Śledź nas na:     

Marka:

 

 

Według informacji, do których dotarł japoński magazyn Best Car, przygotowywana przez Lexusa wyczynowa wersja flagowego coupe, Lexusa LC F, będzie wyposażona  w czterolitrowy silnik V8 twin turbo i zostanie zaprezentowana na początku 2019 roku.

 

To, że Lexus wprowadzi na rynek wyczynową wersję modelu LC, jest dla osób z branży nie tylko oczywiste, ale pewne – w lutym tego roku koncern zarejestrował w europejskim urzędzie patentowym znak towarowy LC F.

 

 

Ale jaki silnik zapewni Lexusowi LC F podwyższone osiągi, skoro jednostka, która napędza wyczynowe modele RC F i GS F – pięciolitrowy, wolnossący silnik V8 o mocy 477,5 KM i maksymalnym momencie obrotowym 540 Nm – jest również instalowana w standardowym Lexusie LC 500?

 

Według źródeł amerykańskiego magazynu Car and Driver, nowy silnik wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa wykorzystuje połączone pod kątem 90 stopni dwa bloki pochodzące z dwulitrowych, turbodoładowanych, czterocylindrowych silników 8AR-FTS, montowanych np. w modelach RC 200t czy GS 200t. Jak dowiedzieli się dziennikarze Best Car, dzięki zastosowaniu dwóch turbosprężarek jednostka będzie miała moc około 600 KM i maksymalny moment obrotowy rzędu 70 kGm, czyli niemal 700 Nm. Z silnikiem będzie współpracować skonstruowana dla Lexusa LC 500 dziesięciostopniowa przekładnia automatyczna o czasach przełączania biegów porównywalnych ze skrzyniami dwusprzęgłowymi.

 

 

Tak wyposażony Lexus LC F będzie groźnym rywalem dla turbodoładowanych samochodów wyścigowych, takich jak np. Nissan GT-R NISMO.

 

Japoński magazyn podaje, że premiera Lexusa LC F ma nastąpić w 2019 roku. Ponieważ tradycyjnie Lexus prezentował wszystkie dotychczasowe modele F (IS F, LFA, RC F, GS F) na styczniowym North American International Auto Show w Detroit, najprawdopodobniej nowe auto zobaczymy już za 18 miesięcy.

 

Źródło: ComplexPR

Najczęściej odwiedzane filmy

Najczęściej odwiedzane testy


 

Pod koniec lutego polski oddział japońskiej marki Mitsubishi obchodził 20-lecie istnienia w naszym kraju. Z tej okazji przedstawiono dwoje nowych ambasadorów swojej marki. Pierwszym została Anna Cieślak, która zasiadła za kierownicą modelu ASX. Brzydszą płeć reprezentuje natomiast Maciej Stuhr, który użytkować będzie najnowszy model Outlandera w odmianie PHEV. I właśnie najnowsza, trzecia generacja tego modelu gościła w styczniu w naszej redakcji. Co prawda w zwykłej odmianie benzynowej, ale moim zdaniem równie interesującej, co hybryda. Zapraszam do lektury.

 

Czytaj więcej


Samochody ekologiczne stają się coraz częstszym widokiem na naszych drogach. Jedną z przedstawicielek tego segmentu jest niepozorna z wyglądu Honda Civic Hybrid, która dysponuje pod maską niewielkim silnikiem benzynowym wspomaganym przez jednostkę elektryczną. Dzięki temu, zużycie paliwa jest mniejsze, a przede wszystkim emisja dwutlenku węgla do atmosfery wynosi zaledwie 109 g/km.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej

Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej