Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Kombinacja sportowego wyglądu i innowacyjnych technologii z dodatkiem szerokiej gamy czystych silników to nowa, całkowicie odmieniony Opel Astra. Na rynku niemieckim auto, które można już zamawiać, będzie kosztować od 15 900 EUR.

Opel to marka głęboko zakorzeniona w tradycji samochodów kompaktowych, zainicjowanej wypuszczeniem na rynek w roku 1936 pierwszego modelu Kadeta. Astra od lat znajduje się w gronie trzech najlepiej sprzedających się kompaktów w Europie, w segmencie który stanowi 27% całkowitej sprzedaży samochodów. Model Astra z roczną sprzedażą sięgającą 500 000 sztuk, stanowi 1/3 sprzedaży wszystkich samochodów spod znaku Opel/Vauxhall.
W nowej Astrze wprowadzono zastosowania poprawiające komfort i bezpieczeństwo, które wcześniej były dostępne w modelu Insignia, należącego do segmentu aut średniej wielkości. Wyjątkowe technologie jak, na przykład, całkowicie nowe mechatroniczne zawieszenie, najnowocześniejszy system kontroli oświetlenia, przednia kamera do rozpoznawania znaków drogowych oraz siedzenia o najwyższej ergonomice również będą dostępne.
Nowy Opel Astra wprowadza do segmentu aut kompaktowych kombinację docenionej i nagradzanej linii projektowej i niemieckiej precyzji, zastosowaną po raz pierwszy w modelu Insignia. Mocna sylwetka przypominająca coupe oraz stylowe dodatki stanowią idealne dopełnienie wspaniałego wyglądu. Eleganckie proporcje nadają nowej Astrze mocną, wysuniętą do przodu sylwetkę z mocno nachyloną przednią szybą i opadającą ku tyłowi linią dachu, wizualnie upiększając tradycyjne kształty zawieszenia typu hatchback.
Nowością są też przypominające kształtem skrzydła tylne lampy oraz dynamiczne wgłębienia w kształcie skrzydła po bokach samochodu, sparowane wizualnie z linią tylnej szyby i belki C.Wnętrze stanowi nawiązanie do zewnętrznego kształtu nadwozia: odważne linie, zaokrąglone kształty oraz wysoka jakość wszystkich elementów w zgodzie z nowym językiem stylistyki Opla. Cechą wyróżniającą się jest skrzydlaty kształt deski rozdzielczej, przechodzący szerokim łukiem przez całą szerokość samochodu i zachodzący na drzwi. Linia ta tworzy efekt przytulnego pomieszczenia i atmosferę zachęcającą do wejścia do środka. Zawieszenie Opla Astry zostało zaprojektowane jako system mechatroniczny o funkcjach mechanicznych zintegrowanych z elektronicznym systemem kontroli. Nowa Astra, jak jej poprzedniczki, daje wiele przyjemności z jazdy, lecz dodatkowo poprawie uległy reakcje układu jezdnego oraz komfort prowadzenia. Przednie zawieszenie opiera się na sprawdzonym układzie McPersona podczas gdy z tyłu, inżynierowie Opla z Russelsheim, jako pierwsi na świecie, zastosowali unikalną kombinację osi na wahaczach z drążkiem Watta. Astra bardzo dużo zyskała na zastosowaniu takiego rozwiązania. Dzięki niewielkim rozmiarom, wadze i wydajności zespolonego systemu wahaczy, inżynierowie w sprytny sposób zdołali zabudować drążek Watt’a. Takie rozwiązanie zapewnia większą stabilność boczną tylnego zawieszenia podczas pokonywania zakrętów. Czyni to także samochód bardziej zwrotnym i dynamicznym, jednocześnie nie obniżając stabilności i komfortu prowadzenia.
System adaptacyjnego zawieszenia FlexRide oferuje dodatkowe opcje trybu jazdy oraz ich dostosowanie do potrzeb użytkownika. Jak w przypadku Insigni, Astra może być opcjonalnie wyposażona w elektroniczny system kontroli trakcji FlexRide, prawdziwa rzadkość w tej klasie samochodów. W systemie tym kierowca ma do wyboru trzy tryby jazdy - standardowy, sportowy oraz komfortowy, w każdym z nich układ elektroniczny automatycznie dostosowuje parametry zawieszenia do stylu jazdy i prędkości z jaką samochód pokonuje zakręty.
Dynamika jazdy została znacznie poprawiona dzięki zwiększeniu rozstawu kół przednich (o 56 mm) oraz tylnych (o 70 mm). Rozstaw osi, zwiększony o 71 mm, przy zwiększonym rozstawie kół dodatkowo poprawił stabilność samochodu oraz jego przyczepność do podłoża. Struktura samochodu, sztywniejsza niż w przypadku poprzednich wersji, stanowiła idealną bazę do ulepszania własności jezdnych i osiągów nowej Astry. Dodatkowo, umożliwiła ona redukcję szumów i wibracji wewnątrz pojazdu.
Dla nowego modelu Astry przeznaczono 9 różnych jednostek napędowych o mocy od 70 kW/95 KM do 132 kW/180 KM, co w wyraźny sposób ilustruje nową filozofię Opla opartą na zasadzie dostarczenia kierowcy przystępnego i wydajnego samochodu.
Nowa linia silników przeznaczonych dla Astry, w połączeniu z manualnymi skrzyniami biegów, zapewnia imponujące osiągi i redukcję emisji dwutlenku węgla średnio o 12% w porównaniu z autem w poprzedniej wersji. Średnie zużycie paliwa dla silników Diesla wynosi 4,6 l/100 km i zaledwie 6,1 l/100 km dla silników benzynowych.
Cztery modele silników Diesla zastosowane w nowej Astrze, które szacuje się, że będą napędzać połowę wszystkich samochodów zakupionych w Europie, będą dysponować mocą od 95 do 160 KM. Wszystkie ona spalają nie więcej niż 5,0 l/100 km przy emisji CO2 nie większej niż 129 g/km, w kombinacji z manualną skrzynią biegów.
Zastosowane silniki benzynowe to jednostki wolnossące lub z turbodoładowaniem, o pojemności 1,4 l oraz 1,6 l, o mocy od 74 kW/100 KM do 132 kW/180 KM. Wskaźnik poziomu emisji CO2 w żadnym z nich nie przekracza 129 g/km.

Źródło: Opel

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej