Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

1 listopada, o godzinie 13:30 czasu lokalnego, podczas Salonu Motoryzacyjnego SEMA w Las Vegas Lexus zaprezentuje nowy pakiet sportowy dla Lexusa GS F SPORT.

W skład dostępnego dla wszystkich europejskich wersji modelu GS pakietu F SPORT wchodzi specjalnie zaprojektowany przedni zderzak z powiększonymi bocznymi kratami wlotu powietrza. W połączeniu ze specjalnym, siatkowym wzorem górnej i dolnej osłony chłodnicy nadaje on nowemu GS bardziej agresywny wygląd oraz szerszy i bardziej sportowy profil.

Dyfuzor w zderzaku tylnym został wykończony szarym metalizowanym lakierem, co w przypadku GS 450h F SPORT będzie połączeniem szarego lakieru metalizowanego z chromowaną listwą w dolnej sekcji tego zderzaka. To dodatkowo wzmacnia prezencję auta na drodze.

Wszystkie wersje F SPORT będą wyposażone w tylny spojler oraz w przeznaczone wyłącznie dla nich 19-calowe, oszałamiająco szerokie tarcze kół z lekkiego stopu, o ekskluzywnym, metalicznym wykończeniu w ciemnej tonacji, z przednimi oponami 235/40 R19 i tylnymi o rozmiarze 265/35 R19. Szersze koła nie tylko przydają sportowego wyglądu, ale również przyczyniają się do uzyskania zwiększonej przyczepności do podłoża.

We wnętrzu znajdziemy jednolitą tapicerkę drzwi i siedzeń – dostępną również w specjalnej wersji granatowej Garnet z aluminiowymi elementami ozdobnymi, 16-punktowo regulowane elektrycznie przednie fotele F SPORT, czarną podsufitkę i czarne nakładki słupków nadwozia, kierownicę i gałkę dźwigni skrzyni biegów wykończone tłoczoną perforowaną skórą, aluminiowe nakładki na pedały i elementy wykończenia deski rozdzielczej, listwy progowe z czarnym logo oraz znaczek F SPORT na kierownicy.

Pakiet F SPORT obejmuje zmodyfikowane przednie i tylne zawieszenie z elektroniczną modulacją charakterystyki (AVS), co pozwala w maksymalnym stopniu kontrolować ruchy nadwozia i reakcję na układ kierowniczy, przyczyniając się do zwiększenia zwrotności samochodu. Zmieniono parametry przednich i tylnych amortyzatorów, aby umożliwić układowi AVS optymalną kontrolę tłumienia, a zastosowanie oleju o niskiej lepkości pozwoliło obniżyć tarcie i uzyskać większą skuteczność tłumienia. Ponadto tylne amortyzatory zostały bardziej odchylone do tyłu, a dolne tuleje zostały powiększone i usztywnione.
Wszystkie te zmiany przyczyniły się do zminimalizowania przechyłów nadwozia, a w efekcie do poprawy reakcji samochodu na ruchy kierownicy, pozwalając uzyskać większą zwrotność i zapewniając bardziej ekscytujące doznania za kierownicą.
Układ AVS umożliwia kierowcy precyzyjne regulowanie własności jezdnych, dając do wyboru dwa ustawienia charakterystyki tłumienia: normalne - do codziennej, komfortowej jazdy, oraz ''Sport S+'' - zapewniające skuteczniejsze ograniczanie przechyłów nadwozia i precyzyjną reakcję samochodu przy skręcaniu.
W odpowiedzi na sygnały kierowcy, ruchy nadwozia i stan nawierzchni drogi, układ AVS steruje siłą tłumienia amortyzatorów, automatycznie dostosowując do nich działanie zawieszenia każdego z czterech kół niezależnie i realizując szeroki zakres funkcji sterujących własnościami jezdnymi.
W trybie ''Sport S+'' następuje samoczynne zwiększanie różnicy siły tłumienia pomiędzy amortyzatorami przy kołach poruszających się po wewnętrznej i zewnętrznej stronie zakrętu, by skuteczniej przeciwdziałać bocznym przechyłom nadwozia. Równocześnie przekładnia kierownicza o zmiennym przełożeniu (VGRS) samoczynnie zmniejsza swoje przełożenie o około 10% i jednocześnie wzrasta o około 4% wytwarzany przez układ EPS moment wspomagający w układzie kierowniczym. Działania te przyczyniają się do zminimalizowania przechyłów nadwozia, wyostrzenia charakterystyki prowadzenia oraz optymalizacji wyczucia kierownicy, zapewniając najwyższy poziom doznań podczas prowadzenia sportowej limuzyny.

GS nowej generacji wyposażony jest w przełącznik trybu jazdy, dając kierowcy możliwość wyboru pomiędzy ustawieniami ECO, NORMAL SPORT S i SPORT S+, a tym samym pozwalając do maksimum wykorzystać możliwości samochodu w zakresie oszczędnej albo dynamicznej jazdy. W trybie ECO, moc chwilowa silnika, stopień otwarcia przepustnicy i dobór biegu są automatycznie regulowane w taki sposób, by w każdych warunkach jazdy ograniczyć do minimum zużycie paliwa. Równocześnie odpowiednio regulowana jest temperatura i intensywność nawiewu w układzie klimatyzacji oraz działanie podgrzewania foteli, przyczyniając się do dalszej redukcji zapotrzebowania na paliwo.
W trybie SPORT S prędkość obrotowa silnika i reakcja przepustnicy są optymalizowane w taki sposób, aby kierowca mógł rozkoszować się bardziej ekscytującą jazdą, pozwalającą do maksimum wykorzystać możliwości zarówno spalinowego, jak i spalinowo-elektrycznego układu napędowego.

Tryb SPORT S+ łączy zwiększone osiągi jednostki napędowej uzyskiwane w trybie SPORT S ze skoordynowanym współdziałaniem nadzorowanych przez zintegrowany układ stabilizacji ruchu pojazdu (VDIM) dodatkowych funkcji, takich jak elektroniczna modulacja charakterystyki zawieszenia (AVS) i elektryczne wspomaganie w układzie kierowniczym (EPS), a w wersjach wyposażonych w system LDH (Lexus Dynamic Handling) - również zmienne przełożenie przekładni kierowniczej (VGRS) i kierowanie kołami tylnej osi (DRS) - by kierowca mógł poczuć dreszczyk wyjątkowej dynamiki podczas sportowej jazdy.

Oprócz standardowych zmian w zawieszeniu, jakie przynosi pakiet F SPORT, model GS 450h w wersji F SPORT może być wyposażony w system Lexus Dynamic Handling (LDH), co czyni go pierwszym na świecie samochodem z napędem hybrydowym i integralnym układem kierowania wszystkimi czterema kołami.
Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom technicznym, system Lexus Dynamic Handling integruje funkcje kierowania kołami tylnej osi (DRS) oraz regulacji przełożenia (VGRS) i elektrycznego wspomagania (EPS) w układzie kierowniczym, co pozwala na koordynację wszystkich aspektów związanych z kierowaniem przednimi i tylnymi kołami oraz zapewnia zwrotność, precyzję i pewność zachowania samochodu na drodze, a przy tym bardziej bezpośrednie reakcje na działania kierowcy.

Na podstawie danych o prędkości pojazdu, kierunku skrętu kół i działaniach kierowcy, system LDH określa optymalny kąt skrętu wszystkich czterech kół. Za pośrednictwem układów VGRS i DRS może on niezależnie zmieniać kąty skrętu kół przednich i tylnych, dzięki temu podczas jazdy po łuku samochód dużo lepiej reaguje na ruchy kierownicą, charakteryzuje się lepszą przyczepnością kół tylnych oraz większą statecznością i zwrotnością.

Układ kierowania kołami tylnej osi (Dynamic Rear Steer - DRS) monitoruje prędkość jazdy, kąt obrotu nadwozia względem osi pionowej, kąt i prędkość obrotu kierownicy oraz przyspieszenia poprzeczne i na tej podstawie określa wymagany kąt skrętu kół tylnych, którego maksymalna wartość wynosi 2 stopnie. Podczas pokonywania zakrętu z prędkością poniżej 80 km/h, przednie i tylne koła skręcane są w większości przypadków w przeciwnych kierunkach. Przy prędkościach powyżej 80 km/h, w określonych warunkach wszystkie koła skręcają w tę samą stronę. W ramach koordynacji działania układów DRS, VGRS i EPS, system Lexus Dynamic Handling w sposób automatyczny dopasowuje ustawienia zmiennej charakterystyki zawieszenia oraz układów bezpieczeństwa czynnego do warunków drogowych, prędkości i stylu jazdy, dając kierowcy poczucie pewności i możliwość pełnego wykorzystania wyjątkowych właściwości jezdnych nowego Lexusa GS.

Wszystkie wersje GS z pakietem F SPORT wyposażone są w potężniejsze, wentylowane przednie tarcze hamulcowe o wymiarach 356 x 30 mm. Po raz pierwszy na świecie zastosowano w nich dwuczęściową konstrukcję, z centralnym bębnem wykonanym ze stopu aluminium w celu obniżenia masy i zminimalizowania odkształceń termicznych.

Źródło: Lexus

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej