Podczas Salonu Samochodowego w Tokio Mazda przedstawiła dwa nowe modele koncepcyjne. Swoją światową premierę miał hatchback klasy kompakt Mazda KAI CONCEPT, zapowiadający nową generację pełnych charakteru pojazdów utytułowanego japońskiego producenta. Mazda VISION COUPE – model prezentujący nową koncepcję stylistyczną – pokazana została po raz drugi, po debiucie, który odbył się dzień wcześniej wieczorem na poprzedzającej salon imprezie, nazwanej Mazda Design Night 2017.
Mazda KAI CONCEPT, wyposażona w silnik benzynowy z technologią następnej generacji SKYACTIV-X i oparta na konstrukcji SKYACTIV-Vehicle Architecture, stanowi zaawansowaną prezentację języka stylistycznego KODO. Model ten łączy w sobie rozwiązania techniczne i koncepcje stylistyczne mające określać nadchodzącą generację samochodów Mazdy. Efektem udoskonaleń jest wyraźnie zwiększony komfort jazdy, znaczne wyciszenie wnętrza i podwyższone osiągi. W KAI CONCEPT uwagę zwracają silne, muskularne proporcje, akcentowane subtelną grą refleksów światła, ślizgających się po bryle nadwozia.
Z kolei w modelu VISION COUPE najważniejsze jest nadwozie ukazujące styl projektowania nazywany KODO – Dusza Ruchu. Jest on wyrazem minimalistycznej japońskiej estetyki i osiąga tutaj prosty efekt „czystego ruchu”, który wyraża poczucie prędkości. Wnętrze zaprojektowane zgodnie z koncepcją ma (dosłownie: przestrzeń), przeniesioną z tradycyjnej japońskiej architektury, łączy wrażenie trójwymiarowej głębi z silnym podkreśleniem osi podłużnej, z jednoczesnym zachowaniem poczucia ruchu. Nazwa VISION COUPE odwołuje się do tradycji Mazdy – elegancji stylu, reprezentowanego przez takie modele, jak Mazda R360 – pierwszy samochód osobowy tego producenta oraz Mazda Luce Rotary, znana także jako Mazda R130.
Ponadto, Mazda wystawia na tokijskim salonie całkowicie nowy model Mazda CX-8 – jest to SUV o trzech rzędach siedzeń, który jeszcze w bieżącym roku trafi do sprzedaży w Japonii – oraz Mazdę MX-5 i Mazdę MX-5 RF, obydwie w wersji na rok modelowy 2018. W drugim z tych modeli, Mazda prezentuje szereg udoskonaleń, takich jak podwyższony komfort jazdy, lepiej wyciszoną kabinę oraz większy wybór kolorów nadwozia.
Zgodnie z realizowaną przez Mazdę strategiczną wizją rozwoju technologicznego, określaną Sustainable Zoom-Zoom 2030, producent stara się wykorzystać naturalną atrakcyjność samochodu i uczucie przyjemności prowadzenia, aby inspirować i wzbogacać jakość życia kierowców i pasażerów.
Źródło: Mazda