W trakcie Salonu Motoryzacyjnego w Paryżu, będzie miała miejsce światowa premiera nowego Lexusa IS 250 - trzecią już odmianę tego modelu w wersji kabriolet.
Wystawiony zostanie także koncepcyjny model LF-Xh z napędem hybrydowym, odświeżony IS 220d / IS 250, nowy LS 460 AWD ze stałym napędem na wszystkie koła oraz rodzina napędów hybrydowych Lexus Hybrid Drive.
Jak dotąd, Lexus pozostaje jedyną luksusową marką samochodową dysponującą szeroką ofertą modeli z napędem hybrydowym, z pierwszym na świecie tego typu samochodem w grupie SUV - modelem RX 400h, dynamiczną limuzyną GS 450h oraz bezkonkurencyjnym modelem flagowym LS 600h.
Oprócz aut produkcyjnych Lexus zaprezentuje najnowszy samochód koncepcyjny - LF-Xh
LF-Xh wyróżnia muskularne, silnie wyrzeźbione nadwozie, eleganckie i ukierunkowane na użytkownika wnętrze oraz napędzający wszystkie koła hybrydowy układ napędowy Lexus Hybrid Drive, w którego skład wchodzą potężna jednostka benzynowa V6 oraz wysokiej mocy silniki elektryczne. Ze swą utrzymaną w całości w tonacji czerni wyjątkowo dynamiczną sylwetką, ten fascynujący samochód koncepcyjny łączy w sobie najnowocześniejsze rozwiązania w zakresie ochrony środowiska, wyjątkowe osiągi, niemal bezgłośne funkcjonowanie, niezwykle niskie zużycie paliwa oraz minimalną emisję zanieczyszczeń, tworząc doskonały obraz przyszłej generacji samochodów.
Poza nowościami, Lexus zaprezentuje odświeżone modele z rodziny IS. Odświeżone wnętrze wraz z nadwoziem reprezentują kolejne wcielenie unikalnej myśli wzorniczej Lexusa L-finesse. Modyfikacje zawieszenia, układu kierowniczego, skrzyń biegów oraz łopatkowych przełączników do zmiany biegów przyczyniły się do wyraźnej poprawy własności dynamicznych. Poprawienie aerodynamiki wraz z udoskonaleniem skrzyni biegów pozwoliły obniżyć emisję CO2 o 3%, a w wersji Sport nawet o 8%.
Wprowadzenie jako wyposażenia standardowego wszystkich wersji zintegrowanego układu stabilizacji ruchu pojazdu (VDIM) podkreśla troskę Lexusa o wszelkie aspekty bezpieczeństwa jadących, zaś rozszerzona lista wyposażenia jeszcze dobitniej podkreśla komfort i wygodę luksusowego wnętrza modelu IS.
Poza tym na stoisku Lexusa będzie można podziwiać flagową limuzyne koncernu LS 460 w wersji AWD. W skład układu przeniesienia napędu na obie osie jezdne wchodzą trzy mechanizmy różnicowe, z wysoce kompaktowym międzyosiowym mechanizmem różnicowym o podwyższonym tarciu TORSEN® typu C, w normalnych warunkach rozdzielającym moment napędowy pomiędzy przednie i tylne koła w proporcji 40:60. Błyskawicznie reagując na warunki jazdy, mechanizm różnicowy typu C nieustannie optymalizuje ten podział, zmieniając go w zakresie od 50:50 do 30:70. Dzięki temu przyczepność do nawierzchni, parametry trakcyjne oraz stateczność przy przyspieszaniu na zakrętach podniosły się do poziomów niespotykanych w tej klasie samochodów.
Źródło: Lexus