Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Na początku roku 2010 Lexus wprowadził na europejski rynek RX 450h FWD - wersję z napędem na przednią oś: z niespotykanie niską emisją CO2 - 140 g/km przy 299 KM mocy.

Podstawowe różnice w stosunku do RX 450h AWD
- Brak tylnej przekładni napędowej i tylnego silnika elektrycznego
- Niższa o 8 g emisja CO2
- O 65 kg mniejsza masa
- Czas rozpędzania 0-100 km/h dłuższy o 0,4 s (FWD: 8.2s, AWD: 7.8s)
- Natomiast taka sama moc zespołu napędowego (220 kW / 299 KM) (moc zespołu elektrycznego zdeterminowana jest wydajnością akumulatora, która pozostała bez zmian)

Niska emisja CO2: 140 g/km (przy 299 KM i napędzie na przednie koła) wprowadza RX 450h do strefy ''140 g/km'' europejskich taryf podatkowych i wzmacnia pozycję RX 450h jako emitującego najmniej zanieczyszczeń i najbardziej wydajnego modelu crossover w tej klasie.

W roku ubiegłym odbyła się premiera drugiej generacji, w pełni hybrydowej wersji RX - RX450h (rywale dopiero wprowadzają pierwszą generację a ich niepełne hybrydy nie oferują możliwości jazdy z napędem wyłącznie elektrycznym).
Druga generacja RX450h to przede wszystkim możliwość jazdy z napędem wyłącznie elektrycznym (do 40 km/h, na dystansie maks. 3 km), udoskonalony silnik spalinowy (3 prekursorskie rozwiązania Lexusa: cykl Atkinsona, recyrkulacja spalin z ich chłodzeniem, odzyskiwanie ciepła spalin) oraz udoskonalone podzespoły elektryczne (sterownik mocy, przekładnia napędowa, akumulator trakcyjny).
Własności dynamiczne RX 450h, ekskluzywnego modelu crossovera, poprzez udoskonalone przednie i tylne zawieszenie dają jeszcze większy komfort oraz lepsze własności jezdne a maksymalna zwartość bryły nadwozia dała wiodący w klasie, najniższy wskaźnik oporu powietrza : Cx=0,32.
Szczególną wagę konstruktorzy przykładają do bezpieczeństwa : 42% szkieletu nadwozia wykonanego ze stali o podwyższonej wytrzymałości, pozwala uzyskać niską masę przy wysokiej sztywności, we wnętrzu mamy niespotykane w tej klasie 10 poduszek powietrznych z nagradzanymi rozwiązaniami technicznymi, a systemy VDIM oraz ACC / PCS pomagają kierowcy uniknąć kolizji lub zminimalizować jej skutki.

Źródło: Lexus

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej