Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

Wybierając się w podróż przeważnie musimy mocno się zastanowić, kogo chcemy zabrać ze sobą. Ograniczeni ilością miejsc zazwyczaj decydujemy się zabrać ze sobą przyjaciółkę żony i jej partnera, z którym nie zawsze dobrze się dogadujemy. Chcemy mieć spokojny i udany wyjazd z naszą partnerką, więc zabieramy jej koleżankę. A co z naszymi znajomymi? Jest na to rada!

 

Opis



Aby każda ze stron była zadowolona, wystarczy powiększyć swój garaż. Nie, nie chodzi mi o kupno kolejnej fajnej „osobówki”, ale o bardziej dosłowne powiększenie garażu. Wzdłuż i w górę. Tak, żebyśmy ze spokojem zmieścili w nim Mercedesa Sprintera Kombi. Wnętrze mogące pomieścić 9 pasażerów jest bezapelacyjnie najlepszym narzędziem do uzyskania kompromisu dotyczącego decyzji z kim chcemy jechać i dokąd. Bardzo wygodne siedziska, ze sporą ilością przestrzeni pomiędzy fotelami, zapewnią komfortową podróż. Nie zabraknie także miejsca na bagaże, które możemy schować za ostatnim rzędem siedzeń oraz pod każdym z osobna.

 



Podczas jazdy tym czterokołowym „Orient Expressem" jesteśmy wspomagani wieloma systemami. Od informacji o ewentualnym przemęczeniu i czasie jazdy po kamerę kontrolę pasa ruchu czy przydatną przy manewrowaniu kamerę cofania. Sprawę ułatwia także przyjemnie działający automat, który dobrze sprawdza się zarówno w trasie, jak i przy parkowaniu, pozwalając odpoczywać lewej nodze.

Pod maską olbrzymiego Mercedesa znalazł się silnik diesla o pojemności 3 litrów. Generując moc 190 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 440 Nm pozwala rozpędzić ważący blisko 2295 kg „pociąg” do 180 km/h. Wynik 0-100 km/h jest mało znaczący, ale 12,3 s może zaskoczyć nawet posiadaczy niektórych aut osobowych. Silnik Mercedesa pozytywnie zaskakuje kierowcę, a może raczej właściciela, poziomem spalania. W mieście 12 litrów wydaje się być normą, natomiast w trasie 8,9 litra również wydaje się być niezłym wynikiem. Zwłaszcza, że pod względem gabarytów przecież daleko mu do Smarta…

 



Z zewnątrz Mercedes Sprinter Kombi budzi respekt swoimi rozmiarami. Wysoki na niemal 2,5 metra, szeroki na prawie 2 metry oraz długi na ponad 5,8 metra „dyliżans” wywoływać może atak paniki u pozostałych uczestników ruchu. Znaczącą część przedniej części auta stanowi masywny zderzak oraz znajdujący się nad nim ogromny grill z równie słusznym gabarytowo logo marki i reflektorami z LED’owymi pasami do jazdy dziennej. Pozostała część nadwozia to przede wszystkim szyby. Dużo szyb. Dzięki nim auto przypomina poruszające się na kołach akwarium.

 



Tak jak wspomniałem na początku artykułu, Mercedes Sprinter Kombi jest idealnym „narzędziem” do zapewnienia sobie spokojnego i udanego wyjazdu z partnerką i ulubionymi znajomymi. Ogromna ilość przestrzeni pozwala na komfortową podróż i zabranie najpotrzebniejszych rzeczy. Jedynym problemem może okazać się kwota, jaką musimy przeznaczyć na zakup takiego auta. Wersja podstawowa została wyceniona na 111 tys. zł. Wersja przedłużona, z testowanym wyposażeniem, wymusi na nas dopłatę kolejnych 50 tys. zł. Jednak tego, co otrzymujemy w zamian za te blisko 160 tys. zł, nie można policzyć cyframi – mowa o spokoju i ucieszonej partnerce.

Dane techniczne

Dane techniczne:
Silnik: diesel, R6, 24V
Pojemność silnika: 2987 ccm
Moc: 190 KM przy 3800 obr./min
Moment obr.: 440 Nm przy 1400-2400 obr./min
Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna
Napęd: tylny
0-100km/h: 12,3 (w sekundach)
Vmaks: 180 km/h
Zużycie paliwa: 10,2/7,5/8,8 (l/100km) (miasto/poza miastem/cykl mieszany)
Zużycie paliwa testowe: 10,5 (l/100km) (średnie)
Pojemność baku: 75 litrów
Teoretyczny zasięg: 710 kilometrów
Wymiary: 5870/1990/2440 (długość/szerokość/wysokość) (w milimetrach)
Waga: 2295 kg
Pojemność bagażnika: b.d.
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 5/9
Emisja CO2: 185 g/km
Opony: 205/75 R16
Cena wersji podstawowej: 111 000 PLN
Cena wersji testowanej: ok. 160 000 PLN

Autor(tekst+fot.): Damian Goś

 

Galeria

Fot. Damian Goś

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej