Podczas pierwszego większego Salonu Samochodowego w tym roku - Północnoamerykańskiego Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego (13-27 stycznia 2008) w Detroit - General Motors zaprezentuje kilka premier takich marek jak Cadillac, Corvette, HUMMER, Saturn czy Saab. GM koncentruje się na kwestiach związanych ze środowiskiem i maksymalną wydajnością.
Koncepcyjny Cadillac Provoq na ogniwa paliwowe jest najnowszym przykładem opracowanej przez GM przełomowej technologii napędu E-Flex oraz kolejnym krokiem w stronę seryjnej produkcji innowacyjnych napędów. Ten crossover może pochwalić się delikatną, progresywną linią nadwozia, sprawiającą, że jest on bez trudu rozpoznawalny jako współczesny przedstawiciel marki Cadillac. W przeciwieństwie do Opla Flextreme wyposażonego w generator dieslowski, który zwrócił na siebie uwagę podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie w 2007 roku, wodorowy system napędowy modelu Provoq, jak również jego litowo-jonowe akumulatory nie wykorzystują paliw kopalnych i emitują wyłącznie wodę. Piąta generacja technologii ogniwa wodorowego jest o połowę mniejsza od poprzedniej i zapewnia zasięg 480 km przy ładunku wodoru o wadze 6 kg. Zestaw ogniw wodorowych wytwarza stałą moc 88 kW, litowo-jonowy akumulator może zaś pomieścić do 9 kWh energii elektrycznej i zapewnia moc szczytową 60 kW.
Inna premiera GM w Detroit to Saturn Vue Green Line 2 Mode, pierwszy na świecie kompaktowy SUV z napędem na przednie koła z dwusystemowym napędem General Motors. Zapewnia wydajność paliwową wyższą o mniej więcej 33 procent w porównaniu z wersją modelu Vue bez napędu hybrydowego i ma zasięg przekraczający 800 km. Jako jednostka spalinowa wykorzystywany jest nowoczesny silnik benzynowy V6 o pojemności skokowej 3,6 litra z bezpośrednim wtryskiem i zmiennymi fazami rozrządu. Produkcja rozpocznie się pod koniec 2008 roku. Premiera Cadillaca Escalade Hybrid w połowie 2008 roku obwieści wprowadzenie opracowanego przez GM hybrydowego napędu dwusystemowego do segmentu dużych, luksusowych pojazdów SUV.
Koncentracja na maksymalnej wydajności widoczna jest również dzięki światowej premierze nowej Corvette ZR1. To najmocniejszy i najszybszy samochód w historii General Motors. W porównaniu z modelem podstawowym oraz poprzednią najmocniejszą wersją Z06 wzmocniono, zmodyfikowano lub całkowicie wymieniono liczne komponenty. ZR1 wykorzystuje ponadto zaawansowane materiały takie jak włókna węglowe czy materiały ceramiczne. Dodatkowo doładowany silnik V8 o pojemności skokowej 6,2 litra wytwarza moc 462 kW/620 KM (SAE) i moment obrotowy 823 Nm. W porównaniu z najlepszymi i najdroższymi na świecie samochodami sportowymi ZR1 oferuje lepszy stosunek mocy do masy niż Porsche 911 GT2, Ferrari 599 GTB czy nawet Lamborghini LP640. Jego maksymalna prędkość to ponad 320 km/h.
Cadillac CTS-V jest również prezentowany w Detroit po raz pierwszy. To najnowszy dodatek do wyczynowej serii „V", łączący w sobie doskonałe osiągi elitarnych samochodów sportowych z wdziękiem i elegancją prestiżowego sedana. CTS-V to najbardziej zaawansowana wersja nowego, luksusowego sedana CTS, który zdobył ogromną popularność w USA i niedawno wszedł na rynki Europy.
Koncepcyjny, napędzany bioetanolem, otwarty HUMMER HX, prezentowany w Detroit po raz pierwszy, jest dziełem trzech nowych designerów GM. Jest to wizja samochodu terenowego przyszłości, oferującego wysoką wydajność paliwową bez utraty istoty marki HUMMER - w szczególności jego wyjątkowych możliwości terenowych. Dzięki dwóm zdejmowanym panelom dachowym nad kierowcą i pasażerem z przodu, model HX można w mgnieniu oka przeistoczyć z samochodu zamkniętego w otwarty SUT (Sport Utility Truck).
W Detroit debiutuje także napędzany etanolem (E85) koncepcyjny crossover Saab 9-4X BioPower. Silniki Saaba z serii BioPower, dostępne już w modelach produkowanych seryjnie, zasilane są paliwem E85 - mieszanką 85 procent bioetanolu i 15 procent benzyny. Efektem jest ogromne obniżenie emisji CO2 z paliw kopalnych.
Źródło: General Motors Poland