Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Odmłodzona rodzina RX wzbogaciła się obecnie o całkowicie nową wersję wyposażenia F SPORT, jeszcze dobitniej podkreślającą wrodzoną dynamikę i sportowy charakter tego crossovera ze znaczkiem Lexusa.

Wersje F SPORT nowego RX są natychmiast rozpoznawalne po bardziej agresywnej, specyficznej dla tego modelu stylistyce przodu. W głęboko wyprofilowany przedni zderzak o bardziej pionowym zarysie wkomponowany jest dolny, masywniejszy fragment osłony chłodnicy o charakterystycznym dla rodziny Lexusów wciętym zarysie.

Integralnym elementem zderzaka jest pełnowymiarowy spojler, poprawiający stateczność przy dużych prędkościach jazdy. Profilowane zagłębienia na krańcach zderzaka stanowią oprawę dla głęboko osadzonych świateł przeciwmgielnych. Zarówno górny, jak i dolny fragment osłony chłodnicy ma specyficzny dla wersji F SPORT, siatkowy wzór o sportowym charakterze.

Z boku, wersje F SPORT można rozpoznać po specjalnych, 19-calowych tarczach kół z lekkiego stopu o cieniowanym wykończeniu powierzchni, oraz po znaczku na przednim błotniku.

Wersja F SPORT dostępna jest w siedmiu kolorach nadwozia, z których dwa są nowością dla modelu RX: srebrny Satin Silver (nowy), czerwony Burgundy Red (nowy), niebieski Midnight Blue (nowy), biały White Pearl, szary Mercury Grey, czarny zwykły oraz czarny Starlight Black.

Specjalne wykończenie kabiny F SPORT wyróżnia się charakterystycznym wyłącznie dla tej wersji połączeniem czerni i jasnej szarości. Tapicerka wykonana jest z czarnej, gładkiej skóry z jasnoszarymi perforacjami i kontrastowymi przeszyciami. Stalowo-szare akcenty wykończeniowe oraz czarna podsufitka nadają wnętrzu charakter kokpitu i sprzyjają koncentracji kierowcy.

Przyjemne w dotyku i sportowe w charakterze gałka dźwigni skrzyni biegów oraz kierownica pokryte są perforowaną skórą. Kierownicę dodatkowo przyozdabia znaczek F SPORT, zaś ażurowe pedały ze stopu aluminium odzwierciedlają osiągi nowego modelu RX 450h w wersji F SPORT.

Wersje F SPORT wyposażone są w układ przeciwdziałający oscylacjom poprzecznym, który amortyzuje i ogranicza do minimum drgania nadwozia, zapewniając bardziej bezpośrednie wyczucie kierownicy i przyczyniając się do zwiększenia komfortu jazdy.

W miejsce tradycyjnego sztywnego mocowania, lewa i prawa kolumna przedniego zawieszenia oraz lewa i prawa strona dolnego płata tylnego połączone są elementami tłumiącymi drgania.

Zbudowane w podobny sposób jak typowe jednorurowe amortyzatory w układzie zawieszenia, przednie i tylne elementy tłumiące mają charakterystykę dostosowaną do różnych sztywności nadwozia, poziomu hałaśliwości i drgań własnych otaczających elementów, by w optymalny sposób amortyzować ruchy skrętne, zginanie oraz delikatne wibracje nadwozia.

Ich zainstalowanie pozwala ograniczyć drgania podłogi w szerokim zakresie częstotliwości, zminimalizować odkształcenia nadwozia dzięki ograniczeniu przemieszczeń kolumn zawieszenia, a nawet obniżyć poziom białych szumów w układzie audio.

Nawet niewielkie drgania objawiają się w postaci pewnego dyskomfortu przy skręcaniu kół, a także drobnych zakłóceń ruchu samochodu podczas przyspieszania w linii prostej. Ich wyeliminowanie wnosi do segmentu modeli SUV klasy premium nowy wymiar precyzji prowadzenia, manewrowości i komfortu podróżowania.

6-stopniowa automatyczna skrzynia biegów ze zróżnicowanymi trybami pracy i sterowaniem wychylnymi przełącznikami w kierownicy ( ) 6-stopniowa automatyczna skrzynia biegów w modelu RX 350 F SPORT jest dodatkowo sterowana wychylnymi przełącznikami w kierownicy. Z przełączników tych można korzystać nawet w zakresie D, co umożliwia szybkie przełączenie na stałą rozpiętość przełożeń, bez konieczności włączania trybu S za pomocą dźwigni.

Wersja F SPORT, uwydatniająca dynamikę i sportowy charakter nowego RX, ma na celu przyciągnięcie nowej grupy klientów. Szacuje się, że jej udział w przyszłej sprzedaży modeli RX sięgnie 30%.

Nowy RX w wersji F SPORT oferowany jest w dwóch wariantach układu napędowego: RX 450h - flagowy model z napędem hybrydowym oraz RX 350 - z 3,5-litrowym silnikiem spalinowym.

Źródło: Lexus

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej