Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

 

 

Każdy motocykl dopasowujemy do własnych potrzeb. Lubisz szybką jazdę? Wybierasz ścigacza lub rasowego nakeda. Lubisz jeździć w terenie lub często podróżować? Wtedy wybierasz typowe enduro albo sport-turystyka. Jednak, gdy jesteśmy postawieni przed obliczem wyboru, to okazuje się, że nie jest on wcale taki prosty. Nasze oczekiwania spełzają zazwyczaj na niczym. Chcemy mieć wasch&go, czyli kilka motocykli w jednym. Jednośladem próbującym spełnić wszelkie oczekiwania chce być Varadero. Ale wszystkim oczekiwaniom jest naprawdę trudno sprostać.


Opis



Wizyta w salonie piękności
To było dziwne i jednocześnie miłe podniecenie. Za chwilę miałem dosiąść tegoroczne Varadero po zabiegach kosmetycznych. A że ciekawość ma nie zna granic, czym prędzej ruszyłem w jego stronę. Na pierwszy rzut, trudno w nim dostrzec dokonane zmiany, ponieważ Honda postanowiła w tej kwestii powstrzymać się od rewolucji. Producentowi chodziło bardziej o podkreślenie walorów użytkowych oraz lepsze nakreślenie sylwetki motocykla. W taki oto sposób, "diament" został doszlifowany. Teraz jeszcze bardziej urzeka. Nareszcie wdziełem kombinezon Retbika i dosiadłem mechanicznego rumaka. Na wygodnym siedzisku z ledwością dotykałem pełnymi stopami podłoża. No cóż? Wysoki koń dla rosłego (min. 180 cm wzrostu) motocyklisty. Aż nie chce się myśleć o jeźdźcu mającym 165 cm, bo nawet regulowanie prześwitu nie dałoby pozytywnego rezultatu.

Wash&Go
Varadero po zabiegach kosmetycznych? Pierwsze modernizacje, które są widoczne, to nowy kształt bocznych owiewek wpływający zarówno na wygląd motocykla oraz na łatwiejszy dostęp do kluczowych elementów motocykla. Tylne lampy zespolono razem z kierunkowskazami, dzięki czemu motocykl jest lepiej widoczny na drodze. W kokpicie umieszczono nowe schowki przydatne w podróży. I tak prawdę mówiąc, to wszystko ze zmian widocznych gołym okiem. Aha, modernizacji poddano również wskaźniki zegarów. Natomiast komputer wyposażono w dodatkową funkcję informującą o dystansie, który może pokonać na posiadanej ilości paliwa i przy danym trybie jazdy.
Czy nabywca Varadero może czuć się, jak osoba mająca wielozadaniowy motocykl będący przysłowiowym wasch&go? Nie do końca. Chociaż prezentowany jednoślad należy do typu Enduro, to niekoniecznie sprawdza się w każdych warunkach. Drogi leśne, gruntowe, asfaltowe, górskie itp.? Tak. Ale błotniste szlaki i pustynny piasek niekoniecznie, ponieważ 240 kg masy własnej motocykla z łatwością może ugrząść w terenie.

Na twardy grunt
Zdecydowaną winę trzeba zrzucić na wąskie opony, bo na błocie lub grząskim piasku łatwo można stracić równowagę i zaliczyć tzw. glebę. Receptą na sukces może się okazać jedynie zmiana opon na terenowe. No, chyba, że jeździec posiada rewelacyjne umiejętności z zakresu radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Jednak rozstrzygając Varadero pod kątem wasch&go można powiedzeć, iż z kuframi dobrze służy jako turystyk, z dużym prześwitem i dopracowanym zawieszeniem sprawdza się jako prawdziwe enduro (oprócz "hardcorowego" terenu) na leśnych dróżkach i nie tylko. Motocykl ma swoje plusy. Należy do nich dwucylindrowa jednostka napędowa w układzie V o pojemności 996 ccm generująca 94 KM mocy, co zapewnia Varadero całkiem przyzwoite osiągi. Mimo dużej wagi motocykl jest zwinny. Idealnie wchodzi i wychodzi z zakrętu. Nawet wyprzedzanie nie nastręcza problemów. Wystarczy odkręcić manetkę gazu, aby jednoślad natychmiast odczytał wydaną przez nas komendę. Po chwili zaczyna rwać do przodu zostawiając w tyle innych użytkowników dróg. Jest tylko jedno ale. Do łatwego wyprzedzania musimy stosować zastosować odpowiednią redukcję biegu. Fakt, faktem, Honda Varadero potocznie nazywana przez motocyklistów wiaderkiem ma swój niepowtarzalny styl i charakter. Tymi dwiema cechami potrafi zaimponować nie jednemu jeźdźcowi. Wystarczy jej dosiąść, aby złapać bakcyla pt. przygoda.

Cena brutto: 44 900

Wnętrzności:
Typ silnika: Dwu cylindrowy, 8 zaworowy, chłodzony cieczą silnik DOHC w układzie V Pojemność: 996 ccm; Układ zasilania: Elektroniczny wtrysk paliwa PGM-FI Maks. moc: 69kW / 7,500 obrotów (95/1/EC) Maks. moment obrotowy: 98Nm / 6,000 obrotów (95/1/EC) Skrzynia biegów: Sześciostopniowa skrzynia biegów Przeniesienie napędu: Łańcuch Wysokość siedzenia: 838 mm Pojemność zbiornika paliwa: Pojemność zbiornika paliwa 25 litrów (z uwzględnieniem 4 litrowej rezerwy sygnalizowanej przez kontrolkę) Rama: Stalowa, typu Diamond

Arkadiusz Michlewicz
(Zdjęcia): Artur Ławnik

Galeria

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej