General Motors rozszerzy swoje możliwości rozwojowe pojazdów z silnikiem elektrycznym, przez co stanie się pierwszym dużym producentem aut w USA projektującym i produkującym elektryczne jednostki napędowe dla pojazdów hybrydowych oraz elektrycznych.
Masowa produkcja silników elektrycznych pozwoli obniżyć koszty ich produkcji, zwiększyć wydajność, niezawodność, a także podnieść jakość i uprościć technologię wytwarzania. Będzie to możliwe dzięki kontroli nad procesem projektowania, doboru odpowiednich materiałów oraz usprawnieniu procesów produkcji. Pierwszy elektryczny układ napędowy zaprojektowany i wyprodukowany przez GM zaplanowano na rok 2013. Zamontowany zostanie w samochodzie następnej generacji - pracującym w dwóch trybach pojeździe hybrydowym z napędem na tylna oś.
Producenci konwencjonalnych samochodów osobowych i ciężarówek projektują silniki spalinowe, które w coraz bardziej efektywny sposób wykorzystują energię powstałą ze spalenia paliwa do napędu tych pojazdów. W samochodach elektrycznych i hybrydowych rolą silnika spalinowego pełni układ napędowy składający się z silnika elektrycznego i baterii. Prędkości i zasięg pojazdów zasilanych elektrycznie sukcesywnie rosną, coraz ważniejszy staje się też rodzaj zastosowanego silnika elektrycznego oraz rodzaj i pojemność stosowanych baterii.
Samochody elektryczne są zasilane jedynie energią elektryczną czerpaną z baterii, podczas gdy pojazdy hybrydowe używają do napędu dodatkowo silnika spalinowego. Elektryczny samochód następnej generacji, który ma być produkowany w przyszłości przez GM, będzie miał napęd na tylną oś i będzie mógł być użytkowany w dwóch trybach roboczych. Kombinacja silnika elektrycznego (będą dostępne dwa typy silnika) oraz silnika spalinowego sprawi, że pojazd będzie posiadał znacznie większą wydajność niż produkowane obecnie przez GM w technologii hybrydowej samochody terenowe i półciężarówki.
Źródło: Opel