Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Odświeżony stylistycznie i wyposażony w trzy nowe silniki nowy Opel Zafira będzie dostępny w salonach od lutego 2008 r. Przyciągający uwagę wygląd Zafiry świadczy o dynamice i daje poczucie pewności.

Jej 1,6-litrowy silnik benzynowy i dwa 1,7-litrowe silniki CDTI odzwierciedlają obecne trendy: są mocne, ekonomiczne i dostępne po przystępnej cenie. Wszystko to stawia kompaktowego vana Opla na doskonałej pozycji, dzięki której będzie mógł kontynuować historię sukcesu pierwszego na świecie w pełni uniwersalnego pojazdu 7-miejscowego, którego 2-milionowy egzemplarz zjedzie z linii montażowej na początku przyszłego roku. Po wprowadzeniu na rynek drugiej generacji w połowie 2005 r., nowa Zafira również plasuje się w czołówce swojej klasy z ponad 450 tys. sprzedanych sztuk i ok. 10-procentowym udziałem w europejskim rynku. Nowa wersja tego bestsellera będzie miała swoją światową premierę podczas salonu samochodowego w Bolonii (7–16 grudnia 2007 r.).

Według Alaina Vissera, szefa marketingu GM Europe, nowa Zafira to „właściwa oferta we właściwym czasie. Wiemy, że klienci są bardzo usatysfakcjonowani jej jakością, niezawodnością, funkcjonalnością i uniwersalnością. Teraz dodatkowo uczyniliśmy Zafirę bardziej sportową i wyposażyliśmy ją w bardziej wydajne silniki. Dzięki temu model ten stawia poprzeczkę na nowej wysokości w europejskiej klasie kompaktowych pojazdów wielofunkcyjnych MPV”.

Nowa Zafira cechuje się przyciągającymi uwagę stylistycznymi elementami przedniej i tylnej części nadwozia, które nadają jej sportowy charakter. Solidna, szeroka przednia chromowana listwa ze zintegrowanym logo Opla oddaje zwężający się kształt maski i niejako przenosi go na dwuczęściowe i obecnie w całości chromowane listwy osłony chłodnicy. Wyraziste linie otaczające zagłębienia na światła przeciwmgielne są również integralnym elementem dynamicznej stylistyki, która nadaje przedniej części nadwozia klinowaty kształt, a obudowy świateł wyglądają jak chromowane. Zafira Sport może pochwalić się jeszcze bardziej imponującym wyglądem, dzięki swojemu charakterystycznemu i wyrazistemu przedniemu spoilerowi. Łukowaty kształt biegnie od poszerzonych nadkoli nad bocznymi progami aż do wyraźnie zaznaczonego tylnego spoilera. Spośród innych rzucających się w oczy rozwiązań wymienić można dwa przeźroczyste trójwymiarowe elementy w czerwonych światłach tylnych. Uwieńczeniem stylistycznych zmian jest srebrno-biały pasek w tylnych światłach, który przechodzi w chromowaną listwę na tyle pojazdu.

Tym, co podkreśla bardziej dopracowane wnętrze, są błyszczące chromowane oprawki wokół elementów sterowania klimatyzacją i radioodtwarzaczem oraz nowe dekoracyjne wykończenie deski rozdzielczej i drzwi. Wersja Cosmo oferuje wykończenie lakierem fortepianowym na środkowej konsoli i dekoracyjną listwę na kierownicy. Systemy audio-informacyjne z funkcjami nawigacji oraz odtwarzania CD, DVD i MP3 umożliwiają podłączenie zewnętrznych akcesoriów audio, takich jak iPod.

System aranżacji foteli Flex 7, który stał się już znakiem rozpoznawczym Zafiry, jest oczywiście zawsze dostępny. Ten niezrównany, uniwersalny system pozwala szybko przearanżować wnętrze bez kłopotliwego demontażu foteli.

Motywem przewodnim silników jest większa ekonomika i moc. Dzięki nowemu silnikowi benzynowemu o pojemności 1,6 litra i dwóm turbodieslom 1.7 CDTI z wtryskiem common-rail, w gamie silników dostępne są teraz dodatkowe wysoce wydajne jednostki napędowe. W przyszłości nabywcy Zafiry będą mogli wybierać z gamy dziewięciu różnych silników. Oferują one zakres mocy od 94 KM w napędzanej gazem ziemnym, szczególnie ekonomicznej i przyjaznej dla środowiska wersji Zafiry 1.6 CNG (Compressed Natural Gas) do 240 KM mocy turbodoładowanego silnika w sportowym i najbardziej luksusowym modelu Zafira OPC. Dzięki tym dwóm silnikom Opel wzbogaca również swój segment o dwa nowatorskie rozwiązania: napędzana gazem ziemnym Zafira, której emisja CO2 wynosi jedynie 138 g/km, utorowała drogę dla tej alternatywnej formy napędu, podczas gdy wersja OPC o mocy 240 KM przejęła rolę pioniera wśród sportowych vanów.

Nowy, zoptymalizowany pod względem wagi silnik 1.6 TWINPORT ECOTEC ze stałą kontrolą faz wałków rozrządu ma moc 85 kW/115 KM. Ta czterocylindrowa, czterozaworowa jednostka zastępuje 1,6-litrowy silnik o mocy 77 kW/105 KM i spala jedynie 7 litrów paliwa na 100 km. Zapewnia to 4,3-procentową oszczędność paliwa w porównaniu z poprzednikiem, a jednocześnie pozwala uzyskać lepsze osiągi dzięki większej mocy, czego dowodem jest wyższa o 9 km/h prędkość maksymalna i przyspieszenie od zera do setki w ciągu 13,4 sekund.

Oba nowe silniki 1.7 CDTI o mocy 81 kW/110 KM i 92 kW/125 KM będą oferowane w standardzie z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i wtryskiem common-rail, czterema zaworami na cylinder i kontrolą zawirowania mieszanki, a także bezobsługowym filtrem cząstek stałych. Zastępują one silnik 1.9 CDTI o mocy 74 kW/100 KM oraz wersję z 88 kW/120-konnym dieslem o pojemności 1,9 litra i manualną skrzynią biegów. Osiągając odpowiednio o 20 i 40 Nm wyższy moment obrotowy, jednostki 1.7 CDTI zapewniają wyraźnie więcej mocy przy jednocześnie zmniejszonym zużyciu paliwa i emisji spalin. Wydajność zwiększono o maksymalnie 5 proc. Oba diesle potrzebują 5,7 litra paliwa na 100 km i emitują jedynie 152 g CO2 na km.

Źródło: Opel

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej