Śledź nas na:     

Marka:
Wróć


Nadszedł czas weekendowych wypadów za miasto i do takich wyjazdów przydałby się odpowiedni samochód. Chciałbym zaproponować Państwu, luksusowego SUV'a marki Lexus, a mianowicie model RX 350 z widlastą V6 pod maską. Czas zacząć moją przygodę z Lexusem.

Opis

Typowy SUV
Prezentowany model Lexusa jest typowym przedstawicielem samochodu klasy SUV. Duży prześwit, ogromnej wielkości koła, spore światła to charakterystyczne elementy nadwozia modelu RX. Jego bryła mimo, że jest ogromna i może budzić postrach wśród innych użytkowników drogi, jest jednocześnie ładna i może się podobać. Po prostu RX, jak przystało na markę Lexus, jest autem zapewniającym prestiż dla jego właściciela.

Luksus i komfort
Lexus RX to typowy samochód należący do klasy SUV. Zapewnia bardzo dużo miejsca wszystkim pasażerom. Z przodu mamy dwa komfortowe fotele, podobnie jest z tyłu, gdzie wygodnie usiądzie nawet trójka dorosłych osób. Grzechem byłoby narzekać na jakikolwiek brak przestrzeni na nogi, czy nad głowami. Bez żadnych problemów, zapakujemy wszystkie nasze walizki do 439 litrowego bagażnika o całkowicie płaskiej podłodze. Niestety, wysoki próg załadunkowy, może przeszkadzać podczas pakowania cięższych walizek.
Deskę rozdzielczą zaprojektowano z dużym polotem. Na samej górze umiejscowiono sporych rozmiarów ekran, obsługujący komputer pokładowy, radio, nawigacje, pokazuje obraz z kamery zamontowanej z tyłu. Niżej znajduje się centrum dowodzenia pozostałymi funkcjami m.in. klimatyzacją. Wszystko jest bardzo proste w obsłudze i nie powinno sprawiać nikomu problemów. Podobnie ma się sytuacja z zegarami skonstruowanymi w systemie Optirion, który poprawia ich widoczność niezależnie czy to dzień, czy noc. Zegary w Lexusie RX znajdują się w trzech oddzielnych tulejach, które nawiązują do samochodów sportowych. Jak już, wspomniałem są czytelne i miło dla oka podświetlone. Podróżowanie Lexusem RX umila jeden z lepszych na rynku systemów audio, sygnowanym nazwą Mark Levinson. Muzyka płynąca z jego głośników jest prawdziwą gratką dla melomanów, który słuchają ulubionej muzyki podczas jazdy samochodem.
Przejdźmy do jakości wykorzystanych materiałów w RX 350. Jak przystało na auto luksusowe, materiały są najwyższej jakości. Skórzana tapicerka jest bardzo miła w dotyku i łatwa w utrzymaniu czystości. Podobnie ma się sytuacja z plastikami, które nie budzą żadnych zastrzeżeń.
Ogólnie mówiąc, wnętrze RX-a oferuje bardzo dużo przestrzeni dla czwórki lub piątki dorosłych pasażerów, a bagażnik pomieści ich wszystkie bagaże.

Duża moc, duże spalanie
Potężny SUV powinien posiadać pod maską mocną, benzynową jednostkę napędową. Nie inaczej jest w przypadku prezentowanego dziś RX-a, który posiada widlastą V6 o pojemności 3.5 litrach i niebagatelnej mocy 276KM. Dzięki tak dużej mocy, ważący 1835kg RX, pierwszą setkę uzyskuje po niespełna 8 sekundach (dokładnie 7.6 sekund) od startu i ochoczo przyśpiesza do osiągnięcia prędkości maksymalnej, ograniczonej elektronicznie na wartości 200km/h. Silnik został połączony z pięciobiegową, automatyczną skrzynią także z możliwością sekwencyjnej zmiany biegów. Do jej pracy nie można mieć większych zarzutów, choć jest małe ale... W trybie sekwencyjnym kierowca nie ma pełnej władzy nad procesem zmieniania biegów. Ingerencja komputera jest bardzo duża i czasami mocno denerwująca. Lexus RX 350 daje nam do dyspozycji spory moment obrotowy wynoszący równe 342Nm, uzyskiwany przy 4700obr./min. Połączenie dużej mocy z momentem obrotowym, powoduje wciskanie w fotele w każdej sytuacji, kiedy kierowca postanowi szybko przyśpieszyć. Po prostu RX katapultuje niczym z procy, zostawiając inne pojazdy daleko w tyle. Niesamowite uczucie, od którego szybko można się uzależnić!
Przejdźmy teraz do zawieszenia w prezentowanym modelu. A jest o czym pisać, ponieważ wyposażony jest w pneumatyczną regulację wysokości nadwozia. Pierwszym położeniem jest tak zwane neutralne, oznaczone literką "N". Samochód ma standardowy prześwit nadwozia, a jego charakterystyka zapewnia komfort podróży dla pasażerów. Jeżdżąc na tak ustawionym zawieszeniu, zauważalne są przechyły nadwozia zwłaszcza podczas szybszej jazdy po zakrętach. Kolejną pozycją jest "LO", czyli obniżenie i usztywnienie całego nadwozia. Dzięki temu przy większych prędkościach samochód niczym przyklejony do drogi pokonuje wyznaczoną przez nas drogę. Ostatnią możliwością jest podwyższenie całego nadwozia umożliwiające jazdę po mniej znanych terenach. Dzięki tylu możliwościom ustawień, Lexus RX350 staję się bardzo uniwersalnym samochodem, zapewniającym komfort pasażerom i pewne prowadzenie dla kierowcy.
Jak to bywa z samochodami wyposażonymi w potężne silniki, spalanie nie należy do najmniejszych. Nie inaczej jest z testowanym RX-em. W mieście potrafi pochłonąć ponad 16 litrów 98-oktanowej benzyny bezołowiowej. W trasie spalanie spada do około 9.2 litrów, zaś podczas całego testu, uzyskałem średnie zużycie w granicach 12.5 litrów na każde 100 kilometrów. No, cóż czymś trzeba nakarmić prawie 300 konną jednostkę napędową.

Prawie ideał...
Jaki powinien być idealny SUV? Moim zdaniem powinien zapewniać przestrzeń i komfort dla wszystkich pasażerów, zabrać dużo bagażu oraz zapewniać pewne prowadzenie dla kierowcy w każdych warunkach drogowych. I właśnie taki jest prezentowany dziś Lexus RX 350. Niestety, do tanich nie należy, aby stać się jego posiadaczem musimy najpierw wyłożyć aż 257.570 złotych. Jednak ten samochód jest wart każdej ceny! Mogę bez wątpienia powiedzieć, że miałem właśnie do czynienia, z prawie idealnym samochodem!

Plusy
+ Bogate wyposażenie
+ Dobrej jakości materiały
+ Dynamiczny silnik
+ Rewelacyjny system audio

Minusy
- Cena

Dane techniczne

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 3456 benzynowa V6
Moc: 276KM przy 6200obr./min
Moment obr.: 342Nm przy 4700obr./min
Skrzynia biegów: 5- biegowa automatyczna-sekwencyjna
Napęd: 4x4
0-100km/h: 7.8 sek.
Vmaks: 200 km/h
Zużycie paliwa: 15.7/8.5/11.2 [16.3/9.2/12.5 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 72 litrów
Teoretyczny zasięg: 576 kilometrów
Wymiary: 4740/1845/1675 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1835kg
Ładowność: 545kg
Pojemność bagażnika: 439 l
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 5/5

Wyposażenie: wersja Prestige

Cena: 252.800zł. [wersja Prestige] 257.570zł. [wersja testowana]

AUTOR (Tekst+Zdjęcia): Artur Ławnik

Serdeczne podziękowania dla Ani za pomoc w realizacji sesji zdjęciowej


Galeria

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej