Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 



Marka Mercedes uznawana jest za prestiżową i bardzo luksusową. Jest jednak taki model, który umożliwia mniej zamożnym osobom posiadanie samochodu z pod znaku Mercedesa. Mam na myśli prezentowaną w dzisiejszym artykule nową klasę C. Do testów dostaliśmy wersję benzynową 1.8 o mocy 184KM.

Opis

Zmniejszona klasa S
Najnowsze wcielenie Mercedesa klasy C, stylistycznie przypomina dużo większą limuzynę tej marki czyli klasę S. Czy taki zabieg wyszedł mniejszej klasie C na korzyść? Moim skromnym zdaniem tak. Auto wygląda dostojnie i elegancko niczym pełnowartościowa limuzyna dla prezesa, a za dużo mniejsze pieniądze.

Dla czterech osób
Zanim ruszymy w trasę przyjrzyjmy się wnętrzu. Pierwsze wrażenie jest takie jak przy innych autach niemieckich, czyli niestety czarno i ponuro. No cóż przemilczmy ten fakt... widocznie Niemcy lubią taką kolorystykę. Deskę rozdzielczą zaprojektowano nowocześnie, choć z akcentem nawiązującym do starszych czasów a jest nim wyświetlacz radia. Stylistyka przypomina domowe radia z lat 70-80. Konsolę środkową zaprojektowano nowocześnie. W pierwszej chwili wydaje się bardzo trudna w obsłudze, lecz po kilku chwilach zmieniamy zdanie i obsługujemy ją intuicyjnie. Teraz spójrzmy na zegary. Tutaj również, mamy mały mix stylów. Są nowoczesne a zarazem nawiązujące stylem do wyświetlacza radia. Po prostu Mercedes postanowił połączyć nowoczesność z latami siedemdziesiątymi. Moim zdaniem ten zabieg udał się w każdym calu.
Środek oferuje teoretycznie 5 miejsc, jednak piąte siedzisko jest przewidziane tylko dla dziecka. Przednie fotele zapewniają dobry komfort wszystkim pasażerom, niezależnie czy są wysocy czy niscy.
Bez żadnych problemów zapakujemy nasze bagaże do 475 litrowego bagażnika o regularnych kształtach.
Przyszła pora, aby ocenić jakość materiałów wykorzystanych w testowym Mercedesie. Fotele pokryto dobrej jakości skórzaną tapicerką, która jest miła w dotyku i łatwa w utrzymaniu czystości. Plastiki owszem są dobrej jakości, lecz mogłyby być milsze w dotyku.

Ocena silnika i osiągów
Pod maskę testowanego Mercedesa, naszym oczom ukazuje się benzynowa jednostka napędowa o pojemności 1796ccm. Silnik osiąga aż 184KM, które uzyskujemy przy 5500obr./min. Jak taki wynik przekłada się na osiągi? Cała moc przekazywana jest na tylną oś, ale i tak to nie przeszkadza w osiągnięciu pierwszych 100km/h po niespełna 9 sekundach. Maksymalnie rozpędzimy naszego Mercedesa do równych 230km/h. Jednostkę napędową połączono z 5 biegową automatyczną skrzynią biegów. Dodatkowo mamy możliwość wyboru dwóch trybów pracy owej skrzyni: Comfort/Sport. Tryb komfortowy zapewnia spokojną i płynną zmianę przełożeń, zaś sportowy bardziej agresywną i szybką. Połączenie takiej skrzyni oraz sporego momentu obrotowego wynoszącego równe 250Nm który uzyskujemy w szerokim zakresie obrotów 2800-5000obr./min zapewnia nam niezłą elastyczność.
Układ kierowniczy jest precyzyjny i bez zastanowienia wykonuje każde polecenie wydane przez kierowcę. Podobnie ma się sytuacja z zawieszeniem, które zapewnia zarazem komfortowe i pewne prowadzenie samochodu w każdej sytuacji. Napęd przekazywany jest na tylną oś co gwarantuje wprawnym kierowcom niesamowitą zabawę, gdy wyłączą wszystkie elektroniczne kagańce jakim jest przede wszystkim ESP.
Na koniec testu pora wspomnieć kilka słów o spalaniu. Mój Mercedes podczas całego testu spalał średnio 8.5 litrów na każde 100km. W mieście niestety potrzebował dużo więcej bo, aż 11.5 l. Oceniając te wyniki trzeba uznać je za po prostu poprawne.

Dla kogo?
Mercedes klasy C to propozycja dla osób z grubym portfelem, chcących posiadać samochód prestiżowy, lecz nie lubiących rzucać się w oczy, jak to ma miejsce z właścicielami klasy S. Tak jak wyżej wspomniałem, aby stać się właścicielem nowej klasy C trzeba wyłożyć 142.394zł. za wersję podstawową Avantgarde Automat, zaś aż 169.517zł za prezentowaną dziś w artykule odmianę. Dużo? Szczerze mówiąc sporo jak na auto klasy średniej. Jednak tak już jest, że prestiż musi sporo kosztować.

Plusy
+ Dynamiczny silnik
+ Dobrze zestrojone zawieszenie
+ Sporej pojemności bagażnik

Minusy
- Cena
- Spalanie, szczególnie w mieście

Dane techniczne

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 1796ccm (benzynowy)
Moc: 184KM przy 5500obr./min
Moment obr.: 250Nm przy 2800-5000obr./min
Skrzynia biegów: 5 biegowy automat
Napęd: tylny
0-100km/h: 8.8sek.
Vmaks: 230km/h
Zużycie paliwa: 11.3/6.4/8.2 [11.5/6.6/8.5 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 66 litrów
Zasięg teoretyczny: 776 kilometrów
Wymiary: 4581/1770/1447 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1430kg
Ładowność: 560kg
Pojemność bagażnika: 475 l
Liczba drzwi/liczba miejsc: 4/5

Wyposażenie: wersja Avantgarde Automat

Cena: 142.394zł. [Avantgarde Automat] 169.517zł [wersja testowana]

AUTOR (Tekst+Zdjęcia): Artur Ławnik

(!Wszelkie prawa do publikacji bez uzgodnienia z Auto Testy zastrzeżone!)

Galeria

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej