostępna we wszystkich wersjach nadwozia. W Polsce, 2 ceny Insignii w wersji Cosmo z silnikiem 2.0 BiTurbo CDTI zaczynają się już od 125 000 PLN. W nowym roku linia Opla Insignii zostanie wzbogacona o więcej innowacji. Każdą odmianę AWD można teraz zamówić wraz z podwoziem SuperSport wyposażonym w przednie zawieszenie zaczerpnięte z Insignii OPC (Opel Performance Center) z przednimi kolumnami high performance struts (HiPerStrut), które sprawia, że dynamika jazdy staje się jeszcze bardziej wyrazista. W dodatku nowe systemy wspomagania kierowcy oparte na technice radarowej dodatkowo poprawiają bezpieczeństwo czynne Insignii.
Źródło: Opel