Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

 

Seryjne wyczynowe samochody Lexusa, modele GS F i RC F,  wyposażone są w napędzające tylne koła potężne, wolnossące silniki V8 o mocy 477 KM, zapewniające przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie rzędu 4,5 sekundy. Jednak moc i moment obrotowy to nie wszystko – aby można było je dobrze wykorzystać, auto musi dobrze trzymać się nawierzchni.

 


Wyczynowe Lexusy GS F i RC F różnią się od standardowych modeli GS i RC nie tylko napędem. Zastosowano w nich również inne zawieszenia, mechanizm różnicowy i hamulce. Niezależne, wielowahaczowe zawieszenie wykorzystuje kute elementy ze stopów aluminium, dzięki czemu zmniejszono masę nieresorowaną. Zastosowano w nim system Adaptive Variable Suspension, z 30-stopniową precyzją automatycznie dostosowujący sztywność zawieszenia do sytuacji. Pozwala to zminimalizować przechyły podczas zakrętów i ograniczyć nurkowanie przy hamowaniu, a jednocześnie zapewnić dobre tłumienie nierówności. W zależności od zamiarów kierowca może również wpływać na ogólną charakterystykę zawieszenia, wybierając odpowiedni tryb jazdy.

 

 

Aby zagwarantować skuteczne hamowanie przy dynamicznej jeździe, Lexus wyposażył modele serii F w hamulce renomowanej firmy Brembo ze specjalnymi klockami o zwiększonym tarciu. Odpowiednia wielkość i wentylowanie tarcz przeciwdziałają przegrzewaniu się hamulców, które pogarszałoby skuteczność hamowania. W hamulcach przednich kół sześciotłoczkowe, monoblokowe zaciski współpracują z wentylowanymi tarczami o średnicy 14,9 cala, zaś z tyłu zastosowano zaciski czterotłoczkowe i tarcze o średnicy 13,5 cala. Warto zauważyć, że standardowy Lexus GS został wprowadzony na rynek z kołami o 15-calowych obręczach, a tu taką średnicę mają same tarcze.

 

 

Specjalnie dla aut serii F Lexus zaprojektował aktywny mechanizm różnicowy TVD (Torque Vectoring Differential) o elektronicznie rozdzielanym rozdziale momentu obrotowego. Wykorzystuje on elektryczne sprzęgła wielopłytkowe, które, sterowane przez komputer analizujący sytuację 1000 razy na sekundę, pozwalają np. w zakręcie zwiększyć moc przekazywaną na zewnętrzne koło i w ten sposób uzyskać lepszą sterowność. Co istotne, w przeciwieństwie do zaawansowanych mechanizmów różnicowych o ograniczonym uślizgu (LSD), TVD nie reaguje na już zaistniałą sytuację, a działa z wyprzedzeniem. Podobnie jak w przypadku zawieszenia, kierowca może również wybrać tryb pracy TVD – normalny, slalomowy lub przeznaczony do jazdy zawodniczej na torze tryb Track.

 

 

Wszystko to powoduje, że posiadacz coupé Lexus RC F lub sedana Lexus GS F może na co dzień korzystać z komfortu, jaki dają te luksusowe auta, a jeśli nabierze chęci na ostrą jazdę – dostarczą mu one wyjątkowych, sportowych wrażeń.

 

 

Źródło: Lexus

 

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej