Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

Kontynuacja zmiany pokoleniowej w rodzinie modelowej MINI; nowy MINI Clubman jako innowacyjna koncepcja pojazdu w kompaktowym segmencie premium; unikatowe połączenie funkcjonalności, praktyczności na co dzień oraz przydatności nawet w najdłuższych trasach, zapewniające frajdę z jazdy, charyzmę klasy premium i indywidualizm w stylu MINI.

Nowa interpretacja uświęconej tradycją koncepcji shooting brake zaadaptowanej po raz pierwszy do wymagań klasy kompaktowej; potężny przedni pas z wlotami szczelin kurtyn powietrznych w przednich nadkolach i – po raz pierwszy w MINI – „skrzela” za nadkolami w przednich błotnikach; dynamicznie wyciągnięta sylwetka z czworgiem bocznych drzwi oraz linią boczną podkreślającą szerokość pojazdu; wyciągnięta linia dachu i antena „płetwa” z czerwoną statusową lampką alarmu; stromy tylny pas z charakterystycznymi drzwiami portalowymi, inskrypcją „Clubman” oraz zintegrowanymi, poziomymi lampami; nowe metalizowane lakiery do nadwozia Metling Silver i Pure Burgundy; dach i osłony bocznych lusterek w kontrastowych kolorach – białym, czarnym lub srebrnym.

W porównaniu z poprzednikiem, nowy MINI Clubman ma zdecydowanie dojrzalszy charakter pod względem wszechstronności, przestronności i treści; wyraźnie większe wymiary zewnętrzne i wewnętrzne, również w porównaniu z nowym MINI 5d: długość większa o 27 cm, szerokość o 9 cm, rozstaw osi o 10 cm; pięć pełnowymiarowych siedzeń; pojemność przestrzeni bagażowej: 360-1250 l, tylne oparcie dzielone 40:20:40.

Zupełnie nowy wystrój kabiny; szeroka konsola z ramą kokpitu w górnej części; zestaw zegarów na kolumnie kierownicy; harmonijnie zintegrowany centralny okrągły instrument z diodowym LED pierścieniem świetlnym oraz wyświetlaczem dla funkcji samochodu, multimediów, telefonu i nawigacji; intuicyjny w obsłudze panel sterowania klimatyzacją oraz ikoniczny zestaw lotniczych przełączników przestawnych poniżej centralnego instrumentu; typowa dla modelu konsola centralna z elektrycznym hamulcem postojowym, schowkami, dwoma uchwytami na kubki, sterownikiem systemu operacyjnego MINI Controller i podłokietnikiem; wysokiej jakości detale ozdobne dla konsoli centralnej i obić drzwiowych.

Premiera rynkowa nowego MINI Clubmana z sześcioma wariantami silnikowymi (średnie spalanie 6,2-3,8 l/100 km, emisja CO2 144-99 g/km); silniki benzynowe i wysokoprężne nowej generacji z technologią MINI TwinPower Turbo; MINI One D Clubman z 3-cylindrowym silnikiem dieslowskim (85 kW/116 KM); Premiera 4-cylindrowego silnika dieslowskiego 110 kW/150 KM w MINI Cooper D Clubman i 140 kW/190 KM w MINI Cooper SD Clubman; 3-cylindrowe silniki benzynowe w MINI One Clubman (75 kW/102 KM) i MINI Cooper Clubman (100 kW/136 KM), MINI Cooper S Clubman z 4-cylindrowym silnikiem benzynowym 141 kW/192 KM.

Przeniesienie napędu na oś przednią – standardowo przez 6-stopniową skrzynią manualną; 8-stopniowa automatyczna przekładnia Steptronic po raz pierwszy dostępna w MINI (w modelach MINI Cooper S Clubman i MINI Cooper D Clubman), także w wersji sportowej (MINI Cooper S i SD Clubman); dla wszystkich pozostałych modeli opcjonalnie 6-stopniowa skrzynia automatyczna Steptronic; szerokie zastosowanie technologii MINIMALISM, w tym funkcji auto start/stop i opcjonalny tryb pracy GREEN.

Najwyższy poziom komfortu jazdy oraz typowe dla marki poczucie prowadzenia gokarta dzięki sięgnięciu po najlepszą technologię zawieszeniową, unikatową w tej klasie; jednowahaczowe kolumny McPhersona w przedniej osi ze skonstruowanymi od nowa elementami; wielowahaczowa oś tylna zoptymalizowana dla konkretnej wersji konkretnego modelu; maksimum zwinności dzięki wyjątkowo szerokiemu rozstawowi kół, zoptymalizowanej pod względem masy konstrukcji o wysokiej sztywności; elektromechaniczne wspomaganie kierownicy seryjnie z funkcją Servotronic.
    
Dynamiczna kontrola stabilności DSC seryjnie, włącznie z dynamiczną kontrolą trakcji DTC oraz elektronicznie sterowaną blokadą mechanizmu różnicowego EDLC, w modelu MINI Cooper S oraz SD Clubman również z wektorowaniem siły napędowej Performance Control; zestrojenie sprężyn i amortyzatorów zoptymalizowane dla konkretnej wersji konkretnego modelu; opcjonalnie sportowe zawieszenie oraz dynamiczna kontrola amortyzatorów DDC; standardowo koła aluminiowe o średnicy 16" (w MINI Cooper S i SD Clubman – 17), opcjonalnie koła w rozmiarach do 19 cali.

Opcjonalnie dostępny system wyboru trybów jazdy MINI Driving Modes dla indywidualizacji zachowań auta; obrotowy pierścień-przełącznik w podstawie dźwigni zmiany biegów do wybierania trybów MID, SPORT i GREEN; wybór oznacza wpływ na charakterystykę reakcji na gaz, czułość kierownicy, dynamikę zmian przełożeń w automatycznej skrzyni biegów Steptronic oraz twardość amortyzatorów DDC; tryb GREEN w połączeniu z automatyczną skrzynią Steptronic obejmuje wybieg (żeglowanie) przy odłączonym silniku.

Struktura nadwozia zoptymalizowana pod względem masy i bezpieczeństwa zderzeniowego; standardowe wyposażenie ochronne obejmuje czołowe i boczne airbagi, airbagi kurtynowe, 3-punktowe pasy automatyczne na wszystkich siedzeniach, z przodu z napinaczami i ogranicznikami napięcia, kotwiczenia fotelików dziecięcych ISOFIX na miejscach tylnych i opcjonalnie na przednim pasażerskim, wyświetlacz ciśnienia w oponach; znakomity komfort akustyczny i wibracyjny.

Szeroka paleta innowacyjnych systemów wsparcia kierowcy: MINI Head-Up-Display, Parking Assistant, kamera cofania i Driving Assistant obejmujący także oparty na kamerze aktywny regulator prędkości, ostrzeżenie o obecności pieszych i ryzyku kolizji z funkcją wstępnego hamowania, asystent świateł drogowych i wykrywanie znaków drogowych.

Wysoki standard wyposażenia obejmujący m.in. klimatyzację, radio ze złączem USB oraz AUX-IN, bezprzewodowy zestaw głośno mówiący Bluetooth, czujnik deszczu i zmierzchu czy elektryczny hamulec postojowy.
    
Innowacyjne opcje oświetleniowe: lampy główne LED ze światłami dziennymi LED, światła tylne LED; adaptacyjny rozkład strumienia światła, lampy doświetlające zakręty LED, lampy przeciwmgłowe LED.

Dostosowane dla konkretnej wersji konkretnego modelu MINI Excitement Package z oświetleniem kabinowym i ambientowym LED oraz rzutnikiem logo MINI z podstawy lusterka przed drzwi kierowcy podczas otwierania i zamykania samochodu; pakiety MINI Yours Interior Style z podświetlanymi ramkami drzwi, systemem alarmowym obejmującym czerwoną lampkę statusową LED zintegrowaną w antenie-płetwie na dachu.

Szeroka oferta opcji podnoszących komfort i funkcjonalność: elektryczne sterowanie fotela kierowcy z funkcją pamięci (po raz pierwszy w MINI), fotele sportowe i fotele sportowe John Cooper Works; Comfort Access (dostęp bezkluczykowy) w wydaniu ekskluzywnym dla MINI Clubmana z bezdotykowym otwieraniem tylnych drzwi portalowych (easy opener); dwustrefowa automatyczna klimatyzacja; podgrzewanie foteli; elektrycznie otwierany szklany szyberdach panoramiczny; elektrycznie podgrzewane i składane lusterka zewnętrzne; lusterka z funkcją automatycznego ściemniania; wielofunkcyjna kierownica; system transportowania długich przedmiotów z tylną kanapą dzieloną w proporcji 40:20:40; hak holowniczy; system nawigacyjny MINI Professional; Radio MINI Visual Boost; system audio hi-fi Harman Kardon.

Szeroka oferta opcji służących indywidualizacji nadwozia i wnętrza auta: zestaw aerodynamiczny John Cooper Works; pakiet karoseryjny Chrome Line; relingi dachowe; szeroka paleta obić, tapicerek, inkrustacji i kolorystyki wnętrza; ekskluzywne opcje z oferty John Cooper Works i MINI Yours.

Unikatowy w skali całej klasy i segmentu program multimediów i connectivity MINI Connected; inteligentny telefon alarmowy IEC i usługi zdalne MINI TeleServices dostępne dzięki wbudowanej na stałe karcie SIM; szeroka oferta funkcji i możliwość jej dalszej rozbudowy dzięki oprogramowaniu apps integrowalnym w samochodzie poprzez smartfon; ekskluzywne funkcje MINI, jak Mission Control, Dynamic Music, Driving Excitement oraz MINIMALISM Analyser; MINI Conneted XL Journey Mate z informacją drogową w czasie rzeczywistym RTTI; łączność online pozwalająca także na użytkowanie społecznościowych mediów (Twitter, foursquare i Glympse), odbiór informacji RSS i programów rozrywkowych jak Spotify, GoPro, AUPEO!, Stitcher, Deezer, Audible, Napster/Rhapsody i TuneIn.

Warianty silnikowe:

MINI Cooper S Clubman : silnik benzynowy, 4-cylindrowy z technologią MINI TwinPower Turbo (turbodoładowanie, wtrysk bezpośredni, w pełni zmienny wznios zaworowy i zmienne fazy rozrządowe), pojemność 1998 cm3, moc maksymalna 141 kW/192 KM przy 5000 obr./min, maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 1250 obr./min (300 Nm w chwilowym trybie Overboost), przyspieszenie 0-100 km/h: 7,2 s (z automatyczną skrzynią biegów: 7,1 s), prędkość maksymalna 228 km/h (228 km/h), średnie zużycie paliwa: 6,3-6,2 l/100 km (5,9-5,8 l/100 km), emisja CO2: 147-144 g/km (137-134 g/km), standard oczyszczania spalin: Euro 6.

MINI Cooper Clubman : silnik benzynowy, 3-cylindrowy z technologią MINI TwinPower Turbo (turbodoładowanie, wtrysk bezpośredni, w pełni zmienny wznios zaworowy i zmienne fazy rozrządowe), pojemność 1499 cm3, moc maksymalna 100 kW/136 KM przy 4400 obr./min, maksymalny moment obrotowy 220 Nm przy 1250 obr./min (230 Nm w chwilowym trybie Overboost), przyspieszenie 0-100 km/h: 9,1 s (z automatyczną skrzynią biegów: 9,1 s), prędkość maksymalna 205 km/h (205 km/h), średnie zużycie paliwa: 5,3-5,1 l/100 km (5,3-5,1 l/100 km), emisja CO2: 123-118 g/km (123-118 g/km), standard oczyszczania spalin: Euro 6.

MINI One Clubman : silnik benzynowy, 3-cylindrowy z technologią MINI TwinPower Turbo (turbodoładowanie, wtrysk bezpośredni, w pełni zmienny wznios zaworowy i zmienne fazy rozrządowe), pojemność 1499 cm3, moc maksymalna 75 kW/102 KM przy 4000 obr./min, maksymalny moment obrotowy 180 Nm przy 1200-3800 obr./min, przyspieszenie 0-100 km/h: 11,1 s (z automatyczną skrzynią biegów: 11,7 s), prędkość maksymalna 185 km/h (185 km/h), średnie zużycie paliwa: 5,3-5,1 l/100 km (5,3-5,1 l/100 km), emisja CO2: 124-119 g/km (124-119 g/km), standard oczyszczania spalin: Euro 6.

MINI Cooper SD Clubman : silnik wysokoprężny, 4-cylindrowy z technologią MINI TwinPower Turbo (turbodoładowanie ze zmienną geometrią łopatek kierownicy turbiny, wtrysk bezpośredni common rail), pojemność 1955 cm3, moc maksymalna 140 kW/190 KM przy 4000 obr./min, maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1750-2500 obr./min, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,4 s (z automatyczną skrzynią biegów: 7,4 s), prędkość maksymalna 225 km/h (225 km/h), średnie zużycie paliwa: 4,6-4,5 l/100 km (4,4-4,3 l/100 km), emisja CO2: 122-119 g/km (117-114 g/km), standard oczyszczania spalin: Euro 6.

MINI Cooper D Clubman : silnik wysokoprężny, 4-cylindrowy z technologią MINI TwinPower Turbo (turbodoładowanie ze zmienną geometrią łopatek kierownicy turbiny, wtrysk bezpośredni common rail), pojemność 1955 cm3, moc maksymalna 110 kW/150 KM przy 4000 obr./min, maksymalny moment obrotowy 330 Nm przy 1750 obr./min, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,6 s (z automatyczną skrzynią biegów: 8,5 s), prędkość maksymalna 212 km/h (212 km/h), średnie zużycie paliwa: 4,4-4,1 l/100 km (4,4-4,1 l/100 km), emisja CO2: 115-109 g/km (115-109 g/km), standard oczyszczania spalin: Euro 6.

MINI One D Clubman: silnik wysokoprężny, 3-cylindrowy z technologią MINI TwinPower Turbo (turbodoładowanie ze zmienną geometrią łopatek kierownicy turbiny, wtrysk bezpośredni common rail), pojemność 1496 cm3, moc maksymalna 85 kW/116 KM przy 4000 obr./min, maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 1750-2250 obr./min, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,4 s (z automatyczną skrzynią biegów: 10,4 s), prędkość maksymalna 192 km/h (192 km/h), średnie zużycie paliwa: 3,9-3,8 l/100 km (4,1-3,9 l/100 km), emisja CO2: 104-99 g/km (109-104 g/km), standard oczyszczania spalin: Euro 6.

Wymiary zewnętrzne:

długość: 4253 mm

szerokość: 1800 mm

wysokość: 1441 mm

rozstaw osi: 2670 mm

Źródło: BMW/Mini Polska

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej