Śledź nas na:     

Marka:
Wróć



Marka Lexus to synonim luksusu i prestiżu pochodzącego z kraju kwitnącej wiśni. Jednak większości ludzi oraz potencjalnych klientów twierdzi, że to nic innego jak lepiej wyposażona Toyota, ale niestety grubo się mylą ponieważ Lexus to całkiem odrębna luksusowa marka konkurująca z niemieckimi samochodami.

Opis

Kocie spojrzenie
IS220d to ponad 4.5 metra przepięknego stylistycznie nadwozia. Przód to niczym spojrzenie kota, który zaraz ma przystąpić do ataku na swojego przeciwnika. Podobnie jest z tyłu, gdzie ostro zarysowane lampy (częściowo diodowe) również nawiązują do groźnego spojrzenia drapieżcy przed atakiem. Krótko mówiąc najmniejszy model Lexusa to piękna i drapieżna z wyglądu limuzyna klasy średniej.



Brakuje tylko masażu
Otwieramy drzwi. Wnętrze wita nas podświetlonym na niebiesko napisem LEXUS. Spoglądamy na fotele. Mamy wielką ochotę usiąść w nich. Nie czekajmy dłużej, zasiądźmy w skórzanym i dobrze wyprofilowanym fotelu.



Jak się okazało później gwarantujący rewelacyjny komfort nawet na dalekich trasach. Dodatkowym gadżetem umilającym podróżowanie w różnych, nawet skrajnie niskich lub wysokich temperaturach jest bez wątpienia podgrzewanie i wentylowanie siedzeń. Mamy trzy stopnie podgrzewania i trzy chłodzenia.



Dzięki temu nie będziemy narzekać zimą na zmarznięte siedziska zaś latem na "przyklejenie się" do skórzanej tapicerki. Przyjrzyjmy się tylnej kanapie. Niestety z tyłu jest już gorzej. Wygodnie podróżować na tylnej kanapie (do tego mocno wyprofilowanej) mogą jedynie niewysocy pasażerowie. Brakuje miejsca na nogi, na głowy jest go zdecydowanie więcej, ale znów tylko dla niewyrośniętych pasażerów.



Otwórzmy bagażnik. A ten nie jest zbyt pojemny, ma 378 l co rekordem na pewno nie jest. Mocno wdzierające się do środka nadkola ograniczają pojemność i funkcjonalność kufra.



Zapraszamy ponownie na przednie fotele Lexusa. Spójrzmy na zegary. Na początku naszym oczom ukazuje się show, niczym w sportowym aucie. Obie wskazówki wędrują do końca swojej skali i powracają do neutralnego położenia, aby po chwili pozwolić rozbłysnąć zegarom w pełnej krasie.



Wreszcie można przyjrzeć się im dokładniej. Są czytelne w każdych warunkach, niezależnie czy jedziemy w słońcu czy też w nocy. Podobnie ma się sprawa z przejrzystością, do której nie mieliśmy jakichkolwiek zastrzeżeń. Łatwo znaleźć interesującą nas informację.



A konsola środkowa? Na jej szczycie znajdziemy centrum dowodzenia klimatyzacją. Przycisków jest sporo, ale są dobrze opisane i spore, dzięki czemu łatwo w nie trafić podczas jazdy. Wyświetlacz jest prosty, bez zbędnych udziwnień - po prostu czytelny. Poniżej znajduje się świetnie grające radio. Do dyspozycji mamy 13, rewelacyjnych głośników. Jest to najlepszy system audio jakiego słuchaliśmy w aucie tej klasy.



Materiały, z których została wykonana deska rozdzielcza są najwyższej jakości. Wszystko jest idealnie spasowane, nic nie trzeszczy i nie skrzypi. Lexus, nawet w swoim najmniejszym modelu, pokazuje jak powinno wyglądać elegancko wykonane wnętrze.

Alternatywa dla benzynowych silników
Prestiżowe auto, jakim bez wątpienia jest Lexus, musi posiadać pod maską silnik przede wszystkim mocny, zapewniający dobre a najlepiej bardzo dobre osiągi. W tym przypadku spalanie nie powinno grać pierwszych skrzypiec, ale cóż świat się zmienia i priorytety motoryzacyjne też. Przykładem może być prezentowany Lexus, który został wyposażony w szczelnie obudowaną jednostkę wysokoprężną o pojemności 2231ccm.



Jest to silnik zbudowany w technologii Common Rail osiągający niebagatelne 177KM i 400Nm momentu obrotowego. Jak to się przekłada na osiągi ważącego ponad 1.5 tony tylno-napędowego IS'a. W tym celu udaliśmy się na zamknięty tor gdzie postanowiliśmy przetestować czarnego Lexusa. Silnik zagrzany więc czas ruszać. Krótka 1, szybka zmiana na 2 przy 2200obr./min później 3 i w niespełna 9 sekund nasz prędkościomierz wskazywał pierwsze 100km/h. Jednak na tym nie koniec, ponieważ "Leszek" nadal ochoczo rwał się do przodu aby odsapnąć dopiero przy wskazaniu licznika 220km/h (o 5km/h więcej niż producent deklaruje). Sześciobiegowa manualna skrzynia biegów jest dobrze dobrana do potencjału jaki drzemie w silniku i działa bez poważniejszych zarzutów. Podobnie ma się, sprawa z zawieszeniem testowanego modelu. Mimo 17 calowych aluminiowych obręczy kół na których osadzono szerokie opony rozmiaru 225/45 (przód) oraz 245/45 (tył) samochód prowadzi się bardzo pewnie i bez żadnej nerwowości w koleinach. Po prostu mamy wrażenie jakby ktoś nas przykleił do asfaltu super klejem. Spowodowane jest to rewelacyjnie zestrojonym zawieszeniem będącym połączeniem komfortu i pewnego prowadzenia auta nawet przy większych prędkościach. A teraz pora na chwilę relaksu.
Jak to bywa w nowoczesnych samochodach tak i tutaj nie mogło zabraknąć wielu systemów elektronicznych wspomagających i pomagających prowadzić IS'a. Jednak nie jest tak, że samochód nie pozwoli na lekką chwilę zapomnienia. Nawet przy włączonym systemie kontroli trakcji, przy gwałtownym dodaniu gazu tył zaczyna delikatnie wyprzedzać przód. A jak już wyłączymy ten system (niestety załącza się przy 60km/h) to istnieje nawet możliwość chwilowego po driftowania tym samochodem.
Tak naprawdę kwestii spalania nie powinienem poruszać, lecz z czystego obowiązku wspomnę kilka zdań o tym fakcie. Podczas całego testu zależnie od stylu jazdy testowy Lexus IS220d średnio potrzebował od 6.0 do 7.6 litrów na każde przebyte 100km. Moim zdaniem wynik jest jak najbardziej do zaakceptowania patrząc na osiągi Lexusa.

Luksus za rozsądną cenę
Lexus IS220d jest bardzo ciekawą propozycją dla osób lubiących prestiżowe i luksusowe auta klasy średniej. A takim na pewno jest dziś przedstawiony model marki spod znaku L. Za ponad 168tys.zł dostajemy w pełni wyposażony samochód o przepięknej stylistyce zewnętrznej budzącej zachwyt i postrach innych użytkowników drogi.



Najważniejsza rzecz: "TO NIE JEST LEPIEJ WYPOSAŻONA TOYOTA", tylko luksusowa japońska marka. Jak do tej pory, jest to najlepszy samochód klasy średniej jakim miałem okazję jeździć.

Plusy
- Piękna stylistyka
- Dynamiczny a zarazem oszczędny silnik
- Bogate wyposażenie
- Cena (patrząc na wyposażenie i klasę auta)

Minusy
- Mało miejsca z tyłu na nogi.
- Niezbyt dużej pojemności bagażnik

Dane techniczne

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 2231ccm (turbo diesel Common Rail)
Moc: 177KM przy 3600obr./min
Moment obr.: 400Nm przy 2000-2600obr./min
Skrzynia biegów: 6 biegowa manualna
Napęd: tylny
0-100km/h: 8.9 sek.
Vmaks: 215 km/h
Zużycie paliwa: 7.9/6.3/5.4 [8.0-9.0/6.5-7.5/6.0-7.6 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 65 litrów
Wymiary: 4575/1800/1425 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1585 kg
Ładowność: 490 kg
Pojemność bagażnika: 378 l
Ilość drzwi/ Ilość miejsca: 4/5

Wyposażenie: wersja Comfort ABS z EBD, TRC-system kontroli trakcji, VSC-system stabilizacji toru jazdy, BA-system wspomagania hamowania awaryjnego, poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, poduszki powietrzne boczne w siedzeniach(TAP), poduszki powietrzne chroniące kolana (kierowca i pasażer), boczne kurtyny powietrzne, aluminiowe obręcze kół 17calowe 225/45 R17 przód i 245/45 R17 tył, czujniki parkowania, dwustrefowa klimatyzacja, drewniane elementy wykończenia wnętrza, elektryczna regulacja foteli przednich, kierownicy oraz składane i podgrzewane lusterka, filtr przeciwpyłkowy, przednie fotele podgrzewane i chłodzone, konstrukcja przednich siedzeń zmniejszająca urazy szyi i głowy w przypadku kolizji (WIL), światła przeciwmgielne, lampy przednie bi-ksenonowe ze spryskiwaczami oraz system AFS doświetlenia podczas jazdy w zakrętach, lusterko wewnętrzne wsteczne oraz lusterka zewnętrzne fotochromatyczne, pamięć ustawienia fotela kierowcy, kierownicy i lusterek, pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia foteli przednich i tylnych zewnętrznych, podłokietnik przedni oraz tylny z dodatkowym schowkiem, podświetlane nakładki progowe, przyciemniane szyby, elektrycznie sterowana roleta szyby tylnej, skórzana kierownica z panelem sterującym audio oraz skórzana gałka dźwigni zmiany biegów, skórzana tapicerka siedzeń, inteligentny kluczyk, radio CD/MP3 z 13 głośnikami, system oświetlenia wnętrza ułatwiający wsiadanie do pojazdu, szyby elektrycznie sterowane z przodu i z tyłu, tempomat oraz system zarządzania dynamiką pojazdu (VDIM), wspomaganie kierownicy uzależnione od prędkości jazdy (EPS), przednie wycieraczki z czujnikami deszczu, zaczepy do mocowania fotelika dziecięcego w systemie ISOFIX, zegary typu Optitron, zmieniarka CD (6 płyt), światła tylne oraz światła ''stop'' z diodami elektroluminescencyjnymi (LED).

Cena: 168.180zł [wersja testowana]

AUTOR (Tekst): Artur Ławnik
(Zdjęcia): Andrzej Mieleszczuk oraz Artur Ławnik


(!Wszelkie prawa do publikacji bez uzgodnienia z Auto Testy zastrzeżone!)

Podziękowania:

Właścicielom zajazdu "Uroczysko Zaborek" za udostępnienie terenu do sesji zdjęciowej.

Michałowi W. za pomoc w realizacji tego artykułu.

Galeria

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej