Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Prawie rok musieliśmy czekać na polską premierę Lotusa Exige S. Trudno mówić o tym, że mogliśmy się dobrze przyjrzeć autu. Do warszawskiego salonu Lotusa Exige S zawitał raptem na kilka godzin. Na prezentację dynamiczną i jazdy musimy niestety jeszcze poczekać

Mężne serce w kształtnej piersi

Tak o najnowszego lotusa można spointować w kilku słowach. Auto było dla Lotusa sporym wyzwaniem. Dany Bahar, ex szef firmy postanowił złamać tradycję i pod maskę auta upchnąć bardzo mocną jednostkę napędową. W rezultacie, ważącego niewiele ponad tonę małego sportowca popycha do przodu doładowane V6 o pojemności 3,5 litra i mocy 350 KM. Wyszła z tego prawdziwa machina piekielna. Silnik Toyoty wykorzystany do napędu nielekkiego bolidu wprost katapultuje auto z miejsca. Dość powiedzieć, że według danych katalogowych (ale chyba można im wierzyć) auto od 0-100 przyspiesza w... 4 sekundy!

Jadąc Lotusem wybierać można spośród trzech trybów jazdy Touring, Sport i DPM Off. Ten ostatni - najostrzejszy, pozbawiony (pomocy) jakichkolwiek elektronicznych przeszkadzajek.

Patrząc na to nieduże auto, aż trudno wprost uwierzyć, że udało się do wnętrza upchnąć tak wielki motor a Exige S to prawdziwy pocisk. Do tego, zgodnie z zasadami firmy, ekscentryczny i... ascetyczny. Wnętrze nie rozpieszcza kierowcy drewnem, skórzanym po0dszybiemk czy wykładzinami z wielbłądziej wełny. Jest trochę karbonu i aluminiowe podpórki pod nogi. I... ma wystarczyć. Ale nie oszukujmy się. Lotusa Exige S nie kupuje się dla komfortu tylko osiągów. Tym bardziej dziwi fakt, że auto spięto elektroniczna ostroga i napęd powinien się rozłączać przy niespełna 240 km.h. Hmmmmm?!

Jak jeździ Exige, niestety jeszcze nie wiemy. Ale, jest szansa że wkrótce się przekonamy



Artur Balwisz

fot. A.Balwisz

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej