Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Skonstruowana w Japonii (w zakładach Mizushima)*, nowa rodzina Lancera jest świeżą alternatywą dla klientów z Europy, szukających ponadczasowej elegancji, prezencji, ostrej dynamiki, niezawodności i produktu wartego swej ceny. Wszystko to oferowane jest przez dumną ze swego dziedzictwa, elitarną i intuicyjną Markę wysokiej jakości.

Zgodna ze sportowym rodowodem Marki, atrapa chłodnicy Jet Figher dodaje elastyczności marketingowej dzięki zróżnicowanemu traktowaniu różnych wersji, począwszy od chromowanej, górnej kratki modelu Lancer Sports Sedan, do czarnego dużego wylotu Lancera Evolution lub podwójnie chromowanej osłony najbardziej eleganckich wersji przeznaczonych na rynek japoński.

Zainspirowana wlotami powietrza odrzutowców myśliwskich, ta szeroka „przytulająca się” do drogi osłona, wyróżnia się dzięki pochyłości odwróconego "nosa rekina", będącej ukłonem w stronę innych ostrych sportowych wersji sedanów i coupe z przeszłości (od GTO coupe z lat 60-tych do Galanta z lat 90-tych).

W przypadku nowego Lancera, osłona Jet Figher wbudowana jest w stanowiącą jedną część przednią ramkę (maska silnika + zderzak) z polipropylenu, pozwalającą na późniejszy facelifting bez nadmiernych kosztów nowych matryc. Miękka ramka chroni również maskę silnika przed uszkodzeniami w przypadku lekkich kolizji.
Z obu stron kratkę obejmują bardzo charakterystyczne, przypominające skośne oczy, "zmrużone" reflektory wystające z przedłużonej maski silnika podkreślające ostry przód pojazdu.

Czyste, tłoczone powierzchnie przodu samochodu przechodzą w profil boczny z dynamicznymi szybami i wysokim pasem bocznym w kształcie klina. Od przedłużonego, zadartego nosa, sylwetka płynnie przechodzi w gładką linię dachu i ścięty tył.

Ostrożnie ukształtowany, celem osiągnięcia estetycznej równowagi z dość wysoką sylwetką pojazdu, wysoko ustawiony pas boczny komunikuje napięcie i dynamikę energii, kontrastującą z powierzchniami paneli i tworzonymi przez nich światłocieniami.
W połączeniu z charakterystycznym nosem rekina, szeroki rozstaw osi i "odcięty" tył stwarzają wizerunek sylwetki trzymającej się drogi, sugerującą dobrą stabilność pojazdu.

Dodatkowo, wyraźnie rozszerzające się błotniki przypominają rajdowe dziedzictwo marki i, szczególnie w najbogatszych wersjach wyposażenia (z zawieszeniem sportowym), uwydatniają 18-calowe koła z lekkiego stopu w ogólnie szczupłej sylwetce bocznej.

Lancer Sports Sedan, zgodnie z intencją twórców, ma charakterystyczny wygląd zarówno z tyłu, jak i i z przodu. W celu unifikacji designu, solidna konstrukcja boczna rozciąga się od reflektorów aż do tyłu, obejmując wysoko ustawione tylne światła. Tak samo jest z liniami zamykającymi tylny zderzak, przebiegającymi dokładnie równolegle do krawędzi otworów tylnych drzwi.

Wyrzeźbiony, "odcięty" tył podkreśla sportowy kształt kabiny samochodu, natomiast charakterystyczne linie w kształcie litery V pod lampami tylnymi dodają dramaturgii projektowi pokrywy bagażnika. Patrząc od przodu, lekko z boku, tylny zwis jest wizualnie skrócony przez wyciętą, stożkową boczną powierzchnię tylnego zderzaka.

Na zakończenie, wysoko osadzone zespoły lamp tylnych są same w sobie małymi arcydziełami sztuki techno, z wbudowanymi trzema przyciętymi kołami o różnych funkcjach, przypominającymi lampy diodowe LED.

Charakterystyczny, odcięty tył i unikatowe lampy tylne tworzą idealną ramę dla dużego logo z potrójnym diamentem firmy Mitsubishi.

Tak jak stylistyka zewnętrzna Lancera Sports Sedan odzwierciedla nowy poziom wyrafinowania, jego wnętrze przedstawia odnowione poczucie stylowej elegancji, nacechowanej czystymi i zdecydowanymi powierzchniami, wolne od tanich sztuczek i zwracające pieczołowitą uwagę na szczegóły.

Stanowiąca centrum uwagi tablica rozdzielcza wznosi się łukowato we wnętrzu zapewniając zarówno funkcjonalność, jak i niezbędną przestrzeń. Szczyt tablicy rozdzielczej, miejsce gdzie umieszczone są najczęściej używane kontrolki, jest lekko pochylona w stronę kierowcy, zwiększając przestrzeń dostępną dla przedniego pasażera.

Zasady perspektywy sprawiają, że kabina wygląda na bardziej przestronną: dolna krawędź tablicy rozdzielczej jest najgrubsza na szczycie i kieruje się skośnie ku bokom. Wzdłuż tych linii umieszczono listwę poszerzającą wizualnie wnętrze.

Głęboka, pochylona tablica rozdzielcza prawidłowo wykorzystuje uporządkowaną, zdyscyplinowaną powierzchnię do wywołania u przedniego pasażera wrażenia przebywania w relaksującym kokonie. Charakter, funkcjonalność i jakość wzmacniają detale tablicy wskaźników, kierownicy i gałki dźwigni zmiany biegów:
- Pod podwójną osłoną umieszczone są "przeciwsłoneczne" zegary w kolorystyce srebrno-czarnej połączone gustownym mostkiem z podświetlanym ciekłokrystalicznym wyświetlaczem wielofunkcyjnym. - Obok, rozjaśniony srebrnym akcentem, multikomunikacyjny system Mitsubishi zapewnia kierowcy łatwy dostęp do systemu audio, pokładowego systemu nawigacyjnego i innych systemów komunikacyjnych.
- Trójramienna kierownica wykończona jest w tym samym, jasnym srebrnym kolorze, co tablica wskaźników. Kierownica ta, o średnicy 380 mm, jest pokryta skórą (w zależności od modelu) a jej metalowy rdzeń zmniejsza drgania.
- Ze względów bezpieczeństwa biernego, przyciski sterujące systemem audio i układem regulacji prędkości jazdy (w zależności od modelu i rynku) umieszczone są w ramionach kierownicy, pozwalając kierowcy na ich obsługę bez odrywania rąk od kierownicy. Zestaw głośnomówiący Bluetooth? jest również wbudowany w jej lewą część.
- W celu podkreślenia sportowego charakteru modeli Lancer wprowadzono, umieszczone na kolumnie kierowniczej, dźwignie zmiany biegów skrzyni CVT, wykonane ze stopu magnezu.
- Lancer Sports Sedan wykorzystuje wyprofilowane przednie fotele z bocznym wsparciem i siedziskami zaprojektowanymi tak, aby zapewnić optymalną pozycję, wsparcie i wygodę kierowcy/przedniego pasażera. W wersjach Instyle i Intense dostępne są również bardziej wyprofilowane fotele. W tylnej kanapie zastosowano duże siedziska dla wygody w czasie dłuższych podróży, natomiast składane oparcie, dzielone w stosunku 60:40 zwiększa elastyczność wykorzystania przestrzeni.
- Wreszcie wnętrze oferuje szeroką gamę małych schowków przeznaczonych do zwiększenia wygody na codzień: o Schowki w drzwiach wielkości A-4 z uchwytami na butelki. o Środkowy schowek na małe przedmioty + gniazdo 12V + wtyczki AUX (audio z najwyższej jakości systemem Rockford Fosgate, audio i video z systemem MMCS (Mitsubishi Multi-Communication System) o Przedni środkowy podłokietnik (stanowiący jednocześnie pokrywę schowka) z umieszczonymi pod spodem uchwytami na chusteczki i pióro i schowkiem na telefon komórkowy (ten podwójny schowek jest dostępny w wersjach Intense i Instyle razem z gniazdem 12V.

Źródło: Mitsubishi

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej