Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Dzięki emisji 120 g CO2 nowe mini Opla plasuje się wysoko w światowym rankingu Rüsselsheim. Najlepszym lekarstwem na rosnące ceny paliw jest niższy poziom spalania. I tu Opel ma wyjątkowo dobre wieści: nowa Agila, która zadebiutowała podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie i będzie w sprzedaży od wiosny 2008 roku, może poszczycić się najniższym zużyciem paliwa ze wszystkich wersji silnikowych.

Przy spalaniu pięciu litrów paliwa na 100 km w Agili 1.0 i zaledwie 4,5 litra na 100 km w Agili 1.3 CDTI (średnie zużycie paliwa zgodnie ze normą UE) ten mini-samochód jest naprawdę oszczędny. Poziom emisji CO2 dla obu jednostek silnikowych wynosi około 120 g/km.

Nowa Agila – z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym – spełnia ograniczenia dotyczące emisji spalin w kilku krajach europejskich i korzysta ze specjalnych ulg podatkowych. Ten oszczędny, przestronny, pięciomiejscowy samochód uzyskuje te doskonałe wyniki bez dodatkowej – i kosztownej – technologii hybrydowej.

Podzielenie emisji CO2 pomiędzy pięciu potencjalnych pasażerów Agili plasuje ten miejski samochód niemal na pierwszym miejscu listy najbardziej ekonomicznych pojazdów: przy 24 g/CO2 na kilometr i pasażera w pełni załadowana Agila jest wyjątkowo przyjazna dla środowiska. W przeciwieństwie do modeli konkurencyjnych nowy kompaktowy Opel zarejestrowany jest do przewozu pięciu osób, jest wyposażony w pięć trzypunktowych pasów bezpieczeństwa i standardowo występuje w wersji pięciodrzwiowej. Agila 1.2 także zapewnia oszczędność i niski poziom emisji spalin: średnie zużycie paliwa 5,5 litra na 100 km odpowiada emisji 131 g/CO2 na kilometr lub 26,2 g/CO2 na pasażera.

Pomimo imponującej oszczędności nowy Opel Agila nie idzie na żadne kompromisy, jeśli chodzi o technologię czy wyposażenie. Pasażerowie wciąż siedzą w pełni wyprostowani, a linia dachu została dynamicznie obniżona i przechodzi teraz płynnie ku tyłowi. Pomaga to uzyskać współczynnik oporu powietrza o wartości 0,35 – to stosunkowo niski wynik jak na samochód tej wielkości. Miejskie autko jest obecnie o 20 cm dłuższe, o sześć cm szersze, ale o siedem cm niższe niż poprzednik.

Jako samochód miejski Agila posiada także mnóstwo schowków i pojemników na drobiazgi. Ale nie to jest najważniejsze. Pomimo kompaktowych rozmiarów nowy Opel ma wyjątkowo obszerny bagażnik. Jego standardowa pojemność do wysokości rolety wynosi 225 litrów, co wystarcza na przykład na wózek dziecięcy. Jedno przekręcenie uchwytu powoduje złożenie oparcia tylnej kanapy, co zwiększa przestrzeń bagażową aż do 1050 litrów – to najlepsza wartość w tym segmencie rynku. Oparcie i siedzisko tylnej kanapy dzieli się ponadto w proporcji 60:40, zapewniając jeszcze większą elastyczność.

Źródło: GM

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej