Dzięki emisji 120 g CO2 nowe mini Opla plasuje się wysoko w światowym rankingu Rüsselsheim. Najlepszym lekarstwem na rosnące ceny paliw jest niższy poziom spalania. I tu Opel ma wyjątkowo dobre wieści: nowa Agila, która zadebiutowała podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie i będzie w sprzedaży od wiosny 2008 roku, może poszczycić się najniższym zużyciem paliwa ze wszystkich wersji silnikowych.
Przy spalaniu pięciu litrów paliwa na 100 km w Agili 1.0 i zaledwie 4,5 litra na 100 km w Agili 1.3 CDTI (średnie zużycie paliwa zgodnie ze normą UE) ten mini-samochód jest naprawdę oszczędny. Poziom emisji CO2 dla obu jednostek silnikowych wynosi około 120 g/km.
Nowa Agila – z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym – spełnia ograniczenia dotyczące emisji spalin w kilku krajach europejskich i korzysta ze specjalnych ulg podatkowych. Ten oszczędny, przestronny, pięciomiejscowy samochód uzyskuje te doskonałe wyniki bez dodatkowej – i kosztownej – technologii hybrydowej.
Podzielenie emisji CO2 pomiędzy pięciu potencjalnych pasażerów Agili plasuje ten miejski samochód niemal na pierwszym miejscu listy najbardziej ekonomicznych pojazdów: przy 24 g/CO2 na kilometr i pasażera w pełni załadowana Agila jest wyjątkowo przyjazna dla środowiska. W przeciwieństwie do modeli konkurencyjnych nowy kompaktowy Opel zarejestrowany jest do przewozu pięciu osób, jest wyposażony w pięć trzypunktowych pasów bezpieczeństwa i standardowo występuje w wersji pięciodrzwiowej. Agila 1.2 także zapewnia oszczędność i niski poziom emisji spalin: średnie zużycie paliwa 5,5 litra na 100 km odpowiada emisji 131 g/CO2 na kilometr lub 26,2 g/CO2 na pasażera.
Pomimo imponującej oszczędności nowy Opel Agila nie idzie na żadne kompromisy, jeśli chodzi o technologię czy wyposażenie. Pasażerowie wciąż siedzą w pełni wyprostowani, a linia dachu została dynamicznie obniżona i przechodzi teraz płynnie ku tyłowi. Pomaga to uzyskać współczynnik oporu powietrza o wartości 0,35 – to stosunkowo niski wynik jak na samochód tej wielkości. Miejskie autko jest obecnie o 20 cm dłuższe, o sześć cm szersze, ale o siedem cm niższe niż poprzednik.
Jako samochód miejski Agila posiada także mnóstwo schowków i pojemników na drobiazgi. Ale nie to jest najważniejsze. Pomimo kompaktowych rozmiarów nowy Opel ma wyjątkowo obszerny bagażnik. Jego standardowa pojemność do wysokości rolety wynosi 225 litrów, co wystarcza na przykład na wózek dziecięcy. Jedno przekręcenie uchwytu powoduje złożenie oparcia tylnej kanapy, co zwiększa przestrzeń bagażową aż do 1050 litrów – to najlepsza wartość w tym segmencie rynku. Oparcie i siedzisko tylnej kanapy dzieli się ponadto w proporcji 60:40, zapewniając jeszcze większą elastyczność.
Źródło: GM