Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Innowacyjna, wszechstronna i stylowa - taka jest druga generacja Opla Meriva, który pojawi się w sprzedaży w czerwcu tego roku. Opel Meriva to elegancja i funkcjonalność osiągnięta dzięki bogatemu wyposażeniu w innowacyjne technologie, które zostały zaprojektowane, aby uczynić przestrzeń kabiny bardziej wszechstronną i dostępną. Dzięki temu Opel Meriva jest liderem w ergonomii.

Prezentując pierwszą generację modelu Meriva w roku 2003, firma Opel stworzyła nowy segment rynku - małe, przystępne cenowo samochody o jednobryłowym nadwoziu. Dzięki FlexSpace - uniwersalnemu systemowi tylnych foteli, wysokiej pozycji siedzenia i przestronnej kabinie, Meriva była liderem w swoim segmencie zarówno w zakresie sprzedaży (ponad milion samochodów sprzedanych), jak i jakości. Meriva uzyskała najniższe wyniki w testach wadliwości spośród 113 różnych modeli, które w roku 2007 zbadała niemiecka organizacja TÜV. Druga generacja modelu Meriva nie spoczęła jednak na laurach, lecz prezentuje nowe, odważne przesłanie. Zaprojektowana i przygotowana w Rüsselsheim Meriva, łączy w sobie nową koncepcję wizualną marki Opel z dynamiczną i elegancką, a przy tym niewielką konstrukcją jednobryłową. Ponadto Meriva wyznacza zupełnie nowy poziom funkcjonalności, ergonomii i stylu, zachowując jednocześnie przystępną cenę i wszechstronność wnętrza. Meriva wprowadza nowy system FlexDoors, czyli innowacyjne drzwi zawieszone na tylnych zawiasach. FlexDoors oferuje ułatwiony dostęp do kabiny. Jest to szczególnie ważne w przypadku samochodów, takich jak Meriva, w których tylne fotele są często używane. To pierwszy taki model produkowany na skalę masową. Opcjonalne tylne mocowanie do rowerów typu FlexFix to znaczące ułatwienie, które jednocześnie dobrze wygląda z tyłu samochodu. Wnętrze pojazdu charakteryzuje się przełomowymi zmianami, począwszy od eleganckiego stylu, przez innowacyjną uniwersalność, aż do najlepszej w swojej klasie wygody. Wnętrze kabiny oferuje podróżnym tylne fotele w ulepszonym systemie FlexSpace, jeszcze więcej miejsca dzięki rewolucyjnemu rozwiązaniu FlexRail z wielofunkcyjnym schowkiem w konsoli środkowej, przednie fotele z największym w tym segmencie zakresem regulacji, a także opcjonalne przednie fotele zaprojektowane i zatwierdzone przez specjalistów specjalnie z myślą o komforcie pleców. Tak ergonomiczne wnętrze przekonało niemieckie stowarzyszenie niezależnych lekarzy i fizjoterapeutów zajmujących się problemami z plecami, które potwierdziło, że wyposażenie Merivy sprzyja zdrowiu pleców. Stowarzyszenie „Akcja na rzecz zdrowych pleców” (Aktion Gesunder Rücken) nadało Merivie swoją pieczęć aprobaty, nagradzając system drzwi na tylnych zawiasach FlexDoors, system tylnych foteli FlexSpace, opcjonalne wszechstronnie regulowane fotele przednie oraz mocowanie dla rowerów FlexFix. To pierwszy samochód, w którym znalazło się tak dużo rozwiązań rekomendowanych przez specjalistów ochrony zdrowia.

System FlexDoors - przełomowa dostępność kabiny
Meriva otwiera nowe możliwości dostępu do tylnych foteli dzięki unikalnemu rozwiązaniu - drzwiach mocowanych na tylnych zawiasach. System FlexDoors to pełnowymiarowe drzwi tylne, które otwierają się niezależnie od drzwi przednich oddzielonych bezpiecznym i solidnym słupkiem środkowym, który dodatkowo polepsza sztywność nadwozia i zwiększa poziom bezpieczeństwa biernego.
System FlexDoors sprawia, że wchodzenie i wychodzenie z samochodu nie wymaga od pasażerów przyjmowania niewygodnej pozycji nawet w miejscach o ograniczonej przestrzeni ruchu. Optymalny dostęp do wnętrza zapewnia szeroki kąt otwarcia drzwi FlexDoors - nawet 84 stopnie w porównaniu do 67 stopni w przypadku tradycyjnych drzwi. Dodatkowo na słupku środkowym dostępne są trwałe i wygodne uchwyty, z których pasażerowie mogą korzystać w sposób intuicyjny. Zarówno z przodu, jak i z tyłu pasażerowie mogą otwierać drzwi pod tym samym, szerokim kątem, a także w czterech różnych pozycjach otwarcia.

System FlexDoors jest szczególnie wygodny dla rodziców, którzy często nachylają się do środka kabiny w celu zamocowania fotelika dla dzieci lub pomocy w zapięciu pasów. Dodatkowo po jednoczesnym otwarciu przednich i tylnych drzwi utworzona zostaje strefa bezpieczeństwa: tylne drzwi nie stanowią już bariery oddzielającej dziecko od rodzica. Dzięki temu rodzice mogą zachować lepszą kontrolę nad dziećmi, np. w sytuacji wysiadania z pojazdu. Taki układ drzwi jest także dużo wygodniejszy dla kierowcy lub pasażera z przodu, który musi otworzyć tylne drzwi, aby schować na tylnym fotelu płaszcz, torbę lub parasolkę.

Wygląd drzwi FlexDoors nadaje samochodowi wyjątkowy styl. Wysiadanie i wsiadanie do pojazdu jest nie tylko bardziej naturalne, ale także wygląda ciekawie i elegancko.
System FlexDoors to prawdziwie innowacyjne rozwiązanie, nad którym prace trwały od roku 2005 ze szczególnym uwzględnieniem wysokiej jakości, funkcjonalności, ergonomii i bezpieczeństwa. Inżynierowie firmy Opel zaprojektowali między innymi zaawansowany, mechatroniczny i opatentowany system automatycznego blokowania drzwi, który zapewnia stały poziom bezpieczeństwa pasażerów zawsze, gdy samochód znajduje się w ruchu.

Zwiększona wszechstronność to cecha charakterystyczna całego nowego modelu Meriva. Innowacyjny system tylnych foteli FlexSpace, który był już oferowany w pierwszej generacji Merivy, został jeszcze bardziej dopracowany i ulepszony. Teraz zmiana położenia i konfiguracji foteli wymaga naprawdę niewielu ruchów wykonywanych w sposób całkowicie intuicyjny. Tylnie fotele mogą być przesuwane do tyłu i do przodu w stronę środka kabiny, tak aby utworzyć wygodne warunki podróży z jeszcze większą przestrzenią na nogi dla dwóch osób. Można także przesunąć zewnętrzne fotele do przodu, aby poszerzyć przestrzeń bagażową, jednocześnie pozostawiając miejsce dla trzech pasażerów na tylnych fotelach. Tylne fotele mogą zostać złożone w celu zmaksymalizowania przestrzeni bagażowej do 1 500 litrów - jest to wyjątkowo łatwe dzięki prostemu w obsłudze systemowi pasków, których można używać za pomocą jednej ręki. Dodatkowe paski umożliwiają składanie tylnych foteli także od strony wnętrza kabiny, jak i od strony przestrzeni bagażowej.
Fotele w systemie FlexSpace pozwalają pasażerom na przybranie wyższej pozycji siedzącej niż podróżujący na przednich fotelach. Jest to tzw. układ teatralny, który zapewnia dodatkowo lepszą widoczność drogi z tylnych foteli.
W całej kabinie znacząco zwiększono liczbę schowków. Meriva oferuje nawet do 32 wygodnych lokalizacji schowków na różne przedmioty, które są najczęściej noszone przez podróżujących. Dostępny jest między innymi rewolucyjny system konsoli FlexRail, na który składają się wymienne, ruchome schowki zamocowane na aluminiowych szynach pomiędzy przednimi fotelami, a także ruchomy i wygodny podłokietnik. To kolejne rozwiązania zwiększające ergonomię nowego modelu Meriva. Zamocowanie systemu FlexRail jest możliwe dzięki wysokiemu położeniu dźwigni zmiany biegów i elektrycznemu hamulcowi ręcznemu, dostępnemu w standardowym wyposażeniu.

Nowe, przestronne fotele przednie zostały zaprojektowane podobnie do tych oferowanych w modelach Astra i Insignia. Fotele przednie oferują największy w swojej klasie zakres regulacji: 240 mm w poziomie oraz 65 mm w pionie, dzięki czemu pasażerowie różnego wzrostu i wagi z łatwością znajdą najwygodniejszą dla siebie pozycję. Dodatkowo w opcji dostępne są fotele z pełną regulacją, zaaprobowane przez niemiecką organizację AGR. Fotele te oferują dodatkową regulację przechylenia, wsparcie odcinka lędźwiowego, przedłużenie na odcinku udowym oraz regulowane w czterech płaszczyznach zagłówki.

Meriva to następny krok w nowej, ekspresyjnej koncepcji wizualnej marki Opel pod hasłem ''mistrzostwo formy w połączeniu z niemiecką precyzją'', a jednocześnie dynamiczna elegancja i jakość znana z takich modeli jak Insignia i nowa Astra.
Niska i opływowa linia dachu, charakterystyczny dla Opla motyw ostrza na boku i linia tylnego okna w kształcie fali sprawiają, że nowa Meriva charakteryzuje się świeżym i unikalnym wyglądem. Pozwala to pasażerom na tylnych fotelach, a dzieciom w szczególności, cieszyć się zwiększoną widocznością drogi.
Wnętrze oferuje deskę rozdzielczą w kształcie skrzydła, która wygodnie otacza pasażerów. Deska rozdzielcza została obniżona i wysunięta, co daje poczucie szerokości i większej przestrzeni, a ładnie wyrzeźbiona centralna kolumna jest dodatkowym atutem wnętrza. Kabina może być wykończona w sześciu różnych kombinacjach kolorów i powierzchni.
Przy długości 4288 mm osie w nowej Merivie są oddalone od siebie o 15 mm więcej, a jednocześnie rozstaw kół przednich jest szerszy o 39 mm, a tylnych o 45 mm w porównaniu do pierwszej generacji Merivy. Dzięki lepszemu rozstawowi zwiększono jakość prowadzenia i komfort jazdy. Przednia i tylna oś Merivy pochodzi z modelu Zafira, co sprawia, że temu niewielkiemu, jednobryłowemu pojazdowi marki Opel jest bliżej do standardu klasy kompaktowej. Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego jest krokiem naprzód w stosunku do poprzedniego, w pełni elektrycznego systemu wspomagania. W standardzie oferowane są systemy aktywnego bezpieczeństwa, takie jak system hamulcowy oparty na czterech tarczach, system elektronicznej kontroli stabilności oraz system kontroli trakcji.

Nowe jednostki napędowe dostępne w Merivie zostały zaprojektowane z myślą o wysokiej wydajności silników, która jest filarem strategii firmy Opel zorientowanej na zmniejszanie rozmiaru silnika i jednoczesne turbodoładowanie. Pozwala to osiągnąć rzeczywistą oszczędność w zużyciu paliwa przy zachowaniu przyjemnej i zrównoważonej charakterystyki jazdy. Dostępne jednostki mają od 55 kW/75 KM aż do 103 kW/140 KM. Wszystkie silniki spełniają wymagania normy emisji Euro 5.
Dostępne silniki benzynowe to trzy modele wielozaworowego silnika nowej generacji o pojemności 1,4 litra:
- Podstawowa jednostka o mocy 100 KM i pojemności 1,4 litra to wolnossący silnik o zmiennych fazach rozrządu.
- Nowa jednostka 1.4 Turbo o mocy 88 kW/120 KM i momencie obrotowym 175 Nm będzie miała swój debiut właśnie w Merivie, zastępując poprzedni silnik o pojemności 1,6 litra i mocy 105 KM. Nowa jednostka umożliwia redukcję emisji dwutlenku węgla i zużycia paliwa do 10% przy jednoczesnym podwyższeniu dostępnej mocy silnika.
- Najsilniejszą jednostką w ofercie jest silnik 1.4 Turbo o mocy 103 kW/140 KM. Ta jednostka posiada moment obrotowy na poziomie 200 Nm i jest oferowana z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów. W porównaniu do silnika poprzedniej generacji o pojemności 1,8 litra nowa jednostka 1.4 Turbo oferuje moc większą o 12 procent i mniejszą o 10 procent emisję dwutlenku węgla.

W momencie premiery nowej Merivy dostępne będą dwa silniki diesla:
- Jednostka podstawowa to silnik diesla 1.3 CDTI oferujący moc 55 kW/75 KM, wyposażony w technologię zamkniętego obiegu. Firma Opel jako pierwsza zastosowała ten system kontroli w celu poprawienia wyników spalania paliwa w silnikach małolitrażowych. Pozwala to Merivie na spalanie zaledwie 4,9 litra oleju napędowego na 100 km przy emisji dwutlenku węgla na poziomie 129g/km.
- Silnik 1.7 CDTI o mocy 74 kW/100 KM i momencie obrotowym 260 Nm. Ta jednostka jest oferowana z sześciostopniową, automatyczną skrzynią biegów, która jest nowością w Merivie.

Pod koniec roku do oferty wejdą trzy nowe rodzaje silników diesla: Model ecoFLEX charakteryzujący się niską emisją dwutlenku węgla będzie napędzany silnikiem 1.3 CDTI o mocy 70 kW/95 KM. Dodatkowo dostępne będą dwie odmiany silnika 1.7 CDTI o mocy 81 kW/110 KM oraz o mocy 96 kW/130 KM, obydwa wyposażone w sześciostopniową, manualną skrzynię biegów.

Źródło: Opel

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej