Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

Kolejny konkurs i kolejna prestiżowa nagroda dla nowej Mazdy3. Hatchback Mazdy zdobył właśnie tegoroczną nagrodę „Red Dot” za wzornictwo i ma szanse na kolejne zwycięstwa. Mazda3 znalazła się w czołowej trójce finalistów konkursu o tytuł „Światowy Samochód Roku 2014” (World Car of the Year) oraz o tytuł „Najpiękniejszy Samochód Roku 2014” (World Car Design of the Year).

Wyróżnienie stylizacji Mazdy3 jest kolejnym dowodem atrakcyjności wielokrotnie nagradzanego motywu KODO: Dusza Ruchu. Czynniki, które zaważyły na decyzji jury konkursu „Red Dot”, złożonego z czterdziestu niezależnych znawców wzornictwa, to zachwycająca stylizacja, wyjątkowa funkcjonalność i ergonomia Mazdy3. Nowy kompakt poszedł zatem w ślady Mazdy6, innego modelu KODO, który zdobył tę nagrodę w zeszłym roku.

Motyw KODO wyraża ekspresję marki i jest doskonałym uzupełnieniem łamiących wszelkie konwencje technologii SKYACTIV, stanowiących podstawę wyjątkowo wydajnych*, a zarazem przyjemnych w obsłudze samochodów. Wszystkie trzy modele produkcyjne KODO (włączając Mazdę CX-5) otrzymały wyróżnienia za styl w kilku różnych konkursach. Uroczystość wręczenia tegorocznej nagrody „Red Dot” odbędzie się 7 lipca w teatrze Aalto w Essen, w Niemczech.

W konkursach o tytuł „Światowy Samochód Roku 2014” i „Najpiękniejszy Samochód Roku 2014” Mazda3 jest jedynym modelem nie reprezentującym producentów niemieckich w obu grupach finalistów. Jej rywalami, wybranymi spośród 24 kandydatów, są Audi A3 oraz BMW Serii 4. Z kolei w konkursie stylizacji Mazda zmierzy się z BMW i3 i Mercedesem-Benz Klasy C. Zwycięzcy zostaną przedstawieni 17 kwietnia podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Nowym Jorku.

Wygrana we wspomnianych konkursach byłaby największym dotychczasowym sukcesem Mazdy3, która, od swojego debiutu w 2003 r., zdobyła już ponad 150 nagród i w styczniu osiągnęła łączną wielkość produkcji wynoszącą ponad 4 miliony egzemplarzy. Dodatkowo, to potwierdziłoby słuszność wyboru niekonwencjonalnego kierunku, w którym podążają modele nowej generacji marki.

„Segment C stanowi jedną czwartą europejskiego rynku samochodów osobowych. Z tego względu zależało nam, żeby ten model był wyjątkowy i wzbudzał zainteresowanie od pierwszego wejrzenia” – mówi Peter Birtwhistle, główny projektant w Europejskim Centrum Badawczo-rozwojowym Mazdy. – „Otrzymywane nagrody świadczą nie tylko o atrakcyjności Mazdy3, ale też o tym, że jest ona w stanie sprostać stawianym jej wymaganiom”.

Konkurs o nagrodę „Red Dot” jest organizowany od 1955 r. przez niemieckie Centrum Wzornictwa w Nadrenii Północnej-Westfalii (Design Zentrum Nordrhein Westfalen) z Essen. Kategorie konkursowe to design produktu, wzornictwo koncepcyjne i projektowanie w komunikacji. W tegorocznej edycji jury oceniało 4 815 produktów aż 1 816 producentów, projektantów i architektów z 53 krajów. Nagrodzone produkty zostaną oznaczone symbolem czerwonej kropki, który jest postrzegany jako międzynarodowy certyfikat doskonałego designu.

Źródło: Mazda Polska

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej