Prace nad nowym modelem Lexusa IS 250C z nadwoziem typu coupe/kabriolet były prowadzone pod hasłem ''samochód otwarty''. Model IS 250C został wyposażony w, najszybciej na świecie działający, trzyczęściowy dach.
Tak jak w przypadku każdego Lexusa, IS 250C charakteryzuje się bogatym wyposażeniem standardowym, zawierającym największą, w tej klasie pojazdów, liczbę układów bezpieczeństwa czynnego i biernego. Doskonała ergonomia miejsca kierowcy została uzupełniona przez cały szereg nowych cech. Zmodyfikowany zestaw wskaźników zapewnia lepszą czytelność podczas jazdy ze złożonym dachem, a układy klimatyzacji i audio w sposób automatyczny dopasowują się do warunków jazdy - ze złożonym lub rozłożonym dachem. Nowy, lekki, wykonany ze stopu aluminium, składany dach charakteryzuje się najkrótszym na świecie czasem składania i rozkładania. Każda z tych czynności trwa tylko 20 sekund. Mechanizm trzyczęściowego dachu składa się ze szkieletu wykonanego z czterech elementów, 15 silników elektrycznych i 37 czujników, co zapewnia płynne i ciche działanie. Aby rozłożyć lub złożyć dach wystarczy nacisnąć przycisk znajdujący się na desce rozdzielczej. Niebywale cicho pracujący mechanizm wyposażony został w funkcję ''roof brake'', która spowalnia proces rozkładania dachu, kiedy jego krawędź zbliża się do szyby przedniej. Podczas składania lub rozkładania dachu, górna krawędź pokrywy bagażnika wysuwa się poza obrys tylnego zderzaka. Z tego powodu system został wyposażony w czujniki odległości wbudowane w tylny zderzak, których zadaniem jest wykluczenie ryzyka uszkodzenia elementów systemu w czasie działania. Szkła zestawu wskaźników zostały zmienione tak, aby poprawić widoczność podczas jazdy ze złożonym dachem. Wzrósł kontrast oświetlenia LED, a przenikalność szkieł została zmniejszona z 30% na 20%. Zwarta konstrukcja mechanizmu składającego dach pozwoliła na znaczne zwiększenie pojemności bagażnika - pojemność bagażnika należy do największych w klasie, poszerzenie otworu drzwi przednich, łatwy dostęp do foteli tylnych, a także zwiększenie ilości miejsca dla pasażerów podróżujących na tylnych fotelach. Model IS 250C został tak zaprojektowany, aby uzyskując najmniejszy możliwy współczynnik oporu powietrza - 0,29 z rozłożonym dachem - zapewniał minimalne zawirowania powietrza wewnątrz kabiny podczas jazdy z otwartym dachem. Inżynierowie Lexusa skoncentrowali się na uzyskaniu wyjątkowo niewielkich zawirowań powietrza wokół twarzy, barków i nóg podróżnych. Dzięki zwiększeniu sztywności nadwozia, modernizacji zawieszenia i elementów wygłuszających, IS 250C charakteryzuje się prawie takim samym poziomem hałasu i drgań co model IS z nadwoziem typu sedan. Układ klimatyzacji specjalnie dopasowano do potrzeb jazdy ze złożonym dachem. Poprawiono funkcję sterowania temperaturą, która podlega mniejszym wahaniom oraz podniesiono poziom komfortu pasażerów. Prędkość nadmuchu powietrza, temperatura i tryb nawiewu regulowane są w sposób automatyczny. Prędkość nawiewu jest regulowana w zależności od temperatury panującej na zewnątrz pojazdu i prędkości jazdy. Temperatura powietrza dostarczanego do kabiny jest regulowana w zależności od temperatury panującej na zewnątrz pojazdu, poziomu nasłonecznienia i prędkości jazdy. Zarówno standardowy zestaw z 8 głośnikami o mocy 246 W jak i zestaw Mark Levinson Premium Surround System o mocy 365 W wyposażony w 12 głośników zostały wyposażone w korektor, który zapewnia odpowiednią jakość dźwięku bez względu na to czy dach jest złożony czy też rozłożony. Układ napędowy nowego Lexusa IS 250C składa się z bardzo płynnie pracującego, 2,5-litrowego silnika V6 o mocy 153 kW/208 KM oraz 6-stopniowej automatycznej skrzyni biegów wyposażonej w dźwignie sterujące - łopatki - umieszczone za kierownicą. Samochód rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,0 sekund i osiąga prędkość maksymalną 210 km/h. W cyklu mieszanym zużycie paliwa wynosi 9,3 l/100km a emisja CO2 219 g/km.
Jazda samochodem dostarcza sportowych wrażeń. W IS 250C zastosowano zawieszenie podobne do tego w wersji sedan. Zawieszenie przednie tworzą dwa wahacze rozwidlone, natomiast tylne oparte jest o układ wielowahaczowy. Wprowadzono w nich jednak szereg zmian, których celem było poprawienie komfortu jazdy tak, aby pasował on do kabrioletu. Dodatkowo zawieszenie musiało zachować odpowiednią dynamikę pracy bez względu na to, czy dach jest złożony czy rozłożony.
W celu zwiększenia sztywności nadwozia, odporności na zderzenia lub przewrócenia pojazdu oraz ograniczenia drgań układu kierowniczego i możliwości kontrolowania zachowania nadwozia wprowadzono szereg zmian w szkielecie nadwozia IS 250C.
W IS 250C wykorzystano najnowocześniejsze i najbardziej zaawansowane rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa czynnego i biernego dostępnego w tym segmencie samochodów: nowoczesny zintegrowany system zarządzania dynamiką pojazdu (VDIM), układ stabilizacji toru jazdy (VSC) uwzględniający specyfikę nadwozia otwartego i opracowany z myślą o skróceniu drogi hamowania na nawierzchniach o różnej przyczepności. Ponadto nowy kabriolet wyposażony jest w zmodernizowany układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) wyposażony w funkcje przygotowania pasów bezpieczeństwa do zadziałania, wczesnego hamowania oraz hamowania awaryjnego, a także w dwustopniowe czołowe poduszki powietrzne (SRS) z dodatkową dwukomorową poduszką powietrzną pasażera.
Dostępny jest również cały szereg układów wspomagających kierowcę. Należą do nich: przednie i tylne czujniki parkowania, układ ułatwiający parkowanie (Lexus Parking Assist), adaptacyjny układ automatycznej kontroli prędkości jazdy (ACC) i układ monitorujący ciśnienie w ogumieniu.