Nowa wersja samochodu MINI została stworzona ze szczególnym naciskiem na sportowe osiągi, a tym samym na zajęcie szczególnej pozycji w ofercie rynkowej należnej samochodom sygnowanym przez John Cooper Works. MINI John Cooper Works oraz MINI John Cooper Works Clubman gwarantują przyjemność jazdy typową dla MINI z jego wyścigowym charakterem, jednocześnie oddając ducha i tradycję John Cooper Works.
Układ napędowy i zawieszenie kół oparto o elementy wyścigowej wersji MINI John Cooper Works CHALLENGE, wyposażonej w czterocylindrowym silnik 155 kW/211 KM z turbosprężarką o podwójnym wlocie (twin-scroll) i z bezpośrednim wtryskiem benzyny, bardzo lekkie 17-calowe aluminiowe obręcze kół, wyjątkowo potężne hamulce, odpowiednio dostosowany układ wydechu spalin i zmodyfikowaną, 6-biegową przekladnię manualną.
Nowo opracowana jednostka napędowa, to czterocylindrowy silnik korzystający ze stosowanych w MINI Cooper S tłoków, zaworów, turbosprężarki, układów dolotowego i wylotowego zoptymalizowanych pod kątem sportów motorowych, za czym idzie dalszy wzrost mocy i momentu obrotowego, moc jednostkowa sięgająca 132 KM z 1 litra pojemności skokowej, a wszystko przy zachowaniu czystości spalin zgodnej z planowaną do wprowadzenia normą emisji spalin Euro 5.
MINI John Cooper Works: czterocylindrowy silnik benzynowy z turbosprężarką o podwójnym wlocie (twin-scroll) i z bezpośrednim wtryskiem paliwa, pojemność skokowa 1598 cm3, moc maksymalna 155 kW/211 KM przy 6000 obr./min, maksymalny moment obrotowy 260 Nm/192 lb-ft w zakresie 1850–5600 obr./min (280 Nm/206 lb-ft w zakresie 2000–5300 obr./min z funkcją Overboost), przyspieszenie 0–100 km/h 6.5 s, prędkość maksymalna 238 km/h/148 mph, zużycie paliwa w cyklu mieszanym 6.9 l/100 km (40.9 mpg imp), emisja CO2 165 g/km.
Źródło: Mini