Opel poinformował o atrakcyjnych cenach za swój nowy, topowy model - Insignia. Nowy model Opla zadebiutował właśnie podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych 2008 w Londynie. Mimo, że zastosowane technologie i stylistyka plasują Insignię w czołówce aut klasy średniej, ceny należą do jednych z najprzystępniejszych w tym segmencie.
Podstawowy model - czterodrzwiowy sedan z silnikiem benzynowym 1.6 ECOTEC o mocy 115 KM - kosztuje zaledwie 22 700 euro. W porównaniu do konkurencji, ceny za silniki wysokoprężne są również bardzo przystępne w Niemczech. Insignię z silnikiem 2.0 CDTI o mocy 110 KM można kupić już za 24 300 euro. Standardowe wyposażenie jest bardzo bogate. Podstawowe modele mogą pochwalić się klimatyzacją, radioodtwarzaczem CD, komputerem pokładowym, elektryczną regulacją wysokości fotela kierowcy oraz systemem ESP i kontrolą trakcji.
Opel Insignia prezentuje odważny, dynamiczny styl i nowe technologie, które zapewniają jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa, dynamiki i ergonomii. Jednocześnie nowy model Opla wyposażony jest w szereg nowatorskich rozwiązań, takich jak system kamer ''Opel Eye'', który odczytuje znaki drogowe i ostrzega kierowcę w momencie, gdy samochód zaczyna zjeżdżać z pasa ruchu, reflektory AFL nowej generacji, które dostosowują się do warunków jazdy i wyposażone są w 9 różnych trybów pracy, ergonomiczne, sportowe fotele zapewniające doskonałe podparcie dla pleców oraz podgrzewany system spryskiwaczy przedniej szyby ''HotShot''.
Nowy Opel Insignia będzie oferowany z szeroką gamą silników, obejmującą siedem konstrukcji spełniających wymogi normy Euro 5 dotyczącej poziomu emisji spalin i przystosowanych do współpracy z sześciobiegowymi skrzyniami. Cztery silniki benzynowe oferują moc od 115 KM (silnik czterocylindrowy) do 260 KM (silnik sześciocylindrowy). Trzy nowe silniki wysokoprężne z bezpośrednim wtryskiem, o pojemności 2000 cm³, dysponują mocą od 110 do 160 KM. Wszystkie te silniki należą do jednych z najbardziej udanych konstrukcji pod względem zużycia paliwa i emisji CO2 lub są liderami w tej klasyfikacji. Opel Insignia zbudowany jest na nowej płycie podłogowej FlexRide. Dostępne są wersje z napędem na przednią oś, jak również z napędem na obie osie Adaptive 4x4.
Poza wersją podstawową dostępne wersje wyposażenia to Edition, Sports oraz topowa wersja Cosmo. Nowego Opla Insignię można już zamawiać. Pierwsze egzemplarze będzie można odebrać z salonów w Niemczech pod koniec tego roku.
Znana i wiodąca na europejskim rynku firma bähr & fess forecasts GmbH, zajmująca się prognozowaniem wartości rezydualnej przewiduje, że Opel Insignia będzie się charakteryzował wyjątkowo niską utratą wartości. Oczekiwana wartość rezydualna na poziomie 60% po trzech latach sprawia, że Insignia będzie szczególnie atrakcyjną alternatywą dla klientów zainteresowanych leasingiem, ponieważ stabilna wartość samochodu pozwala uzyskać atrakcyjne warunki leasingu.
Źródło: Opel