Śledź nas na:     

Marka:
Cena: 100 000 - 150 000 PLN

Wydaje się, że Nissan Micra to żadna nowość. Na rynku od 1982 roku rozpieszczała segment A. Z roku na rok rosła ale… nigdy nie mogła wskoczyć w wyższy segment aż do teraz. Nowy Nissan Micra wskoczył i to z wielkim przytupem do segmentu B i wydaje się być bardzo poważną konkurencją.

Najnowsza V generacja małego Nissana to diametralna zmiana. Z łagodnego „malucha:” stała się prawdziwym drapieżcą. Ostry krój nadwozia przyciąga spojrzenia. Równie dynamicznie auto wygląda z boku oraz w tylnej części gdzie linia dachu przedłużona została przez delikatny zintegrowany spojler. Obręcze ze stopów metali lekkich w rozmiarze 16-cali nie tylko są efektowne ale i efektywne. Optymalny rozmiar pozwala zachować odpowiedni komfort jazdy.

Wnętrze nowej Micry prezentuje się równie interesująco co nadwozie. Sportowo skrojona kierownica ze spłaszczonym wieńcem w dolnej części wpisuje się w charakter auta. Zdominowane przez czerń wnętrze rozświetlają kolorowe wstawki mieszczące się na konsoli centralnej i desce rozdzielczej.

Fotele? Komfortowe z dobrym trzymaniem bocznym oraz dużą ilością miejsca z przodu. Co ciekawe, miejsce pasażera z przodu wyposażono w uchwyty ISOFIX , a wyłącznik poduszki powietrznej znajduje się w schowku i możemy ją wyłączyć bez użycia kluczyka. To co jeszcze jest niespotykane w tym segmencie to przede wszystkim nagłośnienie w zagłówku kierowcy. Tutaj to Bose Personal., który rewelacyjnie uzupełnia dźwięk słyszany przez kierowcę. Na ilość miejsca mogą narzekać osoby zajmujące miejsce w 2 rzędzie. Brakować będzie przede wszystkim miejsca na nogi. Przestrzeń bagażowa? 300 litrów musi wystarczyć do codziennego użytku, jednak w razie potrzeby składamy oparcie tylnej kanapy i osiągamy 1004 litry pojemności.

Pod maską bez rewelacji. 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 900 ccm, mocy 90 KM oraz z maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 140 Nm. Z motorem współpracuje 5-biegowa skrzynia, natomiast cała moc przenoszona jest na przednią oś. Micra do setki rozpędza się w 12,1 sek. Prędkość maksymalna? Usiądźcie. 175 km/h.

Nissan udostępnia klientom 5 wersji wyposażenia : Visia, Visia+, Acenta; N-Connecta oraz Tekna. Cennik otwiera wersja Visia, która w podstawie kosztuje 45 990 PLN. Z drugiej strony znajduje się testowana Tekna, która „goła” kosztuje 61 990 PLN. Poza wersją wyposażenia możemy wybrać także silnik. Tutaj szału nie ma. Wybieramy pomiędzy testowanym 0,9 litra z mocą 90 KM, 1-litrowy benzyniak o mocy 73 KM oraz diesla o pojemności 1,5 dCi z mocą 90 KM.

Podsumowanie? Tym razem brak go w tekście. Znajdziecie je w Videoteście, który specjalnie dla Was przygotowaliśmy wraz z Krzyśkiem. Zapraszamy do oglądania.


Dane techniczne

DANE TECHNICZNE: Nissan Micra TEKNA 0,9 90KM

SILNIK

Benzynowy, Turbo Intercooler, R3, 12V

POJEMNOŚĆ

898 ccm

MOC

90 KM przy 5500 rpm

MAKS. MOMENT OBR.

140 Nm przy 2250 rpm

SKRZYNIA BIEGÓW

5-biegowa, manualna

NAPĘD

Przednia oś

0-100 km/h (sek.)

12,1

Vmax

175 km/h

ZUŻYCIE PALIWA (l/100km)(miasto/trasa/średnie)

wg wskazań producenta

5,8/3,9/4,6

ZUŻYCIE PALIWA (l/100km)

z testu

7,3

POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA

41 litrów

WYMIARY (DŁ./SZER./WYS.)(mm)

3999/1743/1455

WAGA (kg)

1080 kg

POJEMNOŚĆ BAGAŻNIKA

300/1004 litrów

LICZBA DRZWI/LICZBA MIEJSC

5/5

OPONY

195/55 R16 H

CENA WERSJI PODSTAWOWEJ

45 990 PLN

CENA WERSJI TESTOWANEJ

64 340 PLN

Najczęściej odwiedzane filmy

Najczęściej odwiedzane testy


 

Pod koniec lutego polski oddział japońskiej marki Mitsubishi obchodził 20-lecie istnienia w naszym kraju. Z tej okazji przedstawiono dwoje nowych ambasadorów swojej marki. Pierwszym została Anna Cieślak, która zasiadła za kierownicą modelu ASX. Brzydszą płeć reprezentuje natomiast Maciej Stuhr, który użytkować będzie najnowszy model Outlandera w odmianie PHEV. I właśnie najnowsza, trzecia generacja tego modelu gościła w styczniu w naszej redakcji. Co prawda w zwykłej odmianie benzynowej, ale moim zdaniem równie interesującej, co hybryda. Zapraszam do lektury.

 

Czytaj więcej


Samochody ekologiczne stają się coraz częstszym widokiem na naszych drogach. Jedną z przedstawicielek tego segmentu jest niepozorna z wyglądu Honda Civic Hybrid, która dysponuje pod maską niewielkim silnikiem benzynowym wspomaganym przez jednostkę elektryczną. Dzięki temu, zużycie paliwa jest mniejsze, a przede wszystkim emisja dwutlenku węgla do atmosfery wynosi zaledwie 109 g/km.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej

Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej