Śledź nas na:     

Marka:
Wróć



Tym razem pod Naszą redakcje zawitało najmłodsze dziecko japońskiej marki Nissan czyli Note. Podczas odbioru auta okazało się, że w nasze ręce trafiła nie byle jaka wersja. Była to najbogatsza odmiana ze wszystkimi możliwymi dodatkami a pod maską wysokoprężny silnik 1.5 dCi o mocy 86KM.

Opis

Naprawdę krótka historia
Note tak jak już wspomniałem wyżej jest najmłodszym modelem koncernu Nissana. Debiutował na rynkach światowych zaledwie 5 miesięcy temu. Od początku dostępny jest w jednej wersji nadwoziowej jako 5 drzwiowy minivan. Do wyboru mamy trzy jednostki napędowe: benzynowe 1.4 (88KM), 1.6 (110KM) oraz dieslowski 1.5dCi o mocach 68 i 86KM.

Wygląd
Stylistyka Note jest połączeniem kilku modeli z pod znaku Nissana, szczególnie w przedniej części. Otóż z przodu zauważamy nawiązanie do Micry (reflektory) i do Murano (przednia kratkowana atrapa). Patrząc z boku widzimy typową linię minivana. Lecz gdy porównamy np. z Modusem okazuję się, że Note jest dłuższy, ale niższy. Z tyłu charakterystyczną cechą są umiejscowione w słupkach i mocno zachodzące na dach lampy.




Przestronnie jak w limuzynie...
...takie określenie idealnie pasuje to wnętrza Note. Ale po kolei. Wygodnie minivanem Nissana mogą podróżować cztery dorosłe osoby (auto rejestrowane jest na 5 osób) i żadna z nich nie powinna narzekać na brak miejsca. Przednie fotele dzięki dobremu wyprofilowaniu zapewniają wygodne i komfortowe podróżowanie niezależnie od odległości jaką pokonujemy. Podobnie a nawet lepiej jest z tyłu Nissana. Otóż w Note możemy poczuć się jak w wysokiej klasy limuzynie. Spowodowane jest to bardzo dużą ilością miejsca na nogi (nawiasem mówiąc, możemy założyć nogę na nogę nawet przy maksymalnie odsuniętych fotelach przednich) oraz nad głowami.



Tylni pasażerowie do dyspozycji mają dwa, przydatne w dalekich podróżach, składane stoliczki.
Plastiki oraz materiały jakie zostały wykorzystane we wnętrzu są bardzo dobrej jakości. Nie tylko dobrze spasowane, ale również miłe w dotyku. Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest połączenie skórzanej i siateczkowej tapicerki.
Spójrzmy teraz na zegary. Do czytelności oraz przejrzystości nie mam żadnych zastrzeżeń, lecz moim zdaniem są za małe!



Zanim przejdę do silnika zajrzyjmy do bagażnika. Po otwarciu klapy do dyspozycji ukazuje się nam 280 litrowy bagażnik, który w łatwy sposób możemy powiększyć do 437 litrów.



Małolitrażowy diesel
W dzisiejszych czasach wysokich cen paliwa producenci coraz częściej produkują małolitrażowe silniki wysokoprężne. Nie inaczej jest w przypadku Nissana, który przy współpracy z Renault montuje w swoich autach nowoczesne jednostki dieslowskie. Tak jak wspomniałem na początku mój testowy egzemplarz został wyposażony w silnik napędzany ropą o pojemności 1461ccm i mocy 86KM.



Jednak trzeba szczerze przyznać, że amatorów sprintu do pierwszej setki jak i prędkości maksymalnej ta jednostka nie zadowoli. A powodem jest fakt, że dopiero po 13 sekundach nasz mały minivan uzyskuje pierwsze 100km/h zaś kres przyśpieszania kończy się przy 168km/h. Ale pamiętajmy z jakim autem mamy do czynienia. Nie jest to sportowy bolid a rodzinny minivan! Za to elastyczność dzięki uzyskaniu 200Nm przy niskich obrotach (1900obr./min.) stoi na dobrym poziomie. Na przykład jadąc 80km/h na piątym biegu i chcąc szybko przyśpieszyć nie musiałem redukować przełożenia. Po prostu silnik bez wahania reagował na moje polecenia wydawane gazem.
Jak już wspomniałem o biegach pora coś napisać o skrzyni. Testowy egzemplarz został wyposażony w 5 biegową manualną skrzynie biegów, której przełożenia nie budziły moich zastrzeżeń.
Dobrze zestrojone zawieszenie gwarantowało komfortowe podróżowanie po naszych drogach. Zapewniało również pewne prowadzenie samochodu nawet na ostrzej pokonywanych łukach.
Na koniec zostało mi wspomnieć o wielkim plusie testowanego silnika. Otóż gdy podróżujemy z prędkością rzędu 80-90km/h auto według komputera pokładowego spala zaledwie 3.9 litra na 100km. Po prostu rewelacyjny wynik, który uzyskałem osobiście podczas spokojnej jazdy. W trakcie całego mojego testu Note średnio zaspokajał się 5.2l na każde 100km co również trzeba uznać za bardzo dobry rezultat.

Drogi, lecz warty zastanowienia
Nissan Note jakim miałem okazję jeździć to wydatek ponad 76tys.zł. Cena powala na kolana, lecz z drugiej strony w zamian dostajemy w pełni wyposażony, bardzo przestronny minivan z oszczędnym i nowoczesnym silnikiem dieslowskim.
Ale cóż czas pokaże czy nowy model Nissana przyjmie się na naszym trudnym rynku. Osobiście myślę, że tak!


Zalety
- Przestronne wnętrze
- Dynamiczny i oszczędny silnik
- Bogate wyposażenie
- Plastiki oraz tapicerka

Wady
- Cena
- Małe zegary

Dane techniczne

Dowód osobisty:
Pojemność silnika: 1461ccm (turbo diesel Common Rail)
Moc: 86KM przy 3750obr./min
Moment obr.: 200Nm przy 1900obr./min
Skrzynia biegów: 5 biegowa manualna
Napęd: przedni
Pojemność bagażnika: 280-437/[b.d.] l [po rozłożeniu siedzeń]
0-100km/h: 13.0 sek.
Vmaks: 168km/h
Zużycie paliwa: 5.8/4.6/5.1 [5.7/.4.6/5.2 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 46 litrów
Wymiary: 4083/1691/1550 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1165kg
Ładowność: 395kg

Wyposażenie: wersja Tekna ABS, ESP, EBD (elektroniczny system rozkładu siły hamowania), boczne poduszki powietrzne z przodu, 16 calowe felgi, elektryczne szyby przód/tył, elektryczna regulacja lusterek oraz podgrzewane, aluminiowe nakładki pedałów, podłokietnik z przodu (stały), podłokietnik z tyłu, czujnik deszczu, automatycznie światła mijania, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego uzależnionie od prędkości, skórzana kierownica oraz gałka zmiany biegów, sportowa tapicerka częściowo ze skóry, gniazdka elektryczne 12V (3 sztuki), światła przeciwmgielne, komputer pokładowy, regulacja audio w kole kierownicy, rozkładane stoliki w oparciach foteli przednich, układ wspomagania hamowania awaryjnego Brake Assist itd.

Dodatkowe wyposażenie lakier metalizowany (+1650zł), pakiet comfort Tekna (Automatyczna klimatyzacja, zmieniarka CD, kurtyny powietrzne + 2700zł), inteligentny kluczyk (+1300zł).

Cena: 70400zł. [wersja Tekna] 76050zł. [wersja testowana]

AUTOR (Tekst+Zdjęcia): Artur Ł.

(!Wszelkie prawa do publikacji bez uzgodnienia ze mną zastrzeżone!)

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej