Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

Samochód koncepcyjny 9-X Air, którego światowa premiera będzie miała miejsce na nadchodzącym Salonie Samochodowym w Paryżu, jest innowacyjnym projektem pokazującym, jak kabriolet Saaba mógłby wyglądać w przyszłości.

Zrywając z szablonem konwencjonalnego modelu z otwartym dachem, karoseria 9-X Air wyposażona została w wyróżniające się słupki tylne, zakrzywiające się ku górze w celu zamontowania płaskiego dachu Canopy Top. Stanowią one także punkty mocowania dla przeszklenia kabiny, włączając w to oddzielną, chowaną szybę tylną.
Projektant Anthony Lo oraz jego zespół dokonali tego w dalszym ciągu, oferując praktyczny, czteromiejscowy samochód całoroczny, podążając ścieżką utorowaną przez Saaba, gdy jego pierwszy prototyp kabrioletu miał swą premierę na Salonie Samochodowym we Frankfurcie dokładnie 25 lat temu.
Z opuszczonym lub podniesionym dachem, 9-X Air ma wyróżniającą się sylwetkę. Przy złożonym dachu i podniesionej szybie tylnej, pasażerowie mogą cieszyć się jazdą odkrytym samochodem bez uderzeń strug powietrza. Przy podniesionym dachu 9-X Air posiada wygląd prawdziwego coupe ze spójnym zarysem, stroniącym od wyglądu konwencjonalnego czteromiejscowego kabrioletu.
Projektowany równolegle z prototypem Saaba 9-X BioHybrid, 9-X Air współdzieli jego wyróżniającą stylizację przodu oraz bardzo efektywny napęd. Mały, 1,4-litrowy silnik BioPower Saaba łączy w sobie szereg rozwiązań zapewniających godne uwagi osiągi, jak np. zmniejszenie silnika, turbodoładowanie, wykorzystanie biopaliw oraz technologii hybrydowej.
Napędzany paliwem E85 (mieszanka 85% bioetanolu i 15% benzyny) zapewnia sportową moc 200 KM (147 kW), przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,1 sekundy oraz przewidywaną emisję tylko 107 g/km CO2 w cyklu mieszanym. W porównaniu z silnikiem benzynowym ogólny wpływ na środowisko, na podstawie skuteczności układu przeniesienia napędu, w przypadku stosowania paliwa E85 jest jeszcze korzystniejszy.

Źródło: Opel

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej