Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Lotnisko w Bednarach stało się miejscem kultowym. Do niedawna zapomniane przez Boga i ludzi. Dziś jest motoryzacyjną mekką. Tym razem w Bednarach testowaliśmy Mercedesy. I to nie tylko te osobowe...

 

Właściwie, należałoby dodać, że głownie nie te osobowe. No bo nieczęsto mamy możliwość dosiadania Actrosa czy Axora. Po pierwsze, nie te uprawnienia a po drugie, Axor czy nowy Actros to świeżutkie nowości na rynku aut ciężarowych. Jak się wiec jeździ taki gigantem? Zaskakująco łatwo. Najpierw jednak, zanim sami dostaliśmy możliwość pojeżdżenia slalomem czy wypróbować układ hamulcowy swoje umiejętności zademonstrowali instruktorzy mercedesa. I... respekt. Drift ciągnikiem siodłowym robił piorunując wrażenia nawet na doświadczonych w rajdach i wyścigach samochodowych kolegach - dziennikarzach.

Potem za kierownicą zasiedliśmy my. I wcale nie było trudno. Po takim teście nie mam już wątpliwości. Kierowcy większości TIR-ów to po prostu niedouczone i złośliwe trole. Dobre auto, a takim i od lat poruszają się zawodowi kierowcy często nie tylko jedzie ale i myśli za swojego, że tak zażartuję, kierowcę. Przykład. Prędkość 50 km/h dwa auta na przeciwko. Nagle jedno z nich gwałtownie zmienia pas ruchu i wymija zagrożenie. Najpierw jednak, daje szanse swojemu kierowcy. Dział, gdy ten nie zareaguje. Można? Można!

Ciężkie Axory z ogromnymi kiprami do materiałów sypkich ruszają pod górę z gracją Smarta. Mogą też, w zasadzie bez udziału najsłabszego elementu czyli "drajwera" wyjechać z błota czy pokonać trasę ofroadową z 30 tonami kruszywa na pace.

Mercedses zademonstrował też, przygotowywane przez firmę Oberaigner dwu i trzynapędowe Sprintery. Auta z napędem 4 WD i 6 WD wjechały właśnie na nasz rynek. Koncern chce nimi zainteresować służby leśne, elektryków, gazowników czy też armię. Ich możliwości terenowe niewiele ustępują Unimogom a są od nich wielokrotnie tańsze.

Unimogi to klasa sama dla siebie. To, co przeżyliśmy na torze przeszkód w kabinach tych dzielnych aut wielozadaniowych budzi szczere zdumienie. Unimogi wjechały tam, gdzie ciężko byłoby dojść człowiekowi. Zresztą, nie ma się czemu dziwić. Od lat służą człowiekowi zarówno cywilu jak i w wielu armiach świata i są... niezastąpione

Wiadomo, duży może więcej, dlatego dostaliśmy możliwość przetestowania Mitsubishi Fuso z napędem hybrydowym. Auto ma zrewolucjonizować transport średni. Jest bowiem przyjazne środowisku i... oszczędne. Tak samo jak elektryczny Smart, którym w przejmującej ciszy pokonujemy slalom. Czy taka cicha motoryzacja nam się podoba? Hm, nie bardzo. Ale trend jest trend...

Potem jeszcze płyta poślizgowa a na niej szarpak symulujący poślizg i wymijanie przeszkód na śliskim. Poszło nam.. tak sobie. Piesi przeżyli, my wyszliśmy z poślizgu ale... na poboczu. No cóż, musimy się jeszcze podszkolić.

Na koniec rodzynek. Przejazd, niestety tylko na bocznym fotelu, C-klasą AMG. Wrażenie, piorunujące, dzięki kierowcy ze szkoły jazdy Subaru.

Potem jeszcze pamiątkowe zdjęcie i.. już czekamy na następną imprezę z Gwiazdą w tle. Tym razem sami podriftujemy Actrosem...

Artur Balwisz

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej