Przód i tył nowej Zafiry charakteryzuje się bardziej wyrazistymi elementami stylistycznymi nadającymi jej sportowy wygląd. Wyrazista chromowana belka przednia z logo Opla stanowi przedłużenie zarysu maski i rozciąga ją na dwuczęściową osłonę chłodnicy, w tej wersji w pełni chromowaną. Wyraziste linie wokół wgłębień świateł przeciwmgielnych również integrują zderzak w dynamicznym kształcie litery V. Obudowy reflektorów także wykończone są chromem.
Dzięki odważnemu, pełnemu spoilerowi z przodu Zafira Sport nie kryje swojego dynamicznego wyglądu. Wychodzący z niego łuk płynnie przechodzi z mocno zarysowanych nadkoli nad progami bocznymi aż po wyrazisty tylny spoiler. Inne nowe atrakcyjne elementy to przezroczyste, trójwymiarowe komórki w tylnych czerwonych światłach. Design uzupełniony jest srebrno-białym paskiem tylnych świateł, który przechodzi w tylną chromowaną belkę.
Przezroczyste i chromowane pokrętła ogrzewania i sterowania systemem audio, jak również nowe ozdobne wykończenie panelu instrumentów i drzwi nadają wnętrzu jeszcze bardziej szykownego wyglądu. W wersji Cosmo zastosowano elegancki lakier fortepianowy na konsoli centralnej i dekoracyjnych przetłoczeniach kierownicy. System audio-informacyjny z funkcją nawigacji, CD, DVD i MP3 wyposażony jest również w gniazdo źródła zewnętrznego np. dla iPoda.
Nowa Zafira nie straciła oczywiście swojego znaku rozpoznawczego, którym jest niezwykle innowacyjny system foteli Flex7. System ten umożliwia błyskawiczną transformację pojazdu z wersji siedmioosobowej w pięcio-, cztero-, trzy- lub nawet dwumiejscową bez żmudnej konieczności wyjmowania foteli. System ten to nowy standard elastyczności, nawet poza tradycyjnym segmentem Zafiry. Fotel pasażera z przodu można zamówić w wersji ze składanym oparciem, schowkiem pod siedziskiem i składanym stolikiem z tyłu oparcia. Opcjonalnie dostępny jest też system FlexOrganizer. Ten przemyślny system zarządzania przestrzenią bagażową wykorzystuje boczne szyny po obu stronach bagażnika. Ma również punkty mocowania na różne elementy dzielące, schowki, siatki i haczyki, aby możliwe było bezpieczne i uporządkowane przewożenie wszelkiego rodzaju bagaży. Zachowanie porządku wewnątrz kabiny ułatwia konsola dachowa, biegnąca wzdłuż całej długości kabiny, obejmująca pięć dużych schowków. Połączona jest ona z niezwykłym panoramicznym dachem. Jego cztery przyciemniane panele dachowe sprawiają, że samochód wydaje jeszcze bardziej elegancki i dynamiczny z zewnątrz. Przy ostrym świetle słonecznym elektryczna osłona dachu panoramicznego zakrywa jednocześnie wszystkie cztery panele (po jednej osłonie na panel). Dach ten jest standardem w wersji Zafira Cosmo.
Nowa wersja Zafiry oferuje również innowacyjne rozwiązania technologiczne, niespotykane w tym segmencie. Obejmują one adaptacyjne zawieszenie IDSPlus (interaktywny układ jezdny) z elektronicznym systemem stałej kontroli amortyzacji (CDC). W tym zintegrowanym systemie jednostki sterujące i czujniki systemów ESPPlus, ABS i CDC prowadzą nieustanną wymianę danych, co daje w efekcie niemal natychmiastowe korekty ustawienia zawieszenia i jest ogromnym wkładem w komfort i bezpieczeństwo jazdy. Obecny w nowej wersji udoskonalony system stabilizacji toru jazdy przyczepy (TSA) jest również rzadkością w porównaniu do innych marek. Kontroluje on przechyły przyczepy, które są w razie konieczności stabilizowane układami elektronicznymi poprzez odpowiednie wykorzystanie hamulców. Inną nowością w Zafirze są biksenonowe reflektory adaptacyjne AFL z dynamicznie zakrzywiającym się promieniem światła, wprowadzone przez Opla do segmentu kompaktowych vanów właśnie w tym modelu. Wspomaganie ruszania pod górę (HSA), niewymagający użycia kluczyka system Open & Start i wysokiej jakości sprzęt audio-informacyjny funkcją CD, DVD i MP3 stanowią dopełnienie komfortu Zafiry.
Dzięki trzem mocniejszym i bardziej ekonomicznym silnikom, bardziej sportowemu wyglądowi i nowemu wyposażeniu, Opel Zafira drugiej generacji jest gotów do zaplanowanej na luty 2008 roku premiery rynkowej. Nowy, udoskonalony silnik benzynowy 1.6 ECOTEC z innowacyjną technologią faz rozrządu wytwarza moc 85 kW/115 KM i jest nową podstawową jednostką Zafiry. Zastąpił on czterocylindrowy silnik 1,6 l o mocy 77 kW/105 KM. Opel kontynuuje strategię mmniejszych silników dzięki dwóm ekonomicznym jednostkom wysokoprężnym turbo 1.7 CDTI z układem wtrysku common-rail (moc 81 kW/110 KM i 92 kW/125 KM). Nowe silniki wysokoprężne zastępują jednostkę 1,9 l o mocy 74 kW/100 KM i 1,9 l o mocy 88 kW/120 KM z manualną skrzynią biegów.
Sportowe akcenty i zmodyfikowane wnętrze podkreślają wszechstronne właściwości tego siedmiomiejscowego pojazdu. W nowym modelu nie zabrakło sztandarowego wyróżnika Zafiry, jakim jest system foteli Flex7. System jest niespotykaną gdzie indziej innowacją, dzięki której możliwa jest błyskawiczna transformacja wnętrza pojazdu bez żmudnej konieczności wyjmowania foteli. To rozwiązanie jest jedną z przyczyn sukcesu, jaki Zafira odnosi od 1999 roku.
Najtańsza Nowa Zafira w wersji Essentia kosztuje 71,200 zł. najdroższa - ZAFIRA OPC 240KM - 130,200 zł.
Źródło: Opel