Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

 

Kia oraz Hyundai opracowały pierwszą na świecie turbodoładowaną benzynową jednostkę napędową z systemem ciągłej zmiany czasów otwarcia zaworów (CVVD). Nowatorska technologia po raz pierwszy została zastosowana w silniku Smartstream G1.6 T-GDi.

- pierwszy na świecie silnik z systemem, który steruje czasem otwarcia i zamknięcia zaworów zależnie od stylu jazdy jest gotowy do produkcji seryjnej

- dzięki systemowi CVVD osiągi silnika wzrosły o 4%, podczas gdy zużycie paliwa zmniejszyło się o 5%, a emisja gazów o 12%

- nowa technologia zadebiutuje w silniku Smartstream G1.6 T-GDi

 „Kia i Hyundai wzmacniają ofertę silników” – powiedział Albert Biermann, szef działu badań i rozwoju w Hyundai Motor Group. „Nadal będziemy rozwijać spalinowe jednostki napędowe, które wciąż zapewniają stabilność naszego biznesu i stanowią o jego sile”.

 Innowacja: zmienny w sposób ciągły czas otwarcia zaworów

Do tej pory osiągi i sprawność silników spalinowych poprawiano poprzez regulację czasu otwarcia i zamknięcia zaworów (CVVT od Continuously Variable Valve Timing) lub regulację głębokości ich otwarcia (CVVL od Continuously Variable Valve Lift), co ma wpływ na przebieg procesu spalania i tym samym na charakterystykę jednostki napędowej. Systemy CVVD (od Continuously Variable Valve Duration) reguluje moment i czas otwarcia zaworów.

 Gdy samochód porusza się ze stałą prędkością i duża moc silnika nie jest wymagana, system CVVD otwiera zawory dolotowe od połowy do końca trwania suwu sprężania, co wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa. Gdy samochód porusza się z dużą prędkością i potrzebna jest duża moc silnika, zawory dolotowe są zamknięte na początku suwu sprężania, aby zmaksymalizować dawkę powietrza potrzebną do wywołania zapłonu, co zwiększa moment obrotowy i poprawia przyspieszenie samochodu.

 Silnik Smartstream G1.6 T-GDi

System CVVD ma swój debiut w nowym turbodoładowanym, czterocylindrowym silniku Smartstream G1.6 T-GDi o maksymalnej mocy 180 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 265 Nm. Oprócz systemu CVVD nowy silnik wyposażono w układ recyrkulacji gazów niskiego ciśnienia (LP EGR od Low-Pressure Exhaust Gas Recirculation) w celu dalszego zmniejszenia zużycia paliwa.

 Układ recyrkulacji gazów spalinowych zwraca część spalin do komory spalania, co ma na celu schłodzenie komory spalania i zmniejszenie emisji tlenków azotu. Silnik G1.6 T-GDi dodatkowo wyposażono w system recyrkulacji gazów niskiego ciśnienia, który część spalin przekierowuje do turbosprężarki zamiast do układu dolotowego, aby zwiększyć wydajność silnika podczas pracy przy dużym obciążeniu.

 Ponadto nową jednostkę napędową wyposażono w system zarządzania temperaturą, który potrafi szybko zarówno podgrzać, jak i schłodzić silnik do optymalnej temperatury pracy. System może pracować pod ciśnieniem do aż 350 barów, czyli o aż 100 barów wyższym niż w wypadku silnika T-GDi. Dzięki zastosowaniu ruchomych elementów silnika o niskim współczynniku tarcia, tarcie w silniku Smartstream G1.6 T-GDi udało się zmniejszyć o aż 34% w porównaniu z tarciem w silniku T-GDi.

 

 

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy


Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Świat obiegła wiadomość o nowej Dacii Duster, która ma zaszczycić rynek motoryzacyjny już na początku 2018 roku. Tym czasem mieliśmy okazję zasiąść za kółkiem Dacii Duster, która swój facelifting przeszła w 2013 roku i do teraz cieszy się ogromnym jak na markę, powodzeniem.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej

Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej