W 2011 roku Nissan Juke-R był pierwszym na świecie supersamochodem z nadwoziem crossovera. Innowacyjną koncepcję modelu Juke połączono wówczas z silnikiem i podwoziem legendarnego flagowego samochodu sportowego - Nissana GT-R. Po czterech latach Juke-R doczekał się modernizacji odzwierciedlającej estetykę modelu Juke najnowszej generacji, a także jeszcze mocniejszego silnika i odważniejszej stylizacji. Oto Juke-R 2.0.
Globalny debiut Juke-R 2.0 będzie miał miejsce w trakcie emocjonującego dorocznego Festiwalu Szybkości w Goodwood. Po prezentacji na stoisku Nissana w czwartek 25 czerwca pojazd trafi do Padoku Supersamochodów, gdzie będzie wystawiony przez resztę weekendu.
Goście festiwalu oraz widzowie oglądający transmisje telewizyjne z tego spektakularnego wydarzenia zobaczą także Nissana Juke-R 2.0 w trakcie dynamicznych wjazdów na wzgórze Goodwood. Przez wszystkie trzy dni imprezy nowym supercrossoverem będzie kierował zwycięzca GT Academy i uczestnik 24-godzinnego wyścigu Le Mans Jann Mardenborough.
Juke-R 2.0, oparty na udoskonalonym stylistycznie i technicznie Nissanie Juke z 2014 roku, zyskał też dodatkową moc przeniesioną z modelu GT-R. Obecnie silnik samochodu rozwija 600 KM. Juke-R 2.0 z kultowym czarnym matowym lakierem zarezerwowanym dla wersji „R" jest jeszcze bardziej muskularny, bezkompromisowy i potężny od swojego poprzednika.
Gareth Dunsmore, dyrektor generalny ds. komunikacji marketingowej w Nissan Europe, powiedział: „Juke-R jest kultowym supercrossoverem, a jego modernizacja polegająca na zwiększeniu mocy i nadaniu mu jeszcze odważniejszej stylistyki jest naturalną konsekwencją wprowadzenia na rynek w ubiegłym roku najnowszej generacji modelu Juke. Juke-R 2.0 jest doskonałym crossoverem, w którym zgromadzono to, co Nissan ma najlepszego do zaoferowania: innowacyjność wynikającą z kompetencji firmy w segmencie crossoverów oraz emocje gwarantowane przez silnik supersamochodu GT-R".
Juke-R 2.0 uświetni także piątą rocznicę uruchomienia produkcji Nissana Juke - ulubionego kompaktowego crossovera Europejczyków. 600 000 egzemplarzy modelu sprzedanych w całej Europie od wprowadzenia na rynek w 2010 roku potwierdza pozycję Nissana jako lidera kategorii crossoverów, do której zalicza się także nagradzany Qashqai i inspirujący poszukiwaczy przygód X-Trail.
Juke-R 2.0 - dane techniczne
Juke-R był oparty na oryginalnym seryjnym Nissanie Juke wprowadzonym na rynek w 2010 roku. Juke-R 2.0 bazuje na nowszej wersji modelu obecnej na rynku od 2014 roku, w której wprowadzono kilka istotnych zmian stylistycznych i udoskonaleń technicznych. Jedną z tych nowości jest obszerna oferta opcji personalizujących, przygotowana z uwzględnieniem życzeń klientów. Do odświeżenia wyglądu przyczyniły się też takie zmiany, jak nowy kształt reflektorów, diodowe światła do jazdy dziennej, diodowe światła tylne oraz diodowe boczne kierunkowskazy osadzone w obudowach lusterek. Kolejnym znakiem rozpoznawczym jest nowy wlot powietrza z charakterystycznym dla Nissana motywem litery V.
Unowocześnione i charakterystyczne elementy wyposażenia Juke-R 2.0 to między innymi:
Nadwozie
Przedni zderzak, gruntownie przeprojektowany od strony estetycznej i funkcjonalnej. Wloty powietrza powiększono o ponad 100% z uwagi na konieczność skuteczniejszego chłodzenia wzmocnionego do 600 KM silnika. Zderzak jest wykonany w 100% z włókna węglowego.
Tylny zderzak, wykonany w całości z włókna węglowego, ze zintegrowanym dyfuzorem z widoczną karbonową fakturą. Oprawy końcówek wydechu w zderzaku są wykonane z włókna węglowego o podwyższonej odporności termicznej.
Tylne skrzydełka aerodynamiczne stanowią teraz pojedynczy element z włókna węglowego z karbonowym wykończeniem.
Przednie błotniki pochodzą z modelu Juke z roku 2015 i są wykonane ze standardowej stali.
Nakładki przednich i tylnych nadkoli to nowe elementy z karbonu, dopasowane stylistycznie do zderzaków i progów.
Poprawiono estetykę spojlerów progowych z włókna węglowego.
Reflektory świateł drogowych i mijania pochodzą z nowego Juke z roku modelowego 2015.
Tylne światła również zapożyczono z najnowszej wersji seryjnego modelu.
Maska silnika pochodzi z nowego Juke z roku modelowego 2015. Wycięte w niej wloty powietrza chłodzącego silnik mają karbonowe oprawy i zostały minimalnie przesunięte w porównaniu z poprzednim Juke-R w celu usprawnienia chłodzenia silnika i turbosprężarki.
W Juke-R 2.0 zastosowano wzór obręczy kół z modelu GT-R.
Nie zmienił się natomiast czarny matowy kolor nadwozia.
Wnętrze
Bez zmian, oprócz podsufitki, która obecnie jest czarna.
Silnik
Moc silnika z modelu GT-R zwiększono do 600 KM - taką samą mocą dysponuje najbardziej ekstremalna wersja GT-R, czyli NISMO.
Układy elektroniczne
Zastosowanie najnowszych rozwiązań technicznych Nissana w reflektorach, tylnych światłach oraz światłach do jazdy dziennej wymagało zmodyfikowania wiązek kablowych.
Źródło: Nissan Polska