Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Opel Insignia w wariancie o mocy 239 kW/325 KM, wyróżniający się trzema pożądanymi przez wszystkich miłośników Opla literkami 'OPC' - teraz dostępny jest również w wersji 'Unlimited', w której usunięte zostało ograniczenie prędkości maksymalnej.

Jest to najlepszy obecnie model w ofercie Opla - z napędem na cztery koła w standardzie, który w pełni wykorzystuje dynamiczny potencjał pojazdu, oferując prędkości aż do 270 km/h (w wersji sedan z manualną skrzynią biegów).

Opla Insignia OPC 'Unlimited' wizualnie wyróżnia niebieskie logo Brembo oraz nowa stylistyka obrotomierza i licznika prędkości. Planowana jest również specjalna edycja samochodu obklejonego czarną, matową folią.

Flagowy model w ofercie Opla dostępny jest z 6 biegową, manualną skrzynią biegów w trzech wersjach nadwozia. Klient może wybrać czterodrzwiową wersję sedan, pięciodrzwiowy hatchback oraz Sports Tourer OPC kombi, który dwa razy zdobył miano ''Sportowego Samochodu Roku'' (w 2009 i 2010) w rankingu niemieckiego magazynu ''AutoBild Samochody Sportowe''.

W skład pakietu dla kupującego wersję 'Unlimited' wchodzi kurs bezpiecznej jazdy OPC na torze testowym Opla w Dudenhofen. Świeżo upieczeni właściciele tego modelu, pracując pod okiem doświadczonych kierowców wyścigowych, nauczą się jak wykorzystywać dynamiczny potencjał swojego samochodu w sposób pewny i bezpieczny. Patronat nad kursem objął ambasador marki Opel Joachim Winkelhock.

Właściwości jezdne nowego wariantu 'Unlimited' są identyczne jak w przypadku wariantu z ograniczoną prędkością, jedyną różnicą jest większa prędkość maksymalna dla wersji 'Unlimited'. Insignia OPC przyśpiesza od 0 do 100 km/h w czasie od 6.0 do 6.6s, w zależności od rodzaju nadwozia i skrzyni zmiany biegów. W cyklu mieszanym zużycie paliwa i emisja CO2 wynoszą od 10.6 l/100 km i 249 g/km do 11.0l/100 km i 259 g/km.

Opcja alternatywna powertrain: nowa 6 biegowa automatyczna skrzynia zmiany biegów

Nowa 6 biegowa automatyczna skrzynia biegów łączy w sobie sportową dynamikę i komfort jazdy odpowiadające najwyższym standardom. Jest to atrakcyjna alternatywa dla tradycyjnej, manualnie obsługiwanej skrzyni biegów. Oprócz funkcji automatycznej, jest również funkcja umożliwiająca zmianę trybu na manualny - z opcją zmiany biegów za pomocą przycisków na kierownicy. System kontrolny transmisji w modelu Insignia OPC połączony jest z mechatronicznym podwoziem FlexRide. Oprócz standardowego ustawienia najlepszego w codziennej eksploatacji napędu, któryzapewnia zbalansowany rozkład siły na cztery koła, dostępne są jeszcze dwa inne tryby. Tryb 'Sport' oferuje większą zwinność i szybszą reakcję pojazdu, natomiast w trybie 'OPC' kierowanie pojazdem staje się bardziej bezpośrednie, twarde i bezkompromisowo dynamiczne. Charakterystyka przełożeń automatycznej skrzyni biegów modelu OPC zmodyfikowana została pod kątem zapewnienia jeszcze większej przyjemności z jazdy; a w trybie standardowym i sportowym dostosowuje się ona do warunków panujących na drodze.

Insignia OPC wyposażona jest w innowacyjny system Adaptive 4x4, który zapewnia precyzję w obsłudze, maksymalną stabilność oraz pełne wykorzystanie dostępnej trakcji. System ten wykorzystuje sportowy dyferencjał z wielodyskowym sprzęgłem hydraulicznym typu Haldex oraz elektroniczny centralny i tylny, ograniczony mechanizm różnicowy (eLSD).

Podobnie jak wszystkie modele Opel Performance, model Insignia OPC 'Unlimited' został poddany specjalnemu programowi testowemu OPC na długości 10 000 km. Test ten potwierdził precyzję dostrojenia i długą wytrzymałość pojazdu w najsurowszych możliwych warunkach na torze Nürburgring Nordschleife. Całkowite przeciążenie pojazdu podczas trwania testu oceniono na poziom 18, co odpowiada przejechaniu 180 000 km w normalnych warunkach.

Źródło: Opel

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej