Śledź nas na:     

Marka:
Wróć



Przyznam szczerzę , że od pewnego czasu zastanawiałem się, jak mam rozpocząć ten artykuł. Czy od razu zdradzić Wam, czym miałem okazję jeździć, czy też nie. Zdecydowałem się, że przez moment będzie to tajemnica. Nowość tego roku, klasa super-sport, 26 KM (19,4 kW) przy 8500 obr./min , maksymalny moment obrotowy 23Nm przy 7000 obr./min , 250 ccm pojemności, piękne malowanie... tak to czynniki, które opisują pokrótce ten sprzęt. Czy już wiecie? To właśnie Honda CBR250R jest tą nowością.

Opis

Honda CBR...

...seria sportowych motocykli, z których wiele (400RR, 600RR, 900RR i itd.) jest sprzedawanych jako repliki tej "rasy", mających przyrostek RR po oznaczeniu rozmiaru silnika. Cebra wraz z nowym jednocylindrowym silnikiem DOHC sprzedawana jest na całym świecie, choć przeznaczona jest głównie na rynki Tajlandii i Indii. Seria ta od wielu lat sprawia zamieszanie na rynku, a popyt na tego typu motocykle ciągle wzrasta. Właśnie dzięki świetnym osiągom, a także łatwości w obsłudze i prowadzeniu ucieszą najbardziej wymagających motocyklistów. Ciekawa kolorystyka, może sprawić że pomylimy ten motocykl z litrowym przecinakiem. Dzięki oszczędnemu i dynamicznemu silnikowi, a także świetnie zgranemu układowi hamulcowemu z ABS, na pewno sprawi,że nie jeden doświadczony motocyklista nie przejdzie obojętnie obok nowego "dziecka" Hondy i będzie w 100% usatysfakcjonowany.

Stylistycznie...

...już na pierwszy rzut oka Honda ujawnia swój charakter, poprzez bardzo ciekawe malowania Pearl Blue Tricolour, które dodają jej dodatkowego zacięcia sportowego. Możemy również spotkać ten motocykl w kolorze Asteorid Black Metallic. Porządne i świetnie spasowane materiały, dwuwarstwowe owiewki, sportowe wskaźniki ze sporym obrotomierzem, jak również nie zabrakło wskaźnika poziomu paliwa, zegarka i licznika dziennego przebiegu, wskaźnika temperatury i nowoczesnego-elektronicznego prędkościomierza. Miejsca dla kierowcy, jak na małą Cebrę jest naprawdę dużo i nawet wyższy biker bez problemu znajdzie wygodną dla siebie pozycję. Patrząc na ten motocykl, możemy w nim dostrzec sportowy sprzęt z niewielkim silnikiem, zaś z drugiej strony, motocykl praktyczny i świetny do miasta, który przyciągnie wzrok niejednego przechodnia. Wiele osób myliło Cebrę z jej większą siostrą 600RR do czasu kiedy nie zobaczyli napisu 250R.

Konstruktorzy...

...nowej Hondy zdecydowali się na użycie zupełnie nowego jednocylindrowego chłodzonego cieczą silnika o pojemności 249ccm;. Szczerze mówiąc, była to trafna decyzja. Dlaczego? Spory moment obrotowy, wydajność, a także mały popyt na paliwo, odpalanie na dotyk, spokojna praca silnika to główne cechy tej jednostki napędowej. Dodajmy niewielką masę motocykla, a to da nam świetną elastyczność, oszczędność oraz dobre przyspieszenie jak na tą klasę. Wszystko to uzyskamy dzięki układowi wtryskowemu PGM-FI. Dlaczego konstruktorzy zastosowali jednocylindrówkę? Gdyby zamontowano silnik dwucylindrowy to motocykl ważyłby dużo więcej i osiągi nie były by tak dobre. Naprawdę, nie miałem jeszcze okazji spotkać się, z tak lekko działającym sprzęgłem (mokre, wielotarczowe), jednak skrzynia biegów pozostawia troszkę do życzenia...ciężko wchodzą biegi. Cebra płynnie i bez zastanowienia reaguje na manetkę. Jedynka, dwójka, trójka i osiągamy pierwszą setkę gdzie v-max to 140 km/h. Jak na małego przecinaka to nawet nieźle. Warto również wspomnieć ze ten bike został wyposażony w 6-stopniową skrzynię biegów. Podczas szybszej jazdy motocykl zachowuje się pewnie i łatwo poddaje się woli bikera. Jedziemy tam gdzie chcemy, a w ostrych zakrętach możemy zachować spokój, bo 17-calowe koła (przód-110/70-17 , tył-140/70-17) zapewnią nam odpowiednią trakcję. Przy pełnym zbiorniku (13 litrów) moja Cebra pozwoliła mi na przejechanie około 300 kilometrów!! Czyli spalanie wychodzi około 3,6 l/100 km!

Największym...

...konkurentem Hondy jest oczywiście Kawasaki Ninja250R. Oba motocykle prezentują podobną stylistykę i moc. W Ninjy dominują zegary analogowe, w których szczerze mówiąc - szału nie ma... Tutaj Japończyk zdecydowanie wygrywa nad Kawą, lecz nie tylko tym... brak ABS-u to kolejna przewaga Hondy. Szczerze mówiąc, to w obu motocyklach zacięcia sportowego na pewno nie zabraknie. Kawasaki ma 33 KM, zaś Honda 26 KM i pod tym względem Ninja ma przewagę o zaledwie może połowę długości. Nowa Cebra to przede wszystkim bezpieczeństwo i oszczędność a także dzięki najnowocześniejszemu układowi wydechowemu z sondą lambda i katalizatorem, który zmniejsza emisję szkodliwych spalin.

Nowa Honda CBR250R to idealna propozycja dla każdego. Mimo niewielkiej mocy silnika, który lubi wysokie obroty, to jazda tym modelem sprawia naprawdę niezłą frajdę i myślę, że nikt nie może obojętnie przejść obok tego motocykla. Niska emisja spalin, komfort, a także oszczędny silnik powinien przekonać do kupna, a jest to wydatek dokładnie 18 100 zł z ABS-em. Czy to dużo? Sami zadecydujcie...

Plusy:
Przejrzysty kokpit z nowoczesnymi zegarami, świetnie zestrojony układ hamulcowy z ABS-em, wygodna pozycja za kierownicą, agresywna sylwetka, oszczędny i dynamiczny silnik.

Minusy:
Krótkie przełożenie skrzyni biegów , potężny wydech ale nie ma co się spodziewać ładnego dźwięku

Dane techniczne

DANE TECHNICZNE

SILNIK

Typ: chłodzony cieczą, 1-cylindrowy, 4-suwowy, 4-zaworowy, DOHC
Pojemność skokowa : 250 ccm;
Średnica x skok tłoka : 76 x 55 mm
Moc maksymalna: 26.4 KM przy 8500 obr./min.
Moment obrotowy: 23.8 Nm przy 7000 obr./min.

UKŁAD PALIWOWY

Dawkowanie paliwa : elektroniczny wtrysk paliwa PGM-DSFI
Średnica gardzieli przepustnicy : 38 mm
Zbiornik paliwa : 13 litrów
Zużycie paliwa wg WMTC : 3,7 l/100 km

UKŁAD NAPĘDOWY, WYMIARY I HAMULCE

Skrzynia biegów : 6-stopniowa
Sprzęgło : mokre, wielotarczowe
Napęd tylnego koła : łańcuch O-ring
Prędkość maksymalna : 140 km/h
Rama : Stalowa, grzbietowa, 2-belkowa
Wymiary (dł. x szer. x wys.) : 2,035 x 720 x 1,125 mm
Rozstaw osi : 1,370 mm
Kąt nachylenia głowki ramy : 25°
Wysokość siedzenia : 784 mm
Prześwit : 148 mm
Masa własna pojazdu (z płynami i paliwem) : 161 kg (P: 78 kg, T: 83 kg)
Masa "suchego" pojazdu : 151 kg
Dopuszczalna masa całkowita : 343 kg
Zawieszenia : Przód - 37 mm widelec teleskopowy, skok 130 mm , tył - Wahacz Pro-Link, pojedynczy amortyzator, skok osi 104 mm
Hamulce : Przód - 296 x 4.5 mm, pojedynczy tarczowy, 2-tłoczkowy , tył - 220 x 5mm, pojedynczy tarczowy, 1-tłoczkowy

Cena:
Świetna propozycja dla osób, którzy rozpoczynają przygodę z motocyklami oraz dla tych, co cenią sobie komfort i bezpieczeństwo. Za wersję bez ABS-u musimy zapłacić 16 100zł, ale uważam że lepiej jest dołożyć 2 tysiące (18 100zł) i kupić Cebrę z systemem ABS, który sprawi że poczujemy się w pełni bezpieczni podczas ostrego hamowania i nie tylko.

Tekst+fot.: Marcin Ławnik

Galeria

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej