Śledź nas na:     

Marka:
Wróć
Cena: 100 000 - 150 000 PLN

Wydaje się, że Nissan Micra to żadna nowość. Na rynku od 1982 roku rozpieszczała segment A. Z roku na rok rosła ale… nigdy nie mogła wskoczyć w wyższy segment aż do teraz. Nowy Nissan Micra wskoczył i to z wielkim przytupem do segmentu B i wydaje się być bardzo poważną konkurencją.

Najnowsza V generacja małego Nissana to diametralna zmiana. Z łagodnego „malucha:” stała się prawdziwym drapieżcą. Ostry krój nadwozia przyciąga spojrzenia. Równie dynamicznie auto wygląda z boku oraz w tylnej części gdzie linia dachu przedłużona została przez delikatny zintegrowany spojler. Obręcze ze stopów metali lekkich w rozmiarze 16-cali nie tylko są efektowne ale i efektywne. Optymalny rozmiar pozwala zachować odpowiedni komfort jazdy.

Wnętrze nowej Micry prezentuje się równie interesująco co nadwozie. Sportowo skrojona kierownica ze spłaszczonym wieńcem w dolnej części wpisuje się w charakter auta. Zdominowane przez czerń wnętrze rozświetlają kolorowe wstawki mieszczące się na konsoli centralnej i desce rozdzielczej.

Fotele? Komfortowe z dobrym trzymaniem bocznym oraz dużą ilością miejsca z przodu. Co ciekawe, miejsce pasażera z przodu wyposażono w uchwyty ISOFIX , a wyłącznik poduszki powietrznej znajduje się w schowku i możemy ją wyłączyć bez użycia kluczyka. To co jeszcze jest niespotykane w tym segmencie to przede wszystkim nagłośnienie w zagłówku kierowcy. Tutaj to Bose Personal., który rewelacyjnie uzupełnia dźwięk słyszany przez kierowcę. Na ilość miejsca mogą narzekać osoby zajmujące miejsce w 2 rzędzie. Brakować będzie przede wszystkim miejsca na nogi. Przestrzeń bagażowa? 300 litrów musi wystarczyć do codziennego użytku, jednak w razie potrzeby składamy oparcie tylnej kanapy i osiągamy 1004 litry pojemności.

Pod maską bez rewelacji. 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 900 ccm, mocy 90 KM oraz z maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 140 Nm. Z motorem współpracuje 5-biegowa skrzynia, natomiast cała moc przenoszona jest na przednią oś. Micra do setki rozpędza się w 12,1 sek. Prędkość maksymalna? Usiądźcie. 175 km/h.

Nissan udostępnia klientom 5 wersji wyposażenia : Visia, Visia+, Acenta; N-Connecta oraz Tekna. Cennik otwiera wersja Visia, która w podstawie kosztuje 45 990 PLN. Z drugiej strony znajduje się testowana Tekna, która „goła” kosztuje 61 990 PLN. Poza wersją wyposażenia możemy wybrać także silnik. Tutaj szału nie ma. Wybieramy pomiędzy testowanym 0,9 litra z mocą 90 KM, 1-litrowy benzyniak o mocy 73 KM oraz diesla o pojemności 1,5 dCi z mocą 90 KM.

Podsumowanie? Tym razem brak go w tekście. Znajdziecie je w Videoteście, który specjalnie dla Was przygotowaliśmy wraz z Krzyśkiem. Zapraszamy do oglądania.


Dane techniczne

DANE TECHNICZNE: Nissan Micra TEKNA 0,9 90KM

SILNIK

Benzynowy, Turbo Intercooler, R3, 12V

POJEMNOŚĆ

898 ccm

MOC

90 KM przy 5500 rpm

MAKS. MOMENT OBR.

140 Nm przy 2250 rpm

SKRZYNIA BIEGÓW

5-biegowa, manualna

NAPĘD

Przednia oś

0-100 km/h (sek.)

12,1

Vmax

175 km/h

ZUŻYCIE PALIWA (l/100km)(miasto/trasa/średnie)

wg wskazań producenta

5,8/3,9/4,6

ZUŻYCIE PALIWA (l/100km)

z testu

7,3

POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA

41 litrów

WYMIARY (DŁ./SZER./WYS.)(mm)

3999/1743/1455

WAGA (kg)

1080 kg

POJEMNOŚĆ BAGAŻNIKA

300/1004 litrów

LICZBA DRZWI/LICZBA MIEJSC

5/5

OPONY

195/55 R16 H

CENA WERSJI PODSTAWOWEJ

45 990 PLN

CENA WERSJI TESTOWANEJ

64 340 PLN

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy


Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

 

Pod koniec lutego polski oddział japońskiej marki Mitsubishi obchodził 20-lecie istnienia w naszym kraju. Z tej okazji przedstawiono dwoje nowych ambasadorów swojej marki. Pierwszym została Anna Cieślak, która zasiadła za kierownicą modelu ASX. Brzydszą płeć reprezentuje natomiast Maciej Stuhr, który użytkować będzie najnowszy model Outlandera w odmianie PHEV. I właśnie najnowsza, trzecia generacja tego modelu gościła w styczniu w naszej redakcji. Co prawda w zwykłej odmianie benzynowej, ale moim zdaniem równie interesującej, co hybryda. Zapraszam do lektury.

 

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej

Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej