Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Lexus LF-Ch - kompaktowy hybrydowy samochód koncepcyjny, którego światowa premiera miała miejsce na salonie frankfurckim 15 września 2009 jest pokazany w Ameryce Północnej - na salonie w Detroit.

LF-Ch oferuje wyjątkowy styl, materiały najwyższej jakości, niską emisję szkodliwych substancji, imponująco niskie zużycie paliwa oraz sportową dynamikę - wszystko to w uniwersalnym pięciodrzwiowym, nowoczesnym nadwoziu.

Bryła nadwozia LF-Ch jest mocna i prosta, z charakterystyczną, agresywnie zarysowaną osłoną chłodnicy ulokowaną ponad silnie wyprofilowanym pełnowymiarowym przednim zderzakiem z chwytami powietrza, przód LF-Ch wyraża idealną harmonię precyzji i mocy. Mocno wyrzeźbione, aerodynamiczne przednie błotniki nasuwają się na zderzak, tworząc głębokie wloty powietrza do chłodzenia przednich hamulców, zaś znamionujący siłę szeroki rozstaw kół dodaje sprawności i stabilności przy dużych prędkościach.
Klinowo wznoszący się muskularny zarys profi lu bocznego przechodzi w agresywnie ściętą linię tyłu, pozwalając bezbłędnie zakwalifikować LF-Ch jako 5-drzwiowego reprezentanta kompaktowej klasy premium. Stromo pochylona szyba czołowa, długa linia dachu i zaczerniony środkowy słupek nadwozia, w połączeniu z niczym niezakłóconą powierzchnią tylnych drzwi, których klamki zostały ukryte w tylnym obramowaniu szyby, nadają 5-drzwiowemu nadwoziu wygląd eleganckiego, dwudrzwiowego sportowego coupe.
Delikatnie zaostrzona tylna krawędź dachu jest nieco wysunięta ponad tylną szybę, tworząc integralny spojler. Uwypuklony zarys drzwi bagażnika współgra z muskularnie ukształtowanymi nadkolami, a całość spinają gładkie powierzchnie zachodzących na boki kloszy tylnych świateł. Precyzyjnie ukształtowane elementy aerodynamiczne w dolnej części zderzaka służą zarówno bardziej płynnemu przepływowi powietrza spod podwozia, jak i zapewniają strumień chłodzący tylne hamulce. Dyskretny niebieski znaczek hybrydowego Lexusa wraz z ostro wyprofilowanymi chromowanymi listwami subtelnie podkreślają elegancki wizerunek LF-Ch. Zaś harmonijny synergizm i współbrzmienie elementów wzorniczych znajduje swoje dalsze odzwierciedlenie w kontraście pomiędzy dynamizmem nasyconego energią żółtego koloru nadwozia, a spokojną i nastrojową niebieską tonacją wnętrza.

Wnętrze koncepcyjnego LF-Ch wyróżnia silnie asymetryczna deska rozdzielcza, której ukierunkowanie na kierowcę dobitnie podkreśla wyjątkowa ergonomia. Lexus odgaduje potrzeby kierowcy: przy uruchamianiu samochodu na ekranie nawigacyjnym pojawia się powitanie, a lampki w podsufitce subtelnie kreują nastrój luksusowego salonu. Szerokie zastosowanie półanilinowej skóry, polerowanego aluminium, drewna oraz ciemnych, miękkich w dotyku materiałów, podkreśla ekskluzywną atmosferę. Subtelna domieszka naturalnych materiałów akcentuje harmonijną kontrastowość deski rozdzielczej, tapicerki drzwi oraz siedzeń, elegancko łącząc nowoczesną technikę i kunsztowne wykończenie.
Siedzenia wzorowane są na wysokiej klasy meblach, z wyeksponowanym metalowym szkieletem, delikatną skórą i szlachetnym czarnym drewnem. Stosownie do wysokich osiągów w pełni hybrydowego układu napędowego LF-Ch, niska i doskonale stabilizowana pozycja kierowcy zdominowana jest przez sportową, pogrubioną kierownicę z integralnymi wychylnymi przełącznikami biegów oraz duże, wysoce czytelne tarcze wskaźników w busolowej oprawie i z unikalnym motywem zdobniczym na wzór łopatek turbiny.
Aby kierowca nie musiał odrywać się od kontrolowania sytuacji na drodze, absorbująca obsługa przełączników i wskaźników została ograniczona do minimum dzięki wprowadzeniu zdalnego sterownika dotykowego, po raz pierwszy zastosowanego w nowym RX 450h.
Jak w każdym Lexusie, również i w LF-Ch naszpikowanie nowoczesną techniką wnętrze zniewala funkcjonalnością, czego przejawem jest między innymi możliwość korzystania przez pasażerów zajmujących tylne miejsca z wygodnego podłączania aparatu iPhone do instalacji pokładowej, w podłokietnikach tylnych siedzeń jest specjalne miejsce na IPod-a, palmtopa czy telefon komórkowy.

Źródło: Lexus

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej