Śledź nas na:     

Marka:
Wróć



Lśniący diament - śmiało tak mogę powiedzieć o tym motocyklu, wśród customów charakteryzujący się odważnym, a zarazem oryginalnym wyglądem, bardzo pięknym dźwiękiem silnika, a także dynamiką - tak to właśnie Honda VT1300CX. To jednoślad dzięki któremu, inaczej spojrzymy na świat motocykli. W Ameryce chopper ten, znany jest pod nazwą FURY (wściekłość, gwałtowność, furia). Niestety, na naszym kontynencie nazwa ta jest zastrzeżona. Prezentowany dziś custom jest dostępny w dwóch kolorach: grafitowa czerń (Graphite Black) i metaliczny błękit (Glint Blue Wave Metallic).

Opis

Tym razem zacznę, od serca VT1300CX. Chłodzony cieczą, widlasty, silnik o pojemności 1312 cm3 (pochodzący z VTX1300) i mocy 58 KM , wywarł na mnie ogromne wrażenie. Został on wyposażony w bardzo nowoczesny układ wtryskowy PGM-FI, wał korbowy z podwójnym układem wałków wyrównoważających. S amo uruchomienie silnika wzbudza wielkie zdziwienie wśród przechodniów, którzy nie spodziewają się takiego dźwięku wydobywającego się z nowego, podwójnego układu wydechowego. Zasiadając na tą piękną maszynę, doświadczymy niezapomnianych przeżyć. Przy tak sporej masie, chopper rozpędza się od zera do setki w 6,8 sekundy, a do 140 km/h 14 sekund. Naprawdę świetne osiągi. Dzięki elastycznej jednostce napędowej, bez problemu wykonamy bezpieczny manewr wyprzedzania na drodze. Świetny motocykl na wyruszenie w trasę , lecz nie mogę tego powiedzieć o jeździe po mieście. Niestety, masa jednośladu daje się we znaki w ciaśniejszych , wolniejszych zakrętach , a wtedy ciężko manewruje się tego typu chopperem, dodajmy jeszcze niską pozycję za kierownicą. Siedzenie położone jest na wysokości 678 mm. Choć to tylko kwestia wyczucia i przyzwyczajenia się do motocykla. Wrzucenie jedynki odbywa się niemal cicho i bez użycia siły, ale niestety ciężko pracująca "klamka" sprzęgła daje się we znaki przy dłuższym podróżowaniu. Małe zużycie paliwa (tylko 5l/100 km) jak na taką dużą pojemność silnika, to naprawdę świetny wynik, bo zbiornik pomieści tylko 12,8 litra paliwa. Warto również wspomnieć o układzie hamulcowym, który został wyposażony w całkiem nowy system C-ABS w klasie custom. Zmiany, które zostały w nim dokonane , idealnie współgrają ze stylem motocykla.

VT1300CX nie tylko zachwyca osiągami, ale i wyglądem. Pojawienie się na ulicy tą japońską maszyną spowodowało, że ludzie zatrzymywali się, robili zdjęcia. Naszą uwagę zwraca piękny chromowany reflektor, który uzupełnia kształt ramy i widelca z przodu, oraz tylna lampa LED, wpisująca się w zwartą i krótką stylistykę tyłu. Bardzo duże wrażenie wywiera dziewięcioramienna budowa przedniej felgi oraz siedmioramienna tylna. Chopper osadzony został na szerokiej, bo 200 milimetrowej oponie tylnej i wąskiej, bo tylko 90 milimetrowej oponie przedniej, przykrytej smukłym błotnikiem. Elementy takie jak: prędkościomierz, reflektor, dekle z boku motocykla, uchwyt tablicy rejestracyjnej motocykla, pokrywy zaworów, błotniki, osłona chłodnicy, kierunkowskazy, zostały pokryte pięknym,błyszczącym chromowanym plastikiem. I szczerze mówiąc gdybym nie dotknął tej obudowy, nie uwierzyłbym, że to plastik. Producent przygotował dla wersji podstawowej motocykla gamę akcesoriów, które możemy dokupić: chroniąca przed wiatrem wzmocniona, szeroka, nisko osadzona owiewka z chromowanymi wstawkami, dobrany kolorystycznie przedni spojler, panel tylnego błotnika ze stali chromowanej, czy też miękkie oparcie dla pasażera na stelażu z chromowanych rur. Bardzo wąski i długi bak charakterystyczny dla VT1300CX, został wygięty ku dołowi. Takie wyprofilowanie zbiornika przyczyniło się do tego, że motocyklista siedzi nisko nad ziemią i daleko od kierownicy, co może być sporym utrudnieniem dla niższych kierowców. Powiedzmy otwarcie, aby prowadzić tę maszynę pewnie, trzeba mieć trochę doświadczenia.

Jeśli jesteś zagorzałym fanatykiem tego typu chopperów i posiadasz dokładnie 62 900 zł i nie wiesz co z tymi pieniędzmi zrobić, to propozycja Hondy jest dla Ciebie idealna - VT1300CX czeka właśnie na Ciebie. Oryginalny wygląd, własny styl życia, lans po mieście oraz dynamiczny i mocny silnik, a przy tym najważniejsza jest niesamowita przygoda, to atuty, o których sam musisz się przekonać. Sami też zdecydujcie, czy kwota 62 900 zł to dużo, za tak piękną i niezwykłą maszynę?

Plusy:
dynamiczny silnik
oryginalny wygląd
oszczędny silnik
system C-ABS

Minusy:
niewygodna pozycja za kierownicą

Dane techniczne

DANE TECHNICZNE:

Silnik:
Typ - chłodzony cieczą, SOHC, widlasty 52st
Pojemność skokowa - 1312 ccm;
Typ : chłodzony cieczą, SOHC, widlasty 52°
Średnica x skok tłoka : 89,5 x 104,3 mm
Stopień sprężania : 9,2 : 1
Moc maksymalna : 58 KM / 4250 obr./min.
Moment obrotowy : 107 Nm / 2 250 obr./min.

Układ paliwowy:
Dawkowanie paliwa : PGM-FI z funkcją automatycznego wzbogacenia mieszanki
Średnica gardzieli przepustnicy : 38mm
Zbiornik paliwa : 12,8 litra
Zużycie paliwa wg WMTC** : 5,0 l/100km

Instalacja elektryczna:
Pojemność akumulatora : 12 V / 11,2 AH
Rozrusznik : elektryczny

Układ napędowy:
Skrzynia biegów : 5-stopniowa
Sprzęgło : mokre, wielotarczowe ze sprężyną śrubową
Napęd tylnego koła : Wał napędowy
Prędkość maksymalna : 165 km/h

Rama:
Typ : obwodowa (podwójna kołyskowa), stalowa

Podwozie:
Wymiary (dł. x szer. x wys.) : 2575 x 900 x 1150 mm
Rozstaw osi : 1805 mm
Kąt nachylenia główki ramy : 32°
Wyprzedzenie : 90 mm
Promień skrętu : 4,1 m
Wysokość siedzenia : 678 mm
Prześwit : 126 mm
Masa własna pojazdu (z płynami i paliwem) : 309 kg (P: 130 kg; T: 179 kg)
Masa "suchego" pojazdu : 299 kg
Dopuszczalna masa całkowita : 469 kg

Zawieszenie:
Przód : 45-milimetrowy widelec teleskopowy, skok 130 mm, 120 mm skoku osi
Tył : typu Monoshock z regulacją siły dobicia i odbicia oraz 35-stopniową regulacją napięcia wstępnego sprężyny, 95-milimetrowy skok osi

Hamulce:
Przód : 336 mm, jednotarczowy zintegrowany, zacisk 3-tłoczkowy i system C-ABS
Tył : 296 mm tarcza zintegrowany, 2-tłoczkowy i system C-ABS

Opony:
Przód : 90/90-21M/C (54H)
Tył : 200/50-18M/C (76H)

CENA: 62 900 zł

Tekst: Marcin Ławnik
fot. Artur Ławnik i autor

 

Galeria

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej