Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Gruntownie unowocześniona oferta silników dla odświeżonego Opla Antary łączy w sobie wysokie osiągi z niższym poziomem zużycia paliwa i emisji spalin. Wszystkie wersje jednostek napędowych auta spełniają wymogi Euro V.

W wersji podstawowej montowany jest silnik diesel 2.2 CDTI, dostępny w dwóch wariantach mocy. Wersja o mocy 120 kW/163 KM dostępna jest z napędem na przednie lub wszystkie koła oraz manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Najmocniejsza wersja o mocy 135 kW/184 KM dostępna jest z oboma rodzajami skrzyń biegów, przy czym w tej konfiguracji napęd na wszystkie koła jest rozwiązaniem standardowym.

Przy maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 350 Nm w zakresie od 1 750 do 2 750 obr./min. oraz zużyciu paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 6,3 l/100 km (CO2: 167 g/km) w wersji z napędem na przednie koła i manualną skrzynią biegów silnik diesel o mocy 163 KM jest atrakcyjną jednostką napędową - podstawową wszystkich wersji modelu Antara. Przyspieszenie wynoszące 9,9 s (od 0 do 100 km/h) oraz prędkość maksymalna wynosząca 189 km/h świadczą o doskonałej dynamice.

Najmocniejszy w ofercie silnik wysokoprężny o mocy 184 KM połączony z napędem na wszystkie koła wywołuje duże wrażenie dzięki maksymalnemu momentowi obrotowemu wynoszącemu 400 Nm (1750-2750 obr./min.) i gwarantuje doskonałe prowadzenie, najwyższą moc silnika oraz wygodę jazdy w każdych warunkach. Przyspieszenie wynoszące 9,6s oraz prędkość maksymalna na poziomie 200 km/h dodatkowo potwierdzają wszystkie te cechy. Jednocześnie priorytetem pozostała ekonomiczność i przyjazność dla środowiska (poziom zużycia paliwa: 6,6 l/100 km; poziom emisji spalin: 175 g/km CO2).

Nowa jednostka Diesla stanowi jeden z najbardziej ekonomicznych silników w tej klasie pojemności skokowej. Wysoka moc właściwa, niski poziom emisji spalin, obniżony poziom hałasu i drgań oraz doskonałe właściwości jezdne i trwałość wynikają z precyzyjnej koordynacji różnych podzespołów, układów i elementów konstrukcji, w tym między innymi:
- bloku silnika o wysokiej sztywności konstrukcyjnej (obniżony poziom hałasu i drgań)
- płaszcza chłodzącego blok silnika z poziomymi żebrami chłodzącymi (zoptymalizowane chłodzenie)
- dwumasowego koła zamachowego (ograniczone drgania układu przeniesienia napędu)
- zintegrowanego z pompą oleju wałka wyrównoważającego (kompaktowe rozmiary, ograniczone drgania silnika)
- nowej, aluminiowej głowicy cylindra silnika DOHC z kontrolowanym, zmiennym zawirowaniem paliwa (właściwości zawirowania i przepływu paliwa w cylindrze)
- chłodzonej wodą turbosprężarki z chłodzeniem powietrza wlotowego i zmienną geometrią turbiny (napełnianie cylindra)
- bezobsługowego łańcuchowego napędu wałków rozrządu z automatycznym napinaczem łańcucha
- ciśnieniu wtrysku paliwa wynoszącemu 1800 bar (przygotowanie mieszanki)
- stopniowi sprężania ograniczonemu do 16,3:1 (większa moc, ograniczony poziom emisji spalin i hałasu powodowanego spalaniem)
- zoptymalizowanemu układowi podgrzewania wstępnego (łatwiejsze uruchamianie silnika w niskich temperaturach)
- recyrkulacji gazów spalinowych z wysoce wydajnym układem chłodzenia (ograniczony poziom emisji spalin)
- bezobsługowemu, bezpośrednio montowanemu filtrowi cząstek stałych (DPF)
- tłokom z chłodzeniem natryskowym.

Alternatywą dla dwóch silników Diesla jest nowa jednostka benzynowa 2.4 ECOTEC również montowana w udoskonalonej Antarze. Dzięki mocy wynoszącej 123 kW/167 KM oraz maksymalnemu momentowi obrotowemu rzędu 230 Nm (przy 4600 obr./min.) łączy ona w sobie zdecydowany charakter z doskonałymi właściwościami jezdnymi. W wersji z napędem na przednie koła silnik dostępny jest z manualną, sześciobiegową skrzynią biegów, zaś w wersji z napędem na wszystkie koła ze skrzynią manualną lub automatyczną sześciobiegową.

Dane dotyczące osiągów, poziomu zużycia paliwa i emisji spalin potwierdzają efektywność tego silnika. Przyspieszenie (10,5 s), prędkość maksymalna (190 km/h), zużycie paliwa (8,8 l/100 km) i poziom emisji CO2 (206 g/km) nie pozostawiają właściwie niczego do życzenia.

Silnik 2.4 ECOTEC oferuje również szereg rozwiązań technologicznych. Obejmują one:
- zmienne ustawienia zaworu wlotowego i wylotowego (użytkowy zakres prędkości, wzrost momentu obrotowego, oszczędność paliwa)
- napęd łańcuchowy wałków rozrządu (niezawodność)
- zoptymalizowane pod kątem poziomu hałasu płaszcze tłoka
- aluminiowy blok silnika i głowicę cylindra (waga, temperatura silnika)
- strukturalną miskę olejową
- precyzyjne czujniki określające położenie wału korbowego i wałków rozrządu (czas przygotowania mieszanki paliwowej, zapłon)
- tłoki z chłodzeniem natryskowym

Poza bardzo niskim poziomem zużycia paliwa i emisji spalin, Antara wyróżnia się również bardzo ograniczonym zakresem wymaganej obsługi technicznej: regularne przeglądy silników benzynowych i diesel wymagane są co 30 000 km lub raz w roku. Termin wymiany oleju określany jest w zależności od zużycia i warunków użytkowania i wskazywany przez wskaźnik wymiany oleju silnikowego.

Opcjonalna manualna lub automatyczna skrzynia biegów Dwie nowe, sześciobiegowe skrzynie biegów, manualna i automatyczna, łączą ekonomiczność z dynamiką i komfortem prowadzenia. Najnowocześniejsze technologicznie detale, jak precyzyjnie zaprojektowane koła zębate typu Monoblock, jak również skomplikowane elementy synchronizacyjne oraz elementy łożysk w manualnej skrzyni biegów zapewniają, iż do obsługi wymagany jest minimalny nakład siły, biegi zmieniają się płynnie, a pracę skrzyni biegów cechuje niski poziom drgań i tarcia.

Szczególną cechą konstrukcyjną automatycznej skrzyni biegów jest sztywne ustawienie par kół zębatych w linii osiowej wału korbowego, co sprawia, iż układ przeniesienia napędu jest wyjątkowo kompaktowy i uniwersalny. Długie przełożenia pozwalają zarówno na wyjątkowo czułe ustawienie pierwszego biegu, jak i uzyskanie „długiego” szóstego biegu, co pozwala na relaksującą jazdę przy niskich obrotach i małym poziomie zużycia. Poprzez naciśnięcie odpowiedniego przycisku kierowcy mogą wybrać jeden z dwóch dostępnych programów (w zależności od tego, czy pragną oni jazdy spokojnej czy też bardziej dynamicznej). Układ przeniesienia napędu obejmuje automatyczny, stopniowy układ hamulcowy, zapobiegający niepożądanej konieczności zmiany biegu na wyższy w pojeździe toczącym się lub zjeżdżającym ze wzniesienia.

W zależności od własnych potrzeb kupujący Antarę wybrać mogą do swojego sportowego crossovera napęd na koła przednie lub napęd na wszystkie koła. Napęd na wszystkie koła łączy zalety napędu na koła przednie, np. niski poziom zużycia paliwa, z dodatkową dynamiką, mocą i aktywnym bezpieczeństwem.

Główne podzespoły elektronicznie sterowanego układu napędowego na wszystkie koła ITCC (Intelligent Torque Controlled Coupling) to elektromagnetyczny układ włączający i hydrauliczne, wielotarczowe sprzęgło mokre. Są one umieszczone w pojedynczym module na osi tylnej. Jest to rozwiązanie niosące za sobą szereg korzyści: zapewnia ono szybkość reakcji, jest kompaktowe, lekkie i bezobsługowe.

Choć w Antarze 4x4 za napęd odpowiedzialne są również koła przednie, dominujące warunki jazdy są nieustannie odnotowywane i porównywane między układami ITCC i ESC za parametrami takimi, jak prędkość kół, kąt prowadzenia i położenie pedału gazu.

W przypadku nieodpowiedniej trakcji zagrażającej poślizgiem osi przedniej system reaguje w ciągu zaledwie 0,1 s i niezauważalnie rozkłada moc. W zależności od sytuacji panującej na drodze oraz warunków zewnętrznych moc rozkładana jest w zakresie od 100% na koła przednie do 50% na oś przednią i oś tylną.

Źródło: Opel

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej