Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

 

Według informacji, do których dotarł japoński magazyn Best Car, przygotowywana przez Lexusa wyczynowa wersja flagowego coupe, Lexusa LC F, będzie wyposażona  w czterolitrowy silnik V8 twin turbo i zostanie zaprezentowana na początku 2019 roku.

 

To, że Lexus wprowadzi na rynek wyczynową wersję modelu LC, jest dla osób z branży nie tylko oczywiste, ale pewne – w lutym tego roku koncern zarejestrował w europejskim urzędzie patentowym znak towarowy LC F.

 

 

Ale jaki silnik zapewni Lexusowi LC F podwyższone osiągi, skoro jednostka, która napędza wyczynowe modele RC F i GS F – pięciolitrowy, wolnossący silnik V8 o mocy 477,5 KM i maksymalnym momencie obrotowym 540 Nm – jest również instalowana w standardowym Lexusie LC 500?

 

Według źródeł amerykańskiego magazynu Car and Driver, nowy silnik wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa wykorzystuje połączone pod kątem 90 stopni dwa bloki pochodzące z dwulitrowych, turbodoładowanych, czterocylindrowych silników 8AR-FTS, montowanych np. w modelach RC 200t czy GS 200t. Jak dowiedzieli się dziennikarze Best Car, dzięki zastosowaniu dwóch turbosprężarek jednostka będzie miała moc około 600 KM i maksymalny moment obrotowy rzędu 70 kGm, czyli niemal 700 Nm. Z silnikiem będzie współpracować skonstruowana dla Lexusa LC 500 dziesięciostopniowa przekładnia automatyczna o czasach przełączania biegów porównywalnych ze skrzyniami dwusprzęgłowymi.

 

 

Tak wyposażony Lexus LC F będzie groźnym rywalem dla turbodoładowanych samochodów wyścigowych, takich jak np. Nissan GT-R NISMO.

 

Japoński magazyn podaje, że premiera Lexusa LC F ma nastąpić w 2019 roku. Ponieważ tradycyjnie Lexus prezentował wszystkie dotychczasowe modele F (IS F, LFA, RC F, GS F) na styczniowym North American International Auto Show w Detroit, najprawdopodobniej nowe auto zobaczymy już za 18 miesięcy.

 

Źródło: ComplexPR

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy


Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

 

Pod koniec lutego polski oddział japońskiej marki Mitsubishi obchodził 20-lecie istnienia w naszym kraju. Z tej okazji przedstawiono dwoje nowych ambasadorów swojej marki. Pierwszym została Anna Cieślak, która zasiadła za kierownicą modelu ASX. Brzydszą płeć reprezentuje natomiast Maciej Stuhr, który użytkować będzie najnowszy model Outlandera w odmianie PHEV. I właśnie najnowsza, trzecia generacja tego modelu gościła w styczniu w naszej redakcji. Co prawda w zwykłej odmianie benzynowej, ale moim zdaniem równie interesującej, co hybryda. Zapraszam do lektury.

 

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej

Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej