Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Po kilkunastu zimnych tygodniach nareszcie przyszły słoneczne i w miarę ciepłe dni. Dzięki temu była okazja przetestowania po raz pierwszy w tym roku samochodu bez dachu. Otóż w moje ręce trafiło nowe dziecko z pod znaku Nissana. Jest nim Micra C+C czyli Coupe+Cabrio.

Opis



Żywot
Na początku 2003 roku do polskich salonów zawitała najnowsza generacja najmniejszego modelu Nissana czyli Micra. Po trzech latach japońska marka postanowiła zaprezentować Micrę C+C (Coupe-Cabrio). I tak niecałe trzy miesiące temu w Polsce pokazano testowany model.

Dla kobiet
Stylistyka zwykłej Micry od początku budziła zainteresowanie wśród płci pięknej. Nie inaczej było w przypadku wersji C+C. Jeżdżąc podczas testu po różnych miastach wzbudzałem wielkie zainteresowanie. I nie ma co się dziwić ponieważ samochód jest zaprojektowany tak aby podobał się, szczególnie kobietom. Z przodu charakterystyczną rzeczą są przednie wyłupiaste reflektory, które głęboko zachodzą na maskę. Taki zabieg ułatwia zorientowanie się gdzie kończy się nasz przód i pomaga w manewrowaniu na zatłoczonych parkingach.



Ocena stylistyki: 5

2 osobowe cabrio...
...bo na więcej miejsc nie ma co liczyć. Nissan Micra C+C mimo, że jest zarejestrowany na cztery osoby to niestety o podróżowaniu z tyłu musimy zapomnieć. Po prostu tylna kanapa to czysta fikcja. Nie ma miejsca na jednego pasażera a co mówiąc o dwóch. Ale w tego typu autach nie jest to wielką wadą ponieważ autem ma wygodnie podróżować dwóch pasażerów. Z przodu zaś przednie fotele zapewniają wystarczający komfort i każdy z nas znajdzie dla siebie wygodną pozycję.
Materiały oraz plastiki były dobrej jakości. Mimo, że dobrze spasowane to jednak jest małe ale... Po złożeniu dachu podczas jazdy po nierównych drogach z tyłu dochodziły do mnie odgłosy trzeszczenia któregoś z plastików.
Spójrzmy teraz na deskę rozdzielczą. Zaprojektowano ją pomysłowo i tak aby wszystko było łatwe w obsłudze. Osobiście przypadł mi do gustu kremowy kolor pokręteł oraz tarcz zegarów, który jest miłym akcentem dla oka.


Przejdźmy teraz do składanego dachu. Wciskamy i przytrzymujemy przycisk umiejscowiony między fotelami i po 22 sekundach szklany sztywny dach chowa się do bagażnika. Dzięki zastosowaniu sztywnego dachu autem możemy jeździć przez cały rok nie zważając na warunki pogodowe. Mechanizm składania dachu prezentuje Państwu na zdjęciach.


Kolejnym atutem Micry C+C jest przeogromny jak na tą klasę bagażnik. Przy rozłożonym dachu nasza przestrzeń bagażowa wynosi aż 457 litrów! Co nie jedno auto klasy kompakt zostawia daleko w tyle. Nie gorzej jest gdy schowamy dach do bagażnika. Owszem bagażnik zmniejsza się do 255 litrów ale i tak pozostaje największy w swojej klasie.


Auto dodatkowo zostało wyposażone w kilka schowków. Pierwszy, umieszczony przed pasażerem imponuje swoją wielkością wynoszącą aż 11 litrów. Drugi ciekawy schowek został ukryty pod podnoszonym siedziskiem pasażera.



Ocena wnętrza: 4

Mocy w sam raz
Testowany egzemplarz wyposażony był w podstawową jednostkę napędową o pojemności 1386ccm (w ofercie dostępny jest jeszcze 1.6 16V 110KM). Benzynowy silnik rozwijał moc 88KM i 128Nm, które zapewniały wystarczające osiągi autu ważącemu nie całe 1200kg.



Przyśpieszenie do pierwszej setki zajmowało niecałe 13 sekund zaś nasza wskazówka zatrzyma się dopiero przy 174km/h. Czyli nie jest aż tak źle! Ale spoglądając na wartość momentu obrotowego pomyślimy pewnie ...te auto nie ma żadnej elastyczności i wyprzedzanie to czysta męka.... I tu się mylicie! Dzięki dobrze zestrojonej 5 biegowej skrzyni biegów oraz właśnie 128Nm Micrą bez żadnych nerwów możemy przystąpić do wyprzedzania innych pojazdów.
Zawieszenie testowanego egzemplarza nie budziło większych zastrzeżeń. Zapewniało wystarczający komfort, chociaż tylko podczas spokojnej jazdy. Przy ostrzejszej jeździe na zakrętach dawała znaki mniejsza sztywność nadwozia co objawiało się lekkimi przechyłami nadwozia. Jednak ogólnie jest dobrze zestrojone i nie ma co się zbytnio przyczepiać.
Teraz przyszła pora na koszty podróżowania Micrą C+C. I tutaj trzeba skierować ukłony w kierunku inżynierów koncernu japońskiego ponieważ udowadniają, że przyjemność z jazdy nie musi dużo kosztować. Podczas moich testów jeździłem z otwartym dachem nie przekraczając 90km/h auto średnio spalało mi zaledwie 5.4 litra na 100km. Wynik jest więcej niż zadawalający, po prostu rewelacyjny patrząc na dzisiejsze ceny paliwa.

Ocena silnika: 5

Na cztery pory roku
Mając w portfelu do wydania około 60tys.zł propozycją godną zainteresowania będzie Nissan Micra C+C. Po pierwsze jest to najtańsze cabrio dostępne na rynku polskim. Po drugie, zaletą jest praktyczność nadwozia, które dzięki sztywnemu składanemu dachowi nie musi być autem tylko na lato a dodatkowo dochodzi dużej pojemności bagażnik.

Ocena końcowa: 5

Plusy
- Cena
- Przyjemność z jazdy
- Bagażnik
- Jakość materiałów

Minusy
- Po rozłożeniu dachu tylne plastiki trzeszczą

Dane techniczne

Dowód osobisty:
Pojemność silnika: 1386ccm (benzyna)
Liczba cylindrów/zaworów: 4/16
Moc: 88KM przy 5200obr./min
Moment obr.: 128Nm przy 3200obr./min
Skrzynia biegów: 5 biegowa manualna
Napęd: przedni
Pojemność bagażnika: 457/[255] l [po złożeniu dachu]
0-100km/h: 12.8sek.
Vmaks: 174km/h
Zużycie paliwa: 8.2/5.6/6.6 [7.0/4.8/5.4 w teście](l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 46litrów
Wymiary: 3806/1668/1441 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1135kg
Ładowność: 405kg

Wyposażenie: wersja TEKNA ABS z EBD, dwuetapowe przednie poduszki powietrzne, boczne poduszki powietrzne, centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne (jednym przyciskiem góra/dół), elektryczne lusterka w kolorze nadwozia, sportowa kierownica pokryta skórą wraz ze sterowaniem radiem, sportowe siedzenia, wspomaganie kierownicy dostosowujące się do prędkość, światła przeciwmgielne, komputer pokładowy, radio CD, schowek o pojemności 11l, regulowane kolumna kierownicy w pionie, system wspomagania hamowania (BAS), szklany dach składany elektronicznie itp.
Dodatkowe wyposażenie: lakier metalik (+1400zł), alufelgi 15 calowe (+1900zł), ręczna klimatyzacja (+4200zł)

Cena: 58000zł [wersja podstawowa] 65500zł. [wersja testowana]

AUTOR (tekst + zdjęcia): MaxArtur (ał)

(!Wszelkie prawa do publikacji bez uzgodnienia ze mną zastrzeżone!)

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej