Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Podczas Salonu Samochodowego w Tokio Mazda przedstawiła dwa nowe modele koncepcyjne. Swoją światową premierę miał hatchback klasy kompakt Mazda KAI CONCEPT, zapowiadający nową generację pełnych charakteru pojazdów utytułowanego japońskiego producenta. Mazda VISION COUPE – model prezentujący nową koncepcję stylistyczną – pokazana została po raz drugi, po debiucie, który odbył się dzień wcześniej wieczorem na poprzedzającej salon imprezie, nazwanej Mazda Design Night 2017.

Mazda KAI CONCEPT, wyposażona w silnik benzynowy z technologią następnej generacji SKYACTIV-X i oparta na konstrukcji SKYACTIV-Vehicle Architecture, stanowi zaawansowaną prezentację języka stylistycznego KODO. Model ten łączy w sobie rozwiązania techniczne i koncepcje stylistyczne mające określać nadchodzącą generację samochodów Mazdy. Efektem udoskonaleń jest wyraźnie zwiększony komfort jazdy, znaczne wyciszenie wnętrza i podwyższone osiągi. W KAI CONCEPT uwagę zwracają silne, muskularne proporcje, akcentowane subtelną grą refleksów światła, ślizgających się po bryle nadwozia.

Z kolei w modelu VISION COUPE najważniejsze jest nadwozie ukazujące styl projektowania nazywany KODO – Dusza Ruchu. Jest on wyrazem minimalistycznej japońskiej estetyki i osiąga tutaj prosty efekt „czystego ruchu”, który wyraża poczucie prędkości. Wnętrze zaprojektowane zgodnie z koncepcją ma (dosłownie: przestrzeń), przeniesioną z tradycyjnej japońskiej architektury, łączy wrażenie trójwymiarowej głębi z silnym podkreśleniem osi podłużnej, z jednoczesnym zachowaniem poczucia ruchu. Nazwa VISION COUPE odwołuje się do tradycji Mazdy – elegancji stylu, reprezentowanego przez takie modele, jak Mazda R360 – pierwszy samochód osobowy tego producenta oraz Mazda Luce Rotary, znana także jako Mazda R130.

Ponadto, Mazda wystawia na tokijskim salonie całkowicie nowy model Mazda CX-8 – jest to SUV o trzech rzędach siedzeń, który jeszcze w bieżącym roku trafi do sprzedaży w Japonii – oraz Mazdę MX-5 i Mazdę MX-5 RF, obydwie w wersji na rok modelowy 2018. W drugim z tych modeli, Mazda prezentuje szereg udoskonaleń, takich jak podwyższony komfort jazdy, lepiej wyciszoną kabinę oraz większy wybór kolorów nadwozia.

Zgodnie z realizowaną przez Mazdę strategiczną wizją rozwoju technologicznego, określaną Sustainable Zoom-Zoom 2030, producent stara się wykorzystać naturalną atrakcyjność samochodu i uczucie przyjemności prowadzenia, aby inspirować i wzbogacać jakość życia kierowców i pasażerów.

Źródło: Mazda

 

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy


Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

 

Pod koniec lutego polski oddział japońskiej marki Mitsubishi obchodził 20-lecie istnienia w naszym kraju. Z tej okazji przedstawiono dwoje nowych ambasadorów swojej marki. Pierwszym została Anna Cieślak, która zasiadła za kierownicą modelu ASX. Brzydszą płeć reprezentuje natomiast Maciej Stuhr, który użytkować będzie najnowszy model Outlandera w odmianie PHEV. I właśnie najnowsza, trzecia generacja tego modelu gościła w styczniu w naszej redakcji. Co prawda w zwykłej odmianie benzynowej, ale moim zdaniem równie interesującej, co hybryda. Zapraszam do lektury.

 

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej

Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej