Połączenie technologicznego kunsztu i najwyższych osiągów, doprawione nutą ekskluzywności - oto nowe Ducati Diavel AMG Special Edition. Przygotowany we współpracy z inżynierami AMG motocykl świętuje swoją premierę podczas 64. salonu samochodowego IAA we Frankfurcie.
Jednoślad sygnowany przez AMG przestał być niespełnionym snem. Wspólnymi siłami Ducati i AMG powstała maszyna pełna pasji, łącząca charakterystyczny dla obu firm kult osiągów, precyzji i stylu. Obok modelu Diavel AMG Special Edition muskuły pręży CLS 63 AMG, wzbogacony niepowtarzalnymi elementami AMG Performance Studio.
Diavel AMG Special Edition to pierwszy model Ducati stworzony we współpracy z inną firmą, a jednocześnie owoc intensywnej wymiany poglądów inżynierów z Affalterbach i Bolonii. Motocykl powstał na bazie Ducati Diavel Carbon i otrzymał liczne atrybuty, dotychczas kojarzone z najmocniejszymi Mercedesami ze stajni AMG: kute obręcze uderzająco podobne do tych z modeli AMG, aluminiowe spojlery, wykonane z włókna węglowego wloty powietrza, sportowy układ wydechowy oraz obszytą alcantarą kanapę ze specjalnymi przeszyciami. Ramę i zbiornik pokrywa diamentowa biel BIRGHT - ta sama, która zarezerwowana jest dla modelu CLS 63 AMG.
Jak każde Ducati, tak i Diavel AMG Special Edition nie może obyć się bez ręcznie wykańczanych elementów, poświadczających jego wyjątkowość. Technik, który odpowiada za kalibrację desmodromicznego układu rozrządu, składa swój odręczny podpis na bloku silnika, zupełnie jak w przypadku mocarnych jednostek drzemiących pod maskami modeli AMG. Zbiornik paliwa zdobi z kolei plakietka z numerem seryjnym egzemplarza, a obręcze, kanapę i tylne tłumiki - dyskretna sygnatura AMG. Wygrawerowane laserem logo pojawia się również na bocznych wlotach powietrza.
Diavel AMG Special Edition wyjedzie na drogi u progu 2012 roku. Wspólną strategię AMG i Ducati odzwierciedla kolejna atrakcja wystawy we Frankfurcie - Mercedes-Benz CLS 63 AMG z elementami AMG Performance Studio, nawiązującymi do ekskluzywnego motocykla Diavel AMG Special Edition. Z diamentową bielą nadwozia konstrastuje opalizująca, matowa czerń ospojlerowania z włókna węglowego. Pakiet dodatków obejmuje przedni spojler, lusterka, tylny dyfuzor i lotkę klapy. Zmiany wizualne wieńczą kute obręcze AMG z oponami 255/35 R19 na przedniej i 285/30 R19 na tylnej osi.
Współpraca AMG i Ducati wystartowała w listopadzie 2010 r. Jej pierwsze widoczne rezultaty to wspólne dzialania marketingowe, na przykład wsparcie AMG dla teamu Ducati w MotoGP. Podczas wybranych imprez AMG uczestnicy mogą odbyć jazdy testowe motocyklami Ducati, a klienci Ducati zapoznają się z ofertą wyczynowych samochodów AMG. Od wiosny 2011 roku prezydent Ducati Motor Holding S.p.A. Nicky Hayden i dyrektor generalny firmy Gabriele del Torchio jeżdżą Mercedesami CLS 63 AMG.
Źródło: Mercedes