Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Nowa wersja Opla Insigni, ecoFLEX, oferuje dynamikę jazdy i niski poziom emisji spalin za przystępną cenę. Przy emisji rzędu zaledwie 136 gram CO2, odpowiadającej zużyciu paliwa rzędu 5,2 l/100 km w cyklu MVEG/NEDC, Insignia ecoFLEX wykorzystuje mocny silnik wysokoprężny o pojemności skokowej 2 litry, mocy 118 kW/160 KM i maksymalnym momencie obrotowym rzędu 380 Nm przy zastosowaniu funkcji overboost.

''Insignia ecoFLEX podkreśla inżynieryjne doświadczenie Opla, udowadniając jednocześnie, iż możliwe jest połączenie oszczędności i doskonałych parametrów technicznych w doskonale wyglądającym samochodzie oferowanym za przystępną cenę'', mówi Hans Demant, dyrektor generalny Adam Opel GmbH.
Podobnie jak pozostałe modele Insigni, nowy ecoFLEX posiada certyfikat EURO 5. Początkowo będzie on dostępny w wersjach nadwoziowych sedan i hatchback za cenę rozpoczynającą się od 30 105 euro. Dostawy dla klientów rozpoczną się na początku lata tego roku. Dzięki niskiemu poziomowi emisji CO2 klienci w wielu krajach będą mogli uzyskać ulgi podatkowe.
Projektanci udoskonalili model ecoFLEX poprzez dodanie poszycia pod zbiornikiem paliwa i obniżenie nadwozia o 10 mm, co spowodowało obniżenie wartości CD do 0,26 i uczyniło ten model jednym z najbardziej aerodynamicznych sedanów na świecie. Pozostałe udoskonalenia obejmują elastyczny przedni spoiler i zmniejszenie liczby górnych wlotów chłodzenia. Ponadto, konstruktorzy dokonali optymalizacji przełożenia przekładni głównej, sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów, zastosowali również zaprojektowane na zamówienie opony Michelin Primacy HP.
Innowacyjny proces spalania CleanTech zaprojektowany z myślą o silnikach wysokoprężnych zapewnia najniższy możliwy do uzyskania poziom emisji spalin i poprawia akustykę wnętrza dzięki kontroli spalania z wykorzystaniem elektronicznego układu zamkniętego, na bieżąco dostosowującego poziom wtrysku paliwa do poziomu spalania. Pozwala to na dynamiczną jazdę z maksymalnie niskim zużyciem paliwa. Najniższe zużycie paliwa osiągane jest przy przestrzeganiu zaleceń dotyczących przełożeń, oznaczonych symbolem strzałki na desce rozdzielczej. W praktyce kierowcy mogą wrzucić szósty bieg na niskich obrotach, a nadal zachować rezerwę na większe przyspieszenie - co stanowi idealne rozwiązanie przy dłuższych jazdach.
Insignia ecoFLEX przyspiesza od 0 do 100 km/godz. w ciągu 9,5 sekundy i osiąga maksymalną prędkością 221 km/godz. Gwarantując doskonałą moc silnika nawet przy niskich obrotach, maksymalny moment obrotowy rzędu 350 Nm uzyskać można już przy 1 750 obr./min. i tymczasowo zwiększyć na 15 sekund do 380 Nm dzięki wykorzystaniu funkcji overboost.

Źródło: Opel

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej