Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

Lexus CT200h jest kolejnym w historii Lexusem, w którym zrezygnowano z napędu na tylną oś i zastosowano przeniesienie momentu obrotowego na przednie koła. Kolejną nowością jest fakt przynależności tego auta do klasy kompakt, co niektórych mocno zaskoczyło! Zapraszam do artykułu.
    

Opis

Drobny lifting

Auto dostępne jest już od 4 lat, zaś w ubiegłym roku projektanci poddali je delikatnemu face liftingowi. Polegał on w zasadzie tylko na przeprojektowaniu przedniego pasa wraz ze zderzakiem. Reszta pozostała bez większych zmian.        

Prestiż

Jak to w kompaktach zazwyczaj bywa, wnętrze Lexusa CT zapewnia teoretycznie 5 miejsc, choć w rzeczywistości najwygodniej będą nim podróżować cztery dorosłe osoby.

Z przodu pasażerowie znajdą wystarczającą ilość miejsca na nogi oraz nad głowami. Nikt nie powinien narzekać na dyskomfort podczas nawet długich podróży. Gorzej jest z tyłu, gdzie miejsca wystarczy tylko dla dwójki niezbyt wysokich pasażerów.

Będziemy również musieli przeprowadzić selekcję bagaży, aby zapakować tylko najpotrzebniejsze rzeczy. Powodem jest jedynie  345-litrowy bagażnik. Na szczęście jego płaska i niski próg załadunkowy zapewniają, że wykorzystanie dostępnego miejsca będzie stosunkowo proste.

Deska rozdzielcza Lexusa nawiązuje do linii, które rozpoczął model RX. Zegary usytuowane są w jednym ciągu na elektronicznym wyświetlaczu naprzeciw kierowcy. Ich czytelność jest rewelacyjna, a do tego są bardzo mile podświetlone na kojący biały kolor. Po zmianie trybu jazdy na "sport" biel podświetlenia zmienia się w iście krwistą czerwień sugerując kierowcy, że nie powinien już być aż tak spokojny, jak jeszcze przed chwilą.

Konsolę środkową zaprojektowano dynamicznie. 7-calowy ekran, już nie dotykowy, znajduje się na samej górze deski rozdzielczej i jest automatycznie otwierany w momencie uruchomienia silnika. Niżej znajdują się przyciski i mini wyświetlacz obsługujący dwustrefową klimatyzację. Natomiast między fotelami umiejscowiono sporych rozmiarów tunel, w którym znalazło się centrum dowodzenia komputerem. Wszystko obsługujemy intuicyjnie za pomocą dżojstika. Na tunelu znalazło się również miejsce dla radia i lewarka skrzyni biegów.

Hybryda pełną parą

Pod maską znajduje się hybrydowa jednostka napędowa, czyli połączenie silnika benzynowego i elektrycznego. „Benzyniak” o pojemności 1,8 generuje moc 98 KM, natomiast jednostka elektryczna 80 KM. Sumaryczna moc obu silników oscyluje w granicach 136 KM, co pozwala na rozpędzenie do pierwszych 100 km/h w 10,4 sekundy. Prędkość maksymalna małego Lexusa wynosi równe 180 km/h.

Układ kierowniczy nastawiony jest na lekkość i precyzję manewrowania. Kierowca ma zawsze pewność panowania na autem i bezpiecznego prowadzenia.

Lexus CT200h może pochwalić się bardzo przyzwoitym apetytem na paliwo. Średnio podczas całego testu spalał zaledwie 5,5 l. W mieście zużywał tylko 5,8, natomiast w trasie zaledwie 5,5 l.

Elastyczność dostępna jest w całym zakresie obrotów. Zawdzięczamy to elektrycznej jednostce, wspomagającej spalinową od zerowych obrotów i dysponującej momentem obrotowym o wartości 207 Nm. Benzynowy, wolnossący silnik swój maksymalny moment obrotowy 142 Nm osiąga dopiero przy 4000 obr./min.

Podsumowując:     

Najmniejszy Lexus wcale nie oznacza najmniej prestiżu. Mimo, że to typowy kompakt, potrafi zaskoczyć pozytywnie nie tylko wyglądem ale również luksusem i całkiem niezłymi osiągami. Jest to idealny samochód dla osób, które chcą rozpocząć przygodę z japońską marką i posiadać prawdziwą hybrydę w luksusowym wydaniu.

Dane techniczne

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 1798 ccm benzynowy, elektryczny 650V
Moc: 98 KM przy 5200 obr./min, elektryczny 60 kW-80 KM
Moment obr.: 142 Nm przy 4000 obr./min, elektryczny 207 Nm
Skrzynia biegów: bezstopniowa, automatyczna CVT
Napęd: przedni
0-100km/h: 10,3 s
Vmaks: 180 km/h
Pojemność baku: 45 litrów
Zużycie paliwa: 5,8/5,5/5,5 (miasto/trasa/średnio)
Zasięg: 775 kilometrów
Wymiary: 4320/1765/1430 (długość/szerokość/wysokość) (w milimetrach)
Waga: 1370 kg
Ładowność: 420 kg
Pojemność bagażnika: 345 l
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 5/5
Emisja CO2 : 89 g/km
Gwarancja mechaniczna: 3 lata lub 100 tys. km
Okresy między przeglądowe co: 15 tys km
Opony: 215/45 R17
Wersja wyposażeniowa: Prestige
Cena wersji podstawowej: 159 900 PLN
Cena wersji testowanej: 176 400 PLN

AUTOR (Tekst+fot.): Artur Ławnik

 

Galeria

fot. Artur Ławnik

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej