Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

Nowy Nissan NP300 Navara wyznacza nowy standard w segmencie pickupów o ładowności 1 tony, łącząc najlepsze cechy crossoverów Nissana z 80-letnim doświadczeniem firmy w projektowaniu i produkowaniu solidnych pickupów o przemyślanej konstrukcji.

 

Poprawa komfortu i kultury pracy podzespołów przy jednoczesnym utrzymaniu sprawności terenowej, wytrzymałości i ładowności, z których słynie Navara, to najważniejsze założenia przyjęte przez konstruktorów nowego modelu. Jest on w pełni udoskonaloną wersją poprzedniej generacji, z solidnym i mocnym podwoziem, w którym wprowadzono mnóstwo nowych rozwiązań technicznych służących dalszej poprawie właściwości jezdnych i funkcjonalności. Dzięki wyraźnemu nawiązaniu do DNA crossoverów, obecnym w sztandarowych produktach Nissana - w uznawanym za najlepszy w swojej klasie modelu Qashqai, a także X-Trail i Juke - nowy NP300 Navara wnosi do segmentu pickupów nowy poziom wyrafinowania, stylu, komfortu i jakości, a także technologie niespotykane wcześniej w pojazdach tego typu.

 

Zaoferowanie pierwszej na rynku gwarancji producenta obowiązującej przez 5 lat lub 160 000 km jest kolejnym potwierdzeniem jakości i niezawodności nowego NP300 Navara, zapewniającym jeszcze większy komfort jego użytkownikom.

 

Komfort i właściwości jezdne

 

Jednym z głównych założeń przy projektowaniu modelu NP300 Navara była poprawa komfortu i uzyskanie właściwości jezdnych porównywalnych z crossoverem. W celu osiągnięcia tego efektu bez uszczerbku dla wysoko cenionej sprawności terenowej modelu inżynierowie Nissana zaprojektowali do wersji z podwójną kabiną zupełnie nowy pięciodrążkowy układ zawieszenia z tyłu, zapewniający znacznie wyższy komfort i poprawę właściwości jezdnych przy masie obniżonej o 20 kg w porównaniu z poprzednio stosowanym zawieszeniem na resorach piórowych.

 

W wersji z kabiną przedłużaną (King Cab) pozostawiono układ z resorami piórowymi, poddając go jednak gruntownej modyfikacji. Układ z resorami nad tylnym mostem jest o 7 kg lżejszy od poprzednio stosowanego układu z resorami pod mostem. Ponadto wersja z kabiną przedłużaną ma o 3,1% większy kąt natarcia tylnych kół, a hałas z drogi jest mniejszy.

 

Technologia

 

Jak każdy Nissan, nowy NP300 Navara jest pojazdem innowacyjnym, wyposażonym w liczne technologie pokładowe. W sektorze, w którym najnowsze rozwiązania podnoszące komfort i bezpieczeństwo przyjmują się zazwyczaj powoli, NP300 Navara wyznacza nowy poziom pod względem dostępności takich technologii, także w aspekcie finansowym. System kamer 360° oraz układ automatycznego hamowania awaryjnego - wysoko oceniane innowacje podnoszące bezpieczeństwo w crossoverach - są unikatowe w segmencie pickupów i umożliwiają klientom korzystanie z niedostępnych w nim wcześniej technologii. Kolejne rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo i wygodę to między innymi tempomat oraz systemy wspomagania zjazdu ze wzniesienia (HDC) i ruszania pod górę (HSA). Wszystkie te elementy wyposażenia, podobnie jak bezkluczykowy system dostępu do pojazdu, tylna kamera i czujniki parkowania, opracowano w celu zaspokojenia konkretnych wymagań właścicieli Nissanów NP300 Navara.

 

Wnętrze

 

Całkowicie przeprojektowane wnętrze zapewnia wysoki komfort jazdy, a każdy detal kabiny optymalizowano pod kątem najwyższej jakości, przestronności i funkcjonalności oraz wygody kierowcy i pasażerów.

 

Gruntownie zmieniono stylistykę deski rozdzielczej, której wyraziste kształty zwiększają poczucie przestrzeni w kabinie. Przednie fotele z wygodnym podparciem kręgosłupa udoskonalono pod względem ergonomii, a ich konstrukcja inspirowana jest doświadczeniami NASA.

 

Obie wersje, zarówno ta z kabiną przedłużaną, jak i podwójną, wyposażone są w dwustrefową automatyczną klimatyzację, a nowy układ wentylacji tylnej części kabiny i nowa konstrukcja siedzeń podnoszą komfort podróżowania pasażerów tylnej kanapy.

 

Stylistyka nadwozia

 

NP300 Navara, zaprojektowany i skonstruowany z uwzględnieniem specyficznych wymagań i preferencji europejskich klientów, będzie również produkowany w Europie. Obie wersje nadwozia - z kabiną przedłużaną oraz z podwójną - charakteryzują się masywnym, a jednocześnie sportowym stylem. Połączenie wklęsłych i wypukłych powierzchni składa się na dynamiczną i odważną sylwetkę pojazdu. Nie zabrakło także typowych dla marki Nissan detali stylistycznych, takich jak krata wlotu powietrza z motywem litery V oraz światła do jazdy dziennej w technologii LED z motywem bumerangu.

 

Silniki i skrzynie biegów

 

Nowy silnik 2.3 dCi w Nissanie NP300 Navara jest o 24% wydajniejszy od jednostki, którą zastępuje, a jednocześnie jest najbardziej ekologiczny i ekonomiczny w swoim segmencie. Silnik dostępny w dwóch różniących się mocą odmianach - 118 kW i 140 kW do najlepiej wyposażonych wersji modelu - to pierwsza jednostka z dwiema turbosprężarkami w tym segmencie. Silnik wyróżnia się też wyjątkowo niskimi kosztami eksploatacji i znacznie obniżoną emisją CO2.

 

Świetnym jednostkom napędowym towarzyszą znakomite skrzynie biegów, a nowy NP300 Navara również i pod tym względem oferuje najwyższy poziom. Najnowsza generacja modelu wchodzi na rynek w wersjach z napędem na jedną lub obie osie oraz standardową sześciobiegową skrzynią manualną lub opcjonalnym siedmiobiegowym automatem.

 

Zgodnie z oczekiwaniami klientów nowy NP300 Navara doskonale radzi sobie zarówno w terenie, jak i na drodze asfaltowej. Napęd na cztery koła to rozwinięcie konstrukcji z modelu poprzedniej generacji, zapewniającej bardzo dobre właściwości trakcyjne na nierównej nawierzchni.

 

Ładowność i uciąg

 

Z uwagi na specyficzny charakter samochodów typu pickup, ładowność i uciąg nowego Nissana NP300 Navara zostały zwiększone we wszystkich wersjach modelu. Dzięki ładowności wynoszącej powyżej 1 tony niezależnie od wersji oraz imponującej maksymalnej masie przyczepy (3500 kg) nowy NP300 Navara sprosta najtrudniejszym zadaniom i najbardziej intensywnej eksploatacji w celach zarobkowych lub rekreacyjnych.

 

W skrzyni ładunkowej Nissan zastosował innowacyjne rozwiązania w postaci wysoko ocenianego systemu mocowania ładunku. Mocne prowadnice w przegrodzie za kabiną oraz burtach skrzyni ładunkowej umożliwiają elastyczne i skuteczne unieruchomienie przewożonych rzeczy. Zaciski można dowolnie przesuwać wzdłuż prowadnic, dlatego zamocowanie ładunku nawet o najbardziej nietypowych kształtach nie sprawia żadnych trudności.

 

W wersji z podwójną kabiną skrzynię ładunkową wydłużono o 67 mm w porównaniu z poprzednim modelem. Obecnie ma ona 1578 mm długości, czyli najwięcej w tym segmencie pojazdów. W wersji z kabiną przedłużaną skrzynia ładunkowa ma długość 1788 mm.

 

Ponz Pandikuthira, dyrektor działu lekkich pojazdów użytkowych w Nissan Europe, powiedział: „Od czasu, kiedy skonstruowaliśmy pierwszego pickupa w 1935 roku ponad 14 milionów użytkowników w 180 krajach na całym świecie polega na pickupach marki Nissan, które służą do przewozu rodzin, współpracowników i ładunku niekiedy w najbardziej niesprzyjających warunkach. Pickupy Nissana często usprawniają funkcjonowanie całych społeczności jako zaufani partnerzy przedsiębiorców i rzemieślników. W 12. generacji modelu zgromadziliśmy doświadczenie i wykorzystaliśmy uwagi zgłaszane przez naszych klientów. Nowy Nissan NP300 Navara wyznacza nowy punkt odniesienia w swoim segmencie pod względem osiągów, komfortu, funkcjonalności i kosztów eksploatacji".

 

Połączenie imponujących osiągów, bezpieczeństwa, technologii, komfortu i funkcjonalności z wydajnością i niskimi kosztami eksploatacji sprawia, że nowy NP300 Navara jest idealnym partnerem w pracy i podczas wypoczynku.

 

NP300 Navara zadebiutuje w Europie na Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie 15 września. Wtedy też podane zostanie więcej informacji na temat modelu. Ostateczne dane techniczne oraz ceny będą różnić się na poszczególnych rynkach i zostaną ogłoszone w terminie bliższym premiery rynkowej.

 

Źródło: Nissam Polska

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej