Śledź nas na:     

Marka:

 

 

Seryjne wyczynowe samochody Lexusa, modele GS F i RC F,  wyposażone są w napędzające tylne koła potężne, wolnossące silniki V8 o mocy 477 KM, zapewniające przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie rzędu 4,5 sekundy. Jednak moc i moment obrotowy to nie wszystko – aby można było je dobrze wykorzystać, auto musi dobrze trzymać się nawierzchni.

 


Wyczynowe Lexusy GS F i RC F różnią się od standardowych modeli GS i RC nie tylko napędem. Zastosowano w nich również inne zawieszenia, mechanizm różnicowy i hamulce. Niezależne, wielowahaczowe zawieszenie wykorzystuje kute elementy ze stopów aluminium, dzięki czemu zmniejszono masę nieresorowaną. Zastosowano w nim system Adaptive Variable Suspension, z 30-stopniową precyzją automatycznie dostosowujący sztywność zawieszenia do sytuacji. Pozwala to zminimalizować przechyły podczas zakrętów i ograniczyć nurkowanie przy hamowaniu, a jednocześnie zapewnić dobre tłumienie nierówności. W zależności od zamiarów kierowca może również wpływać na ogólną charakterystykę zawieszenia, wybierając odpowiedni tryb jazdy.

 

 

Aby zagwarantować skuteczne hamowanie przy dynamicznej jeździe, Lexus wyposażył modele serii F w hamulce renomowanej firmy Brembo ze specjalnymi klockami o zwiększonym tarciu. Odpowiednia wielkość i wentylowanie tarcz przeciwdziałają przegrzewaniu się hamulców, które pogarszałoby skuteczność hamowania. W hamulcach przednich kół sześciotłoczkowe, monoblokowe zaciski współpracują z wentylowanymi tarczami o średnicy 14,9 cala, zaś z tyłu zastosowano zaciski czterotłoczkowe i tarcze o średnicy 13,5 cala. Warto zauważyć, że standardowy Lexus GS został wprowadzony na rynek z kołami o 15-calowych obręczach, a tu taką średnicę mają same tarcze.

 

 

Specjalnie dla aut serii F Lexus zaprojektował aktywny mechanizm różnicowy TVD (Torque Vectoring Differential) o elektronicznie rozdzielanym rozdziale momentu obrotowego. Wykorzystuje on elektryczne sprzęgła wielopłytkowe, które, sterowane przez komputer analizujący sytuację 1000 razy na sekundę, pozwalają np. w zakręcie zwiększyć moc przekazywaną na zewnętrzne koło i w ten sposób uzyskać lepszą sterowność. Co istotne, w przeciwieństwie do zaawansowanych mechanizmów różnicowych o ograniczonym uślizgu (LSD), TVD nie reaguje na już zaistniałą sytuację, a działa z wyprzedzeniem. Podobnie jak w przypadku zawieszenia, kierowca może również wybrać tryb pracy TVD – normalny, slalomowy lub przeznaczony do jazdy zawodniczej na torze tryb Track.

 

 

Wszystko to powoduje, że posiadacz coupé Lexus RC F lub sedana Lexus GS F może na co dzień korzystać z komfortu, jaki dają te luksusowe auta, a jeśli nabierze chęci na ostrą jazdę – dostarczą mu one wyjątkowych, sportowych wrażeń.

 

 

Źródło: Lexus

 

Najczęściej odwiedzane filmy

Najczęściej odwiedzane testy


 

Pod koniec lutego polski oddział japońskiej marki Mitsubishi obchodził 20-lecie istnienia w naszym kraju. Z tej okazji przedstawiono dwoje nowych ambasadorów swojej marki. Pierwszym została Anna Cieślak, która zasiadła za kierownicą modelu ASX. Brzydszą płeć reprezentuje natomiast Maciej Stuhr, który użytkować będzie najnowszy model Outlandera w odmianie PHEV. I właśnie najnowsza, trzecia generacja tego modelu gościła w styczniu w naszej redakcji. Co prawda w zwykłej odmianie benzynowej, ale moim zdaniem równie interesującej, co hybryda. Zapraszam do lektury.

 

Czytaj więcej


Samochody ekologiczne stają się coraz częstszym widokiem na naszych drogach. Jedną z przedstawicielek tego segmentu jest niepozorna z wyglądu Honda Civic Hybrid, która dysponuje pod maską niewielkim silnikiem benzynowym wspomaganym przez jednostkę elektryczną. Dzięki temu, zużycie paliwa jest mniejsze, a przede wszystkim emisja dwutlenku węgla do atmosfery wynosi zaledwie 109 g/km.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej

Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej