Gwiazdą stoiska firmy Nissan będzie samochód koncepcyjny Qazana. Ten mały crossover został skonstruowany jako zaprzeczenie tradycyjnych wyobrażeń klientów na temat małego auta z pięciodrzwiowym nadwoziem.
Niepowtarzalna sylwetka samochodu zdominowana jest przez szerokie nadkola i styl dolnej części nadwozia kojarzącej się z solidnością. Do górnej części nadwozia pasują z kolei takie określenia jak dynamizm, asertywność i sportowy charakter. Qazana to samochód pięciodrzwiowy, w którym tylne drzwi otwierają się w przeciwnym kierunku niż przednie.
Zadaniem Qazana będzie wzmocnienie pozycji Nissana jako pioniera w segmencie crossoverów i kontynuacja sukcesu zapoczątkowanego przez Murano (obecnie już drugiej generacji), Qashqaia i niedawno wprowadzonego Qashqaia+2.
NV200
Kolejna światowa premiera to debiut pasażerskiej wersji nowego NV200. Jako dostępny i praktyczny pojazd rodzinny, NV200 wyposażony jest w trzy rzędy foteli oraz przesuwane drzwi ułatwiające dostęp do tylnej części kabiny. Przestronne siedmioosobowe wnętrze można swobodnie aranżować - jest ono funkcjonalne, komfortowe i wyposażone w liczne schowki, co z pewnością docenią rodzice z licznym potomstwem. Samochód w wersji furgon i kombi zostanie wprowadzony na rynek w późniejszym terminie.
370Z
Nowy Nissan z serii Z, prezentowany po raz pierwszy w Europie, będzie następcą modelu 350Z. Samochód jest wyposażony w silnik V6 z serii VQ w o zwiększonej mocy do 331 KM, napędzający koła tylne za pośrednictwem sześciostopniowej manualnej skrzyni biegów, dostępnej po raz pierwszy na świecie z systemem synchronizacji zmiany przełożenia z prędkością obrotową silnika. Wyposażenie opcjonalne może stanowić także zupełnie nowa, sterowana manetkami przy kierownicy, siedmiobiegowa skrzynia automatyczna.
370Z jest bardziej zwrotny dzięki krótszemu rozstawowi osi i nadwoziu, a także lżejszy od poprzednika o 32 kg. Wnętrze cechuje za to większy komfort, wyższa jakość i lepsze dopracowanie detali. Nie zmieniła się za to niepowtarzalna przyjemność z jazdy, typowa dla modelu z serii Z. Pierwsze egzemplarze 370Z dotrą do klientów w lipcu.
CUBE
W listopadzie do Europy trafi zupełnie nowy Cube - model, którego poprzednie wersje zyskały rangę kultowych na rodzimym japońskim rynku. Niepowtarzalna, sympatyczna sylwetka przypadnie do gustu tym europejskim klientom, którzy poszukują czegoś naprawdę nowego i innego, niż mogli kupić do tej pory.
Duże i przestronne wnętrze Cube spodoba się mieszkańcom miast, którzy niekoniecznie są fanami motoryzacji, ale uznają, że Cube odpowiada ich własnej osobowości. To auto dla ludzi kreatywnych, lubiących dobrą zabawę i wyrazistych. W Europie Cube będzie oferowany z silnikiem Diesla 1.5 106 KM z filtrem DPF oraz z silnikiem benzynowym 1.6 o mocy 111 KM.
Pixo
Europejscy klienci, oczekujący korzystnych ofert, atrakcyjnych cen oraz samochodów charakteryzujących się niską emisją spalin i niewielkim zużyciem paliwa powinni zainteresować się Nissanem Pixo. Samochód napędzany trzycylindrowym silnikiem o pojemności 1 litra zużywa zaledwie 4,4 litra paliwa na 100 kilometrów w cyklu mieszanym, emitując przy tym tylko 103 g/km CO2. Takie parametry stawiają Pixo w grupie samochodów o najbardziej przystępnej cenie i kosztach eksploatacji wśród pojazdów z automatyczną skrzynią biegów dostępnych na rynku. Pierwsi klienci będą mogli kupić Pixo w czerwcu.
X-TRAIL Platinum
W Genewie prezentowany będzie także nowy X-TRAIL Platinum - najbogatsza wersja modelu X-TRAIL, podkreślająca jego naturalne atuty, takie jak komfort, funkcjonalność i dynamikę.
Nowością w modelu X-TRAIL jest specjalny lakier Scratch Shield o zwiększonej odporności na uszkodzenia spowodowane uderzeniami drobnych kamyków i zadrapania powstające często w myjni automatycznej. Bardziej widocznym elementem prezentowanego egzemplarza modelu X-TRAIL Platinum będą 18-calowe aluminiowe obręcze kół, podkreślające masywną elegancję pojazdu.
Atrakcyjność wersji Platinum podnosi także specjalnie skonstruowany system nagłośnienia wysokiej klasy marki Bose® z ośmioma głośnikami. We wszystkich wersjach X-TRAILA wprowadzono natomiast specjalne gniazdko w schowku pod centralnym podłokietnikiem, do którego można podłączyć odtwarzacz MP3, ukrywając go jednocześnie przed wzrokiem osób postronnych po opuszczeniu pojazdu. Pierwsze egzemplarze pojazdu klienci odbiorą w marcu.
Źródło: Nissan